2015-10-23, 03:16
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qsed
Syftade mer på att mord kanske inte har varit tanken bakom det hela från början. Hittills verkar det ju bara ha varit vuxna som ifrågasatt honom och två kids som kommit emellan. Det är därför det är så viktigt att han på något sätt lämnat något spår efter sig hur han har tänkt. Google-sökningar, eventuellt självmordsbrev med sin agenda osv.

Nej att han har några fnurror på tråden kan nog alla skriva upp på. Ingen sund person sticker ihjäl två personer och allvarligt skadar ytterligare två och är psykiskt stabil. Sen om det är Aspergers, depression och tillhörande medicinering, skev världsbild ala ABB eller någon av alla andra tusen rimliga anledningar har mindre betydelse i nuläget i och med att ingenting går att bekräfta.

Trist om det framkommer att grabben har haft tendens till allvarlig psykisk ohälsa tidigare utan att ha fått ordentlig hjälp. Sveriges psykvård är ett skämt.

Ja det är iofs en intressant teori men jag har svårt att se att man skulle sticka ner någon för att man blir ifrågasatt, samtidigt verkar det tveksamt att han ville skrämmas om han poserade tillsammans med folk men möjligheterna är förstås oändliga då han knappast hade alla hemma.
Citera
2015-10-23, 03:16
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Nej det har den inte. Och jag lever i förorten!

Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Varför flippar du? Svårt att se dina polare begå dessa bestialiska mord eller är du själv på väg?
Vem flippar?
Han gillade Carlin klipp också?
Varför bortser du från det?
Varför skulle bara det du tar upp vara relevant för varför anton gjorde det här brottet?

Counterjihadister och muppar som hatar araber mm och begår sådana äckel brott som det här är inga polare till mig.
Men tack för påhoppet .
Citera
2015-10-23, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Till alla er som önskar alla svartskallars utgång ur landet eller ännu värre, död. Tror ni att Lavin reflekterade över huruvida barnen var etniska svenskar eller svartskallar som han offrade sitt liv för? Hälften av er skulle inte ens offra ert liv för er egen morsa, knappast en total främling. Så vad sägs om att ni kör upp näven i vaginan som ni kallar ert rövhål och accepterar att ni inte är mer än obildat husvagnsslödder som aldrig kommer komma nån vart i livet och därav spyr hat på nätet i ren frustration.

Så jävla patetiskt. Sluta skylla era misslyckade liv på de mest utsatta i samhället och sen hävda att ni bryr er om Sverige. Hade ni brytt er om samhället hade ni arbetat proaktivt för att göra det bättre och inte slösa era liv på att leka hårda på ett forum.

Jag välkomnar er ner till Serbien, där nationalister får SD att framstå som ett gäng bullmorsor. Folket jag opponerar här hade använt era rövhål som knulldockor. Så snälla lägg ner den hårda tonen på nätet era jävla pajasar.

Det fetade, det tror jag inte gemene man skulle ha gjort, HAN är en riktig hjälte som försökte stoppa vansinnet som Anton påbörjade.
Citera
2015-10-23, 03:17
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Sant. Den som väntar får se. Spekulationer i all ära, jag tycker bara det är alldeles för enkelt att titta på någons videolista och därefter sätta etiketten och veta exakt vad han tänker och varför, som dom gjort i media redan. En människa är mycket mer komplex än så.

Därav Aftonbladets artikel:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article21631922.ab
Citat:
Han är död och kan inte berätta
Utanför skolan höll människor upp skyltar med texten ”varför”?
Möjligen hade skolmördaren ett högerextremt motiv.
Men han är död och kan inte berätta. Går det inte att vänta med spekulationerna tills vi vet mer?
Citat:
Visst, jag betalar hyran genom att skriva i en tidning som ibland inte drar sig för att med begränsat underlag ägna sig åt spekulationer om det ena och det andra. Kanske borde jag bara vara tyst.

Men är det verkligen för mycket begärt att vänta tills vi vet?
Citera
2015-10-23, 03:21
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Jag motbevisade ditt påstående med ett citat. Jag hänvisade till källan. Du påstod att GM var en "utsatt som svensk minoritet i skolan", vilket han tydligen inte var då han inte gick på skolan. Varför börjar du tramsa om musik, vänstermedia, hönor och SD? Kognitionshandikappade pajas.

Du tror mycket men gör anspråk på att vara något orakel (med den sämsta läsförståelsen för övrigt). Ännu ett tecken på kognitionshandikapp.
Du har inte bevisat ett skit, förutom att du är en osympatisk liten skit. Vilken skola han gick i spelar ingen roll, elever och lärare kan byta skola, kan ha gått i flera skolor. Han kan ha blivit mobbad av elever och lärare som sen bytt skola.

Medias teori: han är högerextremist>hatar utlänningar>mördar utlänningar
Alternativ teori: Mobbad av utlänningar>hatar utlänningar>blir nationalist>mördar utlänningar.

Media går direkt på teori 1. Jag tror inte det är så simpelt.

Därmed så är diskussionen över med dig då du inte kan hålla god ton.
Citera
2015-10-23, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Det är säkert så. Tror inte alls det är bra för speciellt yngre människor som är mer påverkbara, sitter dom då här och dessutom tror på det som sägs här, dessutom mår jävligt dåligt inuti, då har det inte varit bra alls, snarare en faktor att räkna med. I någon äldre tråd så satt det ju folk och hejade på en ung grabb som skulle begå självmord i realtid, läste den tråden och tappade hakan, det var vidrigt att läsa, milt sagt. Vad tycker man om det i det främlingsfientliga lägret? Var det ok, det var ju till och med en svensk ung grabb. Var det ok att hetsa till det? Svara gärna på det. Det är nästan som att utnyttja svaga individer, i värsta möjliga syfte. Såna människor vill i varje fall jag inte ha omkring mig oavsett om det är en invandrare eller en svensk som gör det. Och då händer sånt här som vi såg idag, ung kille som mår som en skit och agerar utåt i sin miserabla värld, och drar med sig helt oskyldiga människor i sin sjuka verklighet.

Flashback är fullt av troll. En majoritet av kommentarerna här inne angående vad många av användarna säger sig skulle kunna utföra stämmer inte. Precis som på vilket hatiskt kommentarsfält som helst. Tuffa bakom skärmen.

Dock är dessa kommentarer en grogrund för många som redan har dessa tendenser. Är man psykiskt labil, har en skev världsbild, är allmänt arg på allt och har en tendens att bli utåtagerande (vilket många inte är, men det finns) är det klart att man blir uppeldad av klimatet på internet. En normalt funtad människa går inte och utför våldsbrott för att man läste det i en tråd på Flashback. Det krävs rätt mycket för att någon ska göra det. Förmodligen hade personen i fråga utfört någon form av dåd oavsett, men att ha möjlighet att planera/detaljskriva med influenser av andra, mest troligt troll, gör nog att omfattningen blir lite allvarligare.

Vad gäller GM kommer det nog ganska tydligt komma fram om detta är fallet. Många tar till internet innan de gör såna här saker och då är det förmodligen bara en tidsfråga innan den informationen kommer ut. Risken att han har rensat undan alla spår är väldigt liten.
Citera
2015-10-23, 03:23
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Första gången jag läst något vettigt av Cantwell. Och första gången jag håller med det han skriver.
Citera
2015-10-23, 03:28
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Första gången jag läst något vettigt av Cantwell. Och första gången jag håller med det han skriver.
Man blir nästan lite orolig för honom, vad har hänt för att han ska kunna skriva en sån text..
Och tänk om det släpper och han går tillbaka till sitt gamla jag?
Citera
2015-10-23, 03:30
Medlem
Lustigt att dom inte visar bild på den 15åriga flyktingen från Syrien. Är det ett skäggbarn kanske?
(Har kanske missat bilden om den postats)

Det kommer dock bli mer sådant här i framtiden.
Citera
2015-10-23, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Ja det är iofs en intressant teori men jag har svårt att se att man skulle sticka ner någon för att man blir ifrågasatt, samtidigt verkar det tveksamt att han ville skrämmas om han poserade tillsammans med folk men möjligheterna är förstås oändliga då han knappast hade alla hemma.

Det finns så många möjliga aspekter och förhållandevis lite information för honom för att man ska ha en aning egentligen. Allt är ju spekulationer och möjligtvis har man träffat rätt på någon punkt, men säkerligen långt ifrån många.

Det finns så mycket i det som på sätt och vis tyder på en psykos av något slag. Först hugga ned en person, sedan posera på bild med folk, hugga igen. Hur kunde han vara så otroligt lugn och kall? Oavsett vad så är det rejält obehagligt och jag skulle så gärna velat se vad som rörde sig i hans huvud. Kan inte hjälpa att bli totalt fascinerad.
Citera
2015-10-23, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Lustigt att så fort en blatte blir dödad är det högerextremister, när en svensk blir mördad av en blatte är det svenskens fel istället.
Citera
2015-10-23, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Lustigt att dom inte visar bild på den 15åriga flyktingen från Syrien. Är det ett skäggbarn kanske?
(Har kanske missat bilden om den postats)

Det kommer dock bli mer sådant här i framtiden.

Mest troligt för att anhöriga, om han nu har några i Sverige, sitter på akuten och deras familjemedlem svävar mellan liv och död. Kanske inte är ett läge där man som anhörig väljer att gå ut med namn, bild och uttalande till media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in