2015-10-23, 01:13
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Faktum är att jag SKITER i om han mådde dåligt. Alla mår dåligt ibland, vi har mängder och åter mängder med ungdomar på BUP och psyk, men inte fan går de och hugger ner invandrarbarn med en machete. Självkontroll och eget ansvar. Äcklet var en vuxen man, ville han ha hjälp finns det akutpsyk eller polis att ringa, man kan ringa 112 och tala om att man behöver hjälp så skjutsar de en till psyket. Han tog inte det ansvaret, han valde att mörda barn istället. I mina ögon borde smutsen torterats utav bara helvete, men nu dog han en lindrig död. Synd som fan.

Nä, klart det inte är hennes fel att två av hennes ungar är rasister när hon själv sprider hatpropaganda från SDare och annat avskräde. Barn gör som föräldrar gör, det vet alla som har barn. Klart att hon varit ett dåligt inflytande på sitt kräk till son, och här har vi resultatet. Inte ett skit synd om någon av dem.

Kryp ut ur ditt hål och se världen för vad den är, du är inskränkt. Anledningen till att han gjorde det här var att han inte fick den hjälp han behövde, hade han fått det hade det inte hänt. Tror du han själv förstod att han var psykiskt sjuk? Du stirrar dig också blind på att han var rasist, han hade inte varit hatisk mot invandrare om han fått ordentlig hjälp. Du kan inte sätta dig in i hur andra tänker, det är därför du är så inskränkt. Det är precis därför vi i Sverige har överseende med invandrare som våldtar och våldför sig. Vi hade kunnat stänga gränserna, för nu blir landet sämre när så många kommer in. Men vi förstår att invandrare kommer från ett tuffare klimat där de tvingats slåss osv. Samma förståelse gäller det att ha för den här stackars killen, han gjorde det han gjorde p.g.a. tragiska omständigheter.

Javisst, inga åsikter att hänga i granen, det tycker jag också. Men du förstår att steget från att ha främlingsfientliga åsikter till att gå in och mörda barn på en skola med ett svärd är ganska långt va? Otroligt synd om mamman som förlorat sin son såklart, oavsett vad hon tycker om mörka människor.

Ut och se världen pojke. Bli mindre inskränkt. God natt.
Citera
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded

Nej du har inte skrivit att båda kan hoppa åt helvete det skrev du när jag påpekade det

"Du jag tycker illa om både fundamentalister och extremister. Dom kan hoppa åt helvete båda sorterna, men jag är kanske inte tillräckligt vänster. Nä som sagt var - Det ska bli intressant att höra Björn Söders fördömande av sådana som han själv"

Varför måste man alltid hålla på så här med SD folk?
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiHSve
Min väns vän på facebook skrev att Anton även har gjort detta. (http://m.ttela.se/nyheter/trollhattan/1.4157991-maskerad-man-vandaliserade-fordon) Stämmer det?
Det var intressant. Finns ju vissa likheter.

Polisen har väl all anledning att titta igenom alla rapporter om skadegörelse och personattacker i området de senaste åren. Och be allmänheten rapportera in iakttagelser.
Citera
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiHSve
Min väns vän på facebook skrev att Anton även har gjort detta. (http://m.ttela.se/nyheter/trollhattan/1.4157991-maskerad-man-vandaliserade-fordon) Stämmer det?

Eftersom de sade att GM inte tidigare var känd av polisen borde det inte vara han.
Citera
2015-10-23, 01:14
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Mattias Karlsson har kommit med ett uttalande till skillnad från vad Löfvén gjorde direkt efter IKEA morden.

Åkesson också bara timmen efter morden.
Fanns en lista på vilka politiker som sagt vad i Aftonbladet eller expressen.
Citera
2015-10-23, 01:14
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Nja fast hur ofta går nån och mördar oskyldiga invandrarbarn bara hur som helst? Inte särskilt ofta, skulle jag säga.

I Sverige händer generellt snarare det omvända, fast med våldtäkt/mord i stället.
Citera
2015-10-23, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Man undrar ju vad det är för folk främlingsfientliga partier och organisationer drar till sig. Hur många 21-åringar har Star Wars utstyrsel hemma i garderoben?
Det var inte konstigt att eleverna till en början trodde att det var ett skämt. Han hade ju lika gärna kunnat klätt ut sig till Musse Pigg.

Inte nog med att de har idéer som är helt bort i tok. Dom verkar ju vara rent nördigt omogna också, men det har man ju iofs redan märkt bara genom att försöka diskutera med SverigeDemokraterna här

Det var kö utanför Buttericks på Drottninggatan i Stockholm när jag gick förbi där helgen som gick. Eftersom jag är helt ointresserad av Halloween passerade jag förbi utan att notera i personerna i detalj men det kan antas vara människor i de flesta åldrar. Så jag tar det för givet att det finns liknande kostymer hemma i garderoben i fler svenska hem. Den som är intresserad kan ju om inte annat bege sig ut för fältstudier om ett par veckor när Halloween äger rum.
Citera
2015-10-23, 01:16
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja jag tror delvis att darth vader-grejen var viktig för honom. Han hade bestämt sig för att ha den på sig och om någon försökte bryta det så blev det som det blev. Elevassistenten hade ju också med lite myndig ton frågat vad han höll på med och bett honom gå därifrån. Han var väl den ende/förste som ifrågasatte och kritiserade hans agerande. Ungarna innan hade ju mest varit nyfikna.
Ja, det kan ju så vara, att han levde sig in i rollen så hårt att han flippade när nån försökte rycka masken.

I så fall gissar jag att det inte var första gången han levde sig in i rollen.
Citera
2015-10-23, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Svårt att veta säkert utifrån det som stått i pressen, men man kan få intrycket av att det inte förekom något våld förrän elevassistenten försökte rycka av honom masken.

Var masken så himla viktig? Hade han tänkt göra något (hugga ner folk?) på skolan och sedan ta sig därifrån och klara sig eftersom han burit mask??

Kan vara så att han inte hade huggit någon om inte masken ryckts av.

Det hade varit intressant att veta mer om GM´s allmäntillstånd, om han haft droger i blodet osv.

Som du sa tidigare har vi fortfarande inte hört om han lämnat något meddelande efter sig. Jag tycker att det talar emot ett politiskt motiverat motiv. Att lyssna på Rammstein och gillat WW2-dokumentärer räcker inte riktigt hela vägen anser jag.
Citera
2015-10-23, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Har förresten Åkesson kommit kommit med något uttalande? Alla andra partiledare verkar ha yttrat sig om den tragiska händelsen.

Inte en enda politruk yttrade sig om ikea så varför skulle Åkesson göra det om något random möte mellan människor som här?
Citera
2015-10-23, 01:17
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Om någon hade försökt försvara hans handlingar, JA, men nu var det ju ingen som satt och tyckte synd om honom, ellerhur? Har det NÅGONSTANS postats sympatier med psykfallet som mördade IKEA-offren?
Nä, justdet, det har det ju inte nä. För han var ju svart och då är man ju genetiskt våldsam, det vet alla SDare som läst sitt partiprogram ordentligt!
Varför behöver du att någon försvarar honom, men ah visst håller med i stort.

Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Men är du efterbliven, mord var inte frågan, det handlar om att mördaren är död inte offret.
Händer inte ofta dock

Citat:
Om man tycker att barnamord är försvarbart är självmord enda vägen.
There is that såklart.

Citat:
och självmordsbombaren namngavs så för tillfället ger du bara bevis åt motsatsen av din tes.
True, true dock så får vi se om denna anton? får snyftartiklar som självmordsbombaren.
Letar efter fler men hittar nog inget.
Inte ofta polisen skjuter ihjäl gärningsmän.

Citat:
Det han menade är förstås att som i alla trådar på fb gällande hemska dåd så anklagas direkt gärningsmannen för att vara invandrare vilket får ses som ganska förutfattade slutsatser.
Det här en fler som uttrycker hopp och skräck över att det kaanske inte är en svensk.

Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ledsen det är ju skitsnack i det här fallet. Redan på första sidan, en Svensk som gillar SD skrev någon. Emo vibbar skrev en annan. Sida två, flertal som skrev En svensk som fått nog av massinvandringen och Högst troligen svensk.
Sen också massor som HOPPAS med hela sitt hjärta att det var en svensk för annars så vore det ju hemskare än dådet i sig självt.
Invandrare som begår brott ska det ju inte rapporteras om alls om det nu händer för det föder ju bara de mörka strömmarna i samhället.
Nä, bättre att lägga locket på eller vitpixla mm för sanningen den ger ju bara vind i seglen till de mörka krafterna.
Senast redigerad av Quwaesad177 2015-10-23 kl. 01:29.
Citera
2015-10-23, 01:19
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ledsen det är ju skitsnack i det här fallet. Redan på första sidan, en Svensk som gillar SD skrev någon. Emo vibbar skrev en annan. Sida två, flertal som skrev En svensk som fått nog av massinvandringen och Högst troligen svensk.

Det är klart att det förekommer från båda hållen men du kan väl inte påstå att du inte kan se alla inlägg som påstår att det är en invandrare (som jag skulle säga är i majoritet)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in