2015-10-23, 01:00
Medlem
Hudfärg på dom som glatt poserade med gärningsmannen?
Väldigt märkligt agerat, först hugga ner 1-2 personer, sen ställa upp på idolbilder och sen fortsätta huggandet på några andra?!

Hela händelseförloppet är minst sagt märkligt.

Kan tänka mig att man inte har jättebra splitvision i en sån där mask, det kanske har räddat livet på nån.
Citera
2015-10-23, 01:00
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Vänligen gå tillbaka och läs de första 60 sidorna av denna tråd, och sen talar du om vem som drar förutfattade slutsatser.

Jag har hängt med sen trådstart, så tänker inte bläddra tillbaka. Bara för att en som hatar Svenskar säger åt mig. Så du kanske kan upplysa oss vad du menar? Vad ska jag läsa för viktigt dom första 60 sidorna? Och sluta med ikonerna, du får inte per automatik rätt eller blir smartare bara för det.
Citera
2015-10-23, 01:01
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jo. Men det var du som startade med vidrigheten och fick tillbaka av någon.
Heh nope läs igen, den var inte skriven till mig.
Uppmärksammade bara.
Citera
2015-10-23, 01:01
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av decodeme
Vem bryr sig om att idioten mådde dåligt`? Finns nåt som heter rep, går att köpa på clas olsson och bauhaus, tycker han borde gjort hela världen och hängt sig själv,gör du det med om du sympatiserar med en mördare

Vem som bryr sig? Alla som kan tänka lite längre än en timme framåt. Så att vi minskar risken att det händer igen. Men du kanske bara kan tänka fem minuter framåt? Eller så är du en av dem som behöver hjälp då du uppmuntrar andra att ta livet av sig.
Citera
2015-10-23, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbone Mash
Gillar "Folkomröstningen" på FB mm. Jag tror att de som var inne på att GM är av typen "Beta uprising", alternativhöger, 4chan-person osv kommer att få rätt.

Undrar vad detta kommer att ha för effekt på samhällsdebatten i Sverige hädanefter?
Konstigt, jag kan svära på att "Folkomröstningen" låg på hans fb strax efter dådet. Under Favorites/Other. Nu när jag kollar ligger inte länken kvar. Undrar hur/varför den försvann.

Lustigt att "Folkomröstningen" är en enda länk som pappan har på sin fb-sida.
Senast redigerad av Skewie 2015-10-23 kl. 01:05.
Citera
2015-10-23, 01:02
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Men det borde väl ha varit en slump att bilden togs? Kylig är en sak men hur planerar man något sådant? Torde vara omöjligt.

Ungdomarna på bilden kan ju tänkas veta mer än vad som berättats.. eller?

Nej han hade självklart inte planerat att bilden skulle tas. Men när situationen uppstod tror jag att han njöt av hur han lurade dem.
Citera
2015-10-23, 01:03
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Jag har hängt med sen trådstart, så tänker inte bläddra tillbaka. Bara för att en som hatar Svenskar säger åt mig. Så du kanske kan upplysa oss vad du menar? Vad ska jag läsa för viktigt dom första 60 sidorna? Och sluta med ikonerna, du får inte per automatik rätt eller blir smartare bara för det.

Det han menade är förstås att som i alla trådar på fb gällande hemska dåd så anklagas direkt gärningsmannen för att vara invandrare vilket får ses som ganska förutfattade slutsatser.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Du jag tycker illa om både fundamentalister och extremister. Dom kan hoppa åt helvete båda sorterna, men jag är kanske inte tillräckligt vänster. Nä som sagt var - Det ska bli intressant att höra Björn Söders fördömande av sådana som han själv

Så varför bara hoppa på ena gruppen?! för båda grupperna är precis lika stora kålsupare.

Jag förnekar inte att detta kan röra sig om ett hatbrott! däremot så förnekar ju vänster idioterna i sten att IKEA mordet var ett hatbrott och fick det till att det var synd om GM... även fast han erkänt att han döda dem för de var svenskar.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwaesad177
Heh nope läs igen, den var inte skriven till mig.
Uppmärksammade bara.

Mm såg det sen och försökte ändra. Lyckades, men för sent. Sorry.
Citera
2015-10-23, 01:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Vem som bryr sig? Alla som kan tänka lite längre än en timme framåt. Så att vi minskar risken att det händer igen. Men du kanske bara kan tänka fem minuter framåt? Eller så är du en av dem som behöver hjälp då du uppmuntrar andra att ta livet av sig.

Alla mår dåligt till o från i perioder elr på grund av olika incidenter, ska vi alla börja köpa samuraj svärd och mörda folk då? Din dumma patetiska idiot, gå och folkbilda dig själv istället för skämma ut dig själv
Citera
2015-10-23, 01:06
Bannlyst
Min väns vän på facebook skrev att Anton även har gjort detta. (http://m.ttela.se/nyheter/trollhattan/1.4157991-maskerad-man-vandaliserade-fordon) Stämmer det?
Citera
2015-10-23, 01:07
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Men det borde väl ha varit en slump att bilden togs? Kylig är en sak men hur planerar man något sådant? Torde vara omöjligt.

Ungdomarna på bilden kan ju tänkas veta mer än vad som berättats.. eller?
Verkar ju som åtminstone två grupper av ungdomar tagit selfies med GM? Först "Rafiq" och hans kompisar och sedan "Maria".

Om det är så, så känns det verkligen udda. Är det vad högstadiebarn gör nuförtiden när det dyker upp udda figurer i korridorerna? Eller kan dom ha känt igen honom, eller har andra utklädda traskat runt i skolan tidigare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in