2015-10-23, 03:01
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Eftersom han hoppade över vissa och knivade andra så kan ju det tyda på att han hade några som han valt ut. De kan ju ha gått i samma skolor som honom tidigare, varit lärare i hans skola tidigare osv.

Eller också så handlade det helt enkelt om den lilla promille av vår befolkning som vill "agera hjältar" och stoppa blodiga dåd innan polisen hunnit dit.

Citat:
Det känns bara som en mycket mer sannolik grej, mobboffer går bärsärk och hämnas på sina plågoandar, än att nån går Full Arnstad och blir mördarnazist helt plötsligt.

Vi får reda på VILKET det var när vi får reda på HUR han hittade och stötte på sina offer.
Som f.d mobboffer och "planerad skolskjutare" så var dock min egna inriktning att "döda så många som möjligt för att sedan döda mig själv". Jag hade dock aldrig tillgång till automatvapen varpå mina planer grusades långt före det att jag blev frisk igen.
Citera
2015-10-23, 03:04
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Vi får reda på VILKET det var när vi får reda på HUR han hittade och stötte på sina offer.
Som f.d mobboffer och "planerad skolskjutare" så var dock min egna inriktning att "döda så många som möjligt för att sedan döda mig själv". Jag hade dock aldrig tillgång till automatvapen varpå mina planer grusades långt före det att jag blev frisk igen.
Sant. Den som väntar får se. Spekulationer i all ära, jag tycker bara det är alldeles för enkelt att titta på någons videolista och därefter sätta etiketten och veta exakt vad han tänker och varför, som dom gjort i media redan. En människa är mycket mer komplex än så.
Citera
2015-10-23, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quwaesad177
Förvånad över hur billiga poäng och logiska fel vissa gillar att göra?
Nope.

Att lyfta fram rå fakta är väl inga "billiga" poäng ...snarare tunga
Citera
2015-10-23, 03:05
Medlem
five_angelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
Det är helt omöjligt att känna någon empati med offren

Om man nu råkar vara sociopat.
Citera
2015-10-23, 03:07
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Att lyfta fram rå fakta är väl inga "billiga" poäng ...snarare tunga
Orelevant nonsens är inte fakta, hitler ate sugar och guilt by association tyder på jäkligt liten verklighetsgrund.

Du vet att det är fakta att han andades luft också?
Citera
2015-10-23, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Håller med om det mesta, tror att utklädnaden hade med att kunna ta sig in på skolan med sitt svärd utan att folk skulle bli rädda, hans tillvägagångssätt är märkligt men när han väl stack/högg dessa människor gjorde han det uppenbarligen med avsikt att döda, inte för att skrämma. Tvivlar på att han mår speciellt bra psykiskt, det gör ingen människa som gör "vansinnesdåd" oavsett hudfärg eller bakgrund.

Syftade mer på att mord kanske inte har varit tanken bakom det hela från början. Hittills verkar det ju bara ha varit vuxna som ifrågasatt honom och två kids som kommit emellan. Det är därför det är så viktigt att han på något sätt lämnat något spår efter sig hur han har tänkt. Google-sökningar, eventuellt självmordsbrev med sin agenda osv.

Nej att han har några fnurror på tråden kan nog alla skriva upp på. Ingen sund person sticker ihjäl två personer och allvarligt skadar ytterligare två och är psykiskt stabil. Sen om det är Aspergers, depression och tillhörande medicinering, skev världsbild ala ABB eller någon av alla andra tusen rimliga anledningar har mindre betydelse i nuläget i och med att ingenting går att bekräfta.

Trist om det framkommer att grabben har haft tendens till allvarlig psykisk ohälsa tidigare utan att ha fått ordentlig hjälp. Sveriges psykvård är ett skämt.
Citera
2015-10-23, 03:09
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Vilket drömjobb att få granska hans aktiviteter vid tangentbordet. Det blir ju som en detaljerad dagbok som avslöjar hela hans inre liv, timme för timme, dag efter dag. Utifrån det får vi säkert veta hur tokig han egentligen var.

Det är skrämmande att den stora demokratin i väst kan läsa av oss alla, på motsvarande sätt, utan att ta våra datorer i beslag. Det sköter Google åt storebror.

Ptjaa du. Jag tror nog ändå att man blir ganska trött i huvudet efter att ha tittat igenom alla inspelade cs-matcher och nedladdad amatörporr.

Ska sanningen fram så tror jag inte att polisen kommer att hitta så mycket graverande i det här fallet. Knappast några genomtänkta "politiska manifest" eller konversationer med mystiska terrorgrupper. Möjligtvis en del arga och förvirrade inlägg skrivna här och var, men inte så mycket mer än så.
Citera
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Jo, jag har följt med i rapporteringen. Men jag gillar Iron Sky och tänker inte gå ut och mörda några för det. Det där är bara vänstermedias sätt att klistra på en SD-etikett på det och göra om det till en billig politisk poäng. Vad jag tror..

Jag tror inte att pojkens filmer och musik-smak har nånting med det här att göra.
Och även om det har det, så motsätter det inte det jag skrev. Vad är hönan och vad är ägget så att säga.

Jag motbevisade ditt påstående med ett citat. Jag hänvisade till källan. Du påstod att GM var en "utsatt som svensk minoritet i skolan", vilket han tydligen inte var då han inte gick på skolan. Varför börjar du tramsa om musik, vänstermedia, hönor och SD? Kognitionshandikappade pajas.

Du tror mycket men gör anspråk på att vara något orakel (med den sämsta läsförståelsen för övrigt). Ännu ett tecken på kognitionshandikapp.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Det är din objektiva poäng. Jag delar den inte. Jag misstänker att ju mer man ropar högt det är problem det är problem desto mera far folk illa ....

Våldsstatistiken talar emot dig där.

Citat:
SD strategi är att få oss än mer rädda än vi var tidigare.

Icke-intelligensreserven har dock identifierat denna infokrigstaktik som "Tidigt Nordkorea" och ser den därmed för den Stalinistiska skräckporr den är.
Vad WT tycker, tänker och bryr sig om rör mig inte i ryggen. De är de utbildade och tänkande som hamnar på ministerposter.
SD är inget hot i och med den strategin. De är en komedi på samma sätt som King Jong Un(ilateral).

Citat:
För normala människor innebär det inte att vi går "nuts" men med sjuka och sinnessvaga är det värre.

Majoriteten av de sjuka och sinnessvaga blir "tangentobordskrigare", fast utan hackerkunskaper, och utgör inget hot för någon annan än de som vill föra en nykter konversation på ett diskussionsforum.
En liten promille blir FYSISKT farlig, men denna minoritet har ALLTID varit fysiskt farlig oavsett. Endast ÅLDRANDE (och i viss mån samtalsterapi) kan stoppa sådana människor från att gå bärsärk oavsett orsak.

Citat:
Någon mer än mig som delar uppfattningen att många rädda SD människor är sinnessvaga?

På vilket sätt en den frågan OnT för tråden?
Citera
2015-10-23, 03:10
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Klart det finns. Finns alltid någon som folket kan tänka sig att ena sig bakom. Problemet är att ingen vill det. En minoritet vill skrika högst och överrösta en majoritet just nu. "Vi behöver förändring, allt är påväg åt helvete" är en fras man hör väldigt ofta. Men det är 20% av befolkningen som känner så, övriga 80% bryr sig inte nämnvärt om det. Det dessa 20% som väljer att fokusera på är invandringen för att ha en fiende att rikta sin personliga misär mot. När de i själva verket borde inse att problemet är att Sveriges industrier förfallit och orsakat misär för ca 20% av landets invånare. Invandringen har aldrig varit och kommer aldrig bli ett ekonomiskt problem för ett land som Sverige. Rent ekonomiskt är första generationens invandrare en ekonomisk förlust, men sett på generationer framåt så växer landets ekonomiskt oerhört positivt tack vare invandring. Speciellt ett land med en negativ demografisk kurva som Sverige.

Ser vi på de sociala aspekterna av invandring så finns det otroliga problem. Men det är integrationen som fallerar, inte invandrarna per se. Att kalla människor på flykt för lata och blodsugare får varenda invandringsfientlig person att framstå som en komplett dåre.

Era förfäder var ett gäng luspanka potatisätare som flydde till USA för 100 år sen. Till en början var de ABSOLUT INTE en ekonomiskt vinsthistoria för landet. Men idag, några generationer väl integrerade människor senare så är dom en tillgång. Problemet är att de flesta av er inte ens kan gångertabellen men envisas ändå med att räkna upp ekonomiska och samhällsrelaterade nackdelar med allt från invandring till astrofysik.
Alla partier har ju samma politik i allt.

Övrigt, jo håller med det mesta.

Citat:
Kan du svara på denna enkla fråga: Vem är farligast? 1) Random invandrare eller 2) Anton Lundin Petterson (och likasinnade)

svår fråga eller hur ... nej den kan säkert även du svara på. Men har du kurage nog att göra det?
Anton är död så...
Men ja vem tror du?
I en sådan laddad fråga blir det ju Anton
Citera
2015-10-23, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Tvärtom, Flashback fungerar nog som en inspirerande källa för trasiga själar som är kapabla till sånt här. Nu skyller jag inte på Flashback. Jag tycker att det är bra att det finns den här typen av forum där alla får chansen att uttrycka sig, diskutera och ha sig. Tyvärr tror jag att för många här litar blint på vad som skrivs av en stor majoritet obildat slödder som faktiskt hänger här. Det här slöddret påverkar sedan småpojkar o 20 års åldern som sen i desperation agerar ut på propagandan.

Det är säkert så. Tror inte alls det är bra för speciellt yngre människor som är mer påverkbara, sitter dom då här och dessutom tror på det som sägs här, dessutom mår jävligt dåligt inuti, då har det inte varit bra alls, snarare en faktor att räkna med. I någon äldre tråd så satt det ju folk och hejade på en ung grabb som skulle begå självmord i realtid, läste den tråden och tappade hakan, det var vidrigt att läsa, milt sagt. Vad tycker man om det i det främlingsfientliga lägret? Var det ok, det var ju till och med en svensk ung grabb. Var det ok att hetsa till det? Svara gärna på det. Det är nästan som att utnyttja svaga individer, i värsta möjliga syfte. Såna människor vill i varje fall jag inte ha omkring mig oavsett om det är en invandrare eller en svensk som gör det. Och då händer sånt här som vi såg idag, ung kille som mår som en skit och agerar utåt i sin miserabla värld, och drar med sig helt oskyldiga människor i sin sjuka verklighet.
Citera
2015-10-23, 03:15
Medlem
Naturligtvis försöker han efterlikna Darth Vader med enkla medel som en hjälm, mask och skinnrock. Svärdet var väl i brist på riktiga lasersvärd. Det är ju ett riktigt nutcase vi har att göra med, förstår inte behovet att koppla galenskapen till det ena eller andra partiet. Normala människor gör inte då här, oavsett politisk övertygelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in