2015-10-23, 01:19
Bannlyst
Hemskt. Va har han för koppling till skolan? Va är de för "tomte" som gjort detta.
Lövfens utalande kunde varit bättre. Kungen har ju sagt sitt med!
Hoppas verkligen att detta gör så polisen får mer resurser!
Citera
2015-10-23, 01:19
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Inte en enda politruk yttrade sig om ikea så varför skulle Åkesson göra det om något random möte mellan människor som här?

För att visa sig vara den större av dessa dagisbarn i riksdagen kan man ju tycka. Det är hemskt att en 15åring faktiskt blivit mördad idag.
Tyvärr har vi ju inte dödsstraff i detta landet, men idag delade polisen ut det iafall, synd bara att de inte kunde göra det lite oftare gällande mördare.
Citera
2015-10-23, 01:20
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Ringde till några barndomsvänner och deras nära i min gamla hemstad Trollhättan. Kan säga detta:

Har fått första- och andrahandsuppgifter som kommer stänga ner en stor andel av quislingtrutarna som babblar loss i denna tråd om och kring dådet, särskilt GM. Indicier som stärker en del observationer/grävningar som har gjorts av de som jobbar på diverse MSM-bolag.

Kan säga detta:
  • Uppgifterna kommer ifrån folk som gick på Lichron med GM och folk som tog studenten med honom
  • Dådet må ha varit ett vansinnesdåd, politiska toner finns dock.

Dra era egna slutsatser.

Nu är jag förstås väldigt osäker, men du nämner Lichron och att GM gått i det gymnasiet. Har för mig att den mördade elevassistenten också har gått där. Stämmer det?
Citera
2015-10-23, 01:21
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Har förresten Åkesson kommit kommit med något uttalande? Alla andra partiledare verkar ha yttrat sig om den tragiska händelsen.

Åkesson var väl först av alla på twitter?

Detta låååååångt innan man visste vem GM var.
Citera
2015-10-23, 01:22
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafiabhoy
Mycket mycket synd om alla inblandade, speciellt den elvaårige grabben som förlora sitt liv pga en feg liten horunge, 21 åring som går till en juniorskola med svärd, vilken liten horunge fyfan...
Rip lillgrabben och de andra som gick bort idag.

Det bästa med detta var att det tystade potatisnassarna aka svennekakorna, då det inte var en mörkhyad person denna gång..

Han var 17 år, inte 11 år, men det var tragiskt ändå. Det är äckligt att ens tänka på hur han måste tryckt in svärdet i dem. Tydligen huggt en i halsen precis som asylsökaren på IKEA.

Problemet är att etniska och kulturella konflikter inte kommer att minska med tiden, de kommer att öka och hämndattacker kommer att följa på hämndattacker. Det är därför det ser ut som det gör i mellanöstern och afrika med ständiga konflikter och rivaliteter. Israel kämpar just nu med en palestinsk knivintifada som troligtvis inspirerade den svenska gärningsmannen.

Det är tyvärr resultatet av den mångkulturella politiken.
Citera
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmieswords
Hemskt. Va har han för koppling till skolan? Va är de för "tomte" som gjort detta.
Lövfens utalande kunde varit bättre. Kungen har ju sagt sitt med!
Hoppas verkligen att detta gör så polisen får mer resurser!

Logiskt sett kan han inte ha någon koppling. Han kommer från ett "fint" område i Trollhättan (Stavre eller Halvorstorp), då går man oftast på Stavreskolan eller Lyrfågelskolan under högstadiet. Men aldrig på Kronan.

Å andra sidan kan skenet alltid bedra.
Senast redigerad av EvilG 2015-10-23 kl. 01:24.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Ringde till några barndomsvänner och deras nära i min gamla hemstad Trollhättan. Kan säga detta:

Har fått första- och andrahandsuppgifter som kommer stänga ner en stor andel av quislingtrutarna som babblar loss i denna tråd om och kring dådet, särskilt GM. Indicier som stärker en del observationer/grävningar som har gjorts av de som jobbar på diverse MSM-bolag.

Kan säga detta:
  • Uppgifterna kommer ifrån folk som gick på Lichron med GM och folk som tog studenten med honom
  • Dådet må ha varit ett vansinnesdåd, politiska toner finns dock.

Dra era egna slutsatser.

Vad svamlar du om? Tala ur skägget klappmongo! Vad är det du vet som ingen annan här vet? Ge oss riktiga källor och inga: "Jag har ringt mina barndomsvänner som säger.. Yadayadayada.. Därför har jag rätt och ni fel.. Blablabla"

Sånt där kan vem som helst hävda, men det säger ingenting.

Du är sannerligen ett riktigt blockmongo.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Åkesson var väl först av alla på twitter?

Detta låååååångt innan man visste vem GM var.

https://twitter.com/jimmieakesson/status/657147067622662144

Skrivet för 13h sedan
Citera
2015-10-23, 01:23
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwaesad177

Händer inte ofta dock

Det här en fler som uttrycker hopp och skräck över att det kaanske inte är en svensk.

Nej det gör inte det som tur är men det är därför han namngavs så fort, sedan händer det att media gör undantag i vissa fall och publicerar namnet innan dom har kommit i uppmärksammade fall, det handlar om att hålla sig inom lagen.

Förstår inte vad du är ute efter med din andra citering.
Citera
2015-10-23, 01:24
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nu är jag förstås väldigt osäker, men du nämner Lichron och att GM gått i det gymnasiet. Har för mig att den mördade elevassistenten också har gått där. Stämmer det?

Han gick på Magnus Åberg.
Citera
2015-10-23, 01:24
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Kan vara så att han inte hade huggit någon om inte masken ryckts av.

Det hade varit intressant att veta mer om GM´s allmäntillstånd, om han haft droger i blodet osv.

Som du sa tidigare har vi fortfarande inte hört om han lämnat något meddelande efter sig. Jag tycker att det talar emot ett politiskt motiverat motiv. Att lyssna på Rammstein och gillat WW2-dokumentärer räcker inte riktigt hela vägen anser jag.
Droger eller ett antal redbull-dygn utan sömn.

Skulle väl kännas obehagligare om det visar sig att det inte var några droger, utan att det istället var noggrannt planerat, att han åt frukost som vanligt och sedan tog sig till skolan.

Tycker väl att drog/sömnbrist-spåret, i kombination med ett knepigt psyke, känns troligare. Men gud vet.
Citera
2015-10-23, 01:25
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Han var 17 år, inte 11 år, men det var tragiskt ändå. Det är äckligt att ens tänka på hur han måste tryckt in svärdet i dem. Tydligen huggt en i halsen precis som asylsökaren på IKEA.

Problemet är att etniska och kulturella konflikter inte kommer att minska med tiden, de kommer att öka och hämndattacker kommer att följa på hämndattacker. Det är därför det ser ut som det gör i mellanöstern och afrika med ständiga konflikter och rivaliteter. Israel kämpar just nu med en palestinsk knivintifada som troligtvis inspirerade den svenska gärningsmannen.

Det är tyvärr resultatet av den mångkulturella politiken.
Nej han var 15 år enligt mamman.

"FOTNOT: Ahmed Hassan är född 1998 enligt folkbokföringen, vilket också polisen skriver på sin hemsida. Enligt mamman Kiin Mohamed Ali är Ahmed 15 år.
– Han är inte 17 år. Han är 15 år. När han kom till Sverige skrevs han in som 98. Han är född år 2000, säger hon."
http://www.expressen.se/gt/ahmed-mordades-pa-skolan-i-trollhattan/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in