2015-10-23, 00:54
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av decodeme
Med största sannolikhet var han mano-depressiv

Och idag var han manisk eller depressiv? Manisk får man väl anta i så fall.
Citera
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Man undrar ju vad det är för folk främlingsfientliga partier och organisationer drar till sig. Hur många 21-åringar har Star Wars utstyrsel hemma i garderoben?
Det var inte konstigt att eleverna till en början trodde att det var ett skämt. Han hade ju lika gärna kunnat klätt ut sig till Musse Pigg.

Inte nog med att de har idéer som är helt bort i tok. Dom verkar ju vara rent nördigt omogna också, men det har man ju iofs redan märkt bara genom att försöka diskutera med SverigeDemokraterna här
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koptra
Har aldrig hört talas om det i Sverige men i i USA finns det så klart: http://inlajv.se/visa/49/wasteland-weekend-ett-valdigt-annorlunda-icke-lajv
Tack! Skulle ju möjligen kunna finnas i Sverige. Jag har några unga släktingar som lajvat i skogar i Stockholms utkanter. Inte direkt våldsamt men ändå med en o annan replika av antika/fantasy-vapen.

Det mest bizarra skulle ju vara om det var så att han varit på, eller var på väg till, ett lajv och spårade ur.

Knapra litet tabletter för att hålla igång hela natten o så spårar man ur fram på förmiddagen.
Citera
2015-10-23, 00:55
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Aaa men puttenutt, stackars lilla svenneungen som det är så synd om. Awww gullegrabben att han inte fick hjälp.
Hans morsa sitter och postar rasistpropaganda på facebook, hon lär ALDRIG ta ansvaret för det avskum hon fött upp.

Förstår du inte att den här killen mådde dåligt och att han inte hade gjort det här om han fått hjälp, då förstår du inte mycket min vän. Ansvaret, vad ska hon ta för ansvar? Hon behöver inte ta något ansvar, hennes son är död och det är lika tragiskt som att de andra barnen är döda.
Citera
2015-10-23, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag tror han njöt av tanken på vad han skulle göra och hur offren inte anade någonting. Han bara stod där när barnen med spänning undrade vad han var för en kul filur i sin utklädnad. Han lät dem känna på svärdet innan han startade sitt illdåd.
Fy faan!

Möjligt, men ingen av dom barnen verkar ha drabbats av våldet om jag förstår det rätt?
Citera
2015-10-23, 00:57
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Klart att ungdomsgäng låter mer hotfullt än barn? Sedan blir det alltid en svårighet att beskriva folk av olika åldrar, man kan varken beskriva ett gäng på 15 - 25 år som barn eller vuxna.
Är de flesta vuxna vilket dom är så jo är det ett vuxet gäng.

Återigen är du efterbliven, skrev uppenbarligen att det handlar om att gärningsmannen är död, inte offret, vid ett mord är nämligen offret oftast död om du nu inte visste det.
Mm, men handlar dock som oftast inte om ungdomar men jajo ungdomar låter mer hotande än barn.
Rätt.

Hm så pass, ja självmordsbombaren som dog fick ju mycket snyftrepotage o så.
Men namn släpptes tjovisst.
Mm finns nog inte så många fall som det här där gärningsmannen dött i sverige.
Kan väl se efter.

Nice moving goalpost bytheby.
Senast redigerad av Quwaesad177 2015-10-23 kl. 01:00.
Citera
2015-10-23, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Förstår du inte att den här killen mådde dåligt och att han inte hade gjort det här om han fått hjälp, då förstår du inte mycket min vän. Ansvaret, vad ska hon ta för ansvar? Hon behöver inte ta något ansvar, hennes son är död och det är lika tragiskt som att de andra barnen är döda.

Vem bryr sig om att idioten mådde dåligt`? Finns nåt som heter rep, går att köpa på clas olsson och bauhaus, tycker han borde gjort hela världen och hängt sig själv,gör du det med om du sympatiserar med en mördare
Citera
2015-10-23, 00:58
Medlem
Någon som har länk till hans youtube?
Citera
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwaesad177
Mm, men handlar dock oftast inte om ungdomar men jajo ungdomar låter mer hotande än barn.

Hm så pass, ja självmordsbombaren som dog fick ju mycket snyftrepotage o så.
Men finns nog inte så många fall som det här där gärningsmannen dött i sverige.
Kan väl se efter.

Nice moving goalpost bytheby.

och självmordsbombaren namngavs så för tillfället ger du bara bevis åt motsatsen av din tes.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang

Faktum är att jag SKITER i om han mådde dåligt. Alla mår dåligt ibland, vi har mängder och åter mängder med ungdomar på BUP och psyk, men inte fan går de och hugger ner invandrarbarn med en machete. Självkontroll och eget ansvar. Äcklet var en vuxen man, ville han ha hjälp finns det akutpsyk eller polis att ringa, man kan ringa 112 och tala om att man behöver hjälp så skjutsar de en till psyket. Han tog inte det ansvaret, han valde att mörda barn istället. I mina ögon borde smutsen torterats utav bara helvete, men nu dog han en lindrig död. Synd som fan.

Nä, klart det inte är hennes fel att två av hennes ungar är rasister när hon själv sprider hatpropaganda från SDare och annat avskräde. Barn gör som föräldrar gör, det vet alla som har barn. Klart att hon varit ett dåligt inflytande på sitt kräk till son, och här har vi resultatet. Inte ett skit synd om någon av dem.
Citera
2015-10-23, 00:59
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Möjligt, men ingen av dom barnen verkar ha drabbats av våldet om jag förstår det rätt?
Svårt att veta säkert utifrån det som stått i pressen, men man kan få intrycket av att det inte förekom något våld förrän elevassistenten försökte rycka av honom masken.

Var masken så himla viktig? Hade han tänkt göra något (hugga ner folk?) på skolan och sedan ta sig därifrån och klara sig eftersom han burit mask??
Citera
2015-10-23, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Kyligt och planerande var ordet.

Men det borde väl ha varit en slump att bilden togs? Kylig är en sak men hur planerar man något sådant? Torde vara omöjligt.

Ungdomarna på bilden kan ju tänkas veta mer än vad som berättats.. eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in