2015-10-23, 01:08
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiHSve
Min väns vän på facebook skrev att Anton även har gjort detta. (http://m.ttela.se/nyheter/trollhattan/1.4157991-maskerad-man-vandaliserade-fordon) Stämmer det?
Det där låter ju som en idiot som antingen tagit för mkt droger eller fått för mkt innanför västen.

Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Jag skriver ju att båda kan hoppa åt helvete! Kan du inte läsa? Det är Björn Söder som inte kommer att komma med ett liknande uttalande som han hade efter IKEA morden.

Nej du har inte skrivit att båda kan hoppa åt helvete det skrev du när jag påpekade det
Citera
Bannlyst
Citat:
Min väns vän på facebook skrev att Anton även har gjort detta. (http://m.ttela.se/nyheter/trollhattan/1.4157991-maskerad-man-vandaliserade-fordon) Stämmer det?

haha verkar som han hade väldigt mycket ilska i sig, synd att ingen kunde tipsa honom om lite meditations musik på youtube
Citera
Medlem
bobo909s avatar
Citat:

Om detta stämmer så blir jag mer och mer övertygad om psykos.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Det han menade är förstås att som i alla trådar på fb gällande hemska dåd så anklagas direkt gärningsmannen för att vara invandrare vilket får ses som ganska förutfattade slutsatser.

Ledsen det är ju skitsnack i det här fallet. Redan på första sidan, en Svensk som gillar SD skrev någon. Emo vibbar skrev en annan. Sida två, flertal som skrev En svensk som fått nog av massinvandringen och Högst troligen svensk.
Citera
2015-10-23, 01:09
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Har för mig att det talades på lokalradion P4 Väst om att det var en boende i området som hoppade och sparkade mot bilarna. GM bodde väl närmast Halvorstorp än centrala Trollhättan?
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Svårt att veta säkert utifrån det som stått i pressen, men man kan få intrycket av att det inte förekom något våld förrän elevassistenten försökte rycka av honom masken.

Var masken så himla viktig? Hade han tänkt göra något (hugga ner folk?) på skolan och sedan ta sig därifrån och klara sig eftersom han burit mask??

Ja jag tror delvis att darth vader-grejen var viktig för honom. Han hade bestämt sig för att ha den på sig och om någon försökte bryta det så blev det som det blev. Elevassistenten hade ju också med lite myndig ton frågat vad han höll på med och bett honom gå därifrån. Han var väl den ende/förste som ifrågasatte och kritiserade hans agerande. Ungarna innan hade ju mest varit nyfikna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paddingtonbear
Klart det är en utländsk person vare sig det är helsvart eller rysk... lutar ju mer åt riktigt mörk eftersom dom inte pratar alls om någon etnicitet. Så brukar media göra när man vill skyffla fakta under mattan då spekulerar man i helt irrelevanta saker istället
Hur säker va du egentligen
Citera
2015-10-23, 01:10
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Om detta stämmer så blir jag mer och mer övertygad om psykos.

Blir mer övertygad om att det är någon form av narkotika iafall...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nej han hade självklart inte planerat att bilden skulle tas. Men när situationen uppstod tror jag att han njöt av hur han lurade dem.

Situationen lär knappast ha uppstått utan konversation och det är ingen funny pic heller. <minst sagt märklig och något vi troligen aldrig får veta hela sanningen om.
Citera
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:

Intressant men nog borde polisen ha koll på det...eller varan dom har ju missat liknande saker förr.

(Inget illa menat om polisen)
Citera
2015-10-23, 01:12
Medlem
EvilGs avatar
Ringde till några barndomsvänner och deras nära i min gamla hemstad Trollhättan. Kan säga detta:

Har fått första- och andrahandsuppgifter som kommer stänga ner en stor andel av quislingtrutarna som babblar loss i denna tråd om och kring dådet, särskilt GM. Indicier som stärker en del observationer/grävningar som har gjorts av de som jobbar på diverse MSM-bolag.

Kan säga detta:
  • Uppgifterna kommer ifrån folk som gick på Lichron med GM och folk som tog studenten med honom
  • Dådet må ha varit ett vansinnesdåd, politiska toner finns dock.

Dra era egna slutsatser.
Citera
2015-10-23, 01:12
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Verkar ju som åtminstone två grupper av ungdomar tagit selfies med GM? Först "Rafiq" och hans kompisar och sedan "Maria".

Om det är så, så känns det verkligen udda. Är det vad högstadiebarn gör nuförtiden när det dyker upp udda figurer i korridorerna? Eller kan dom ha känt igen honom, eller har andra utklädda traskat runt i skolan tidigare?

Snart klär varenda kotte ut sig, vi närmar oss Halloween och det var ju det som vissa barn tänkte att detta handlade om. Jisses vad jag svarar dig hela tiden märker jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in