2015-10-23, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Polisens presstalesperson ville inte vara sämre och beskriver dådet såhär - "det värsta som hänt i svensk historia".

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3117&grupp=19054&artikel= 6284992

Ikea mordet är tydligen inte av samma magnitud enligt polisen och vänstermedia.

tja, Linköpings comes to mind. men både Linköping och IKEA är dubbelmord av äldre och yngre, i de här fallet dubbelmord av äldre och yngre + några skadade. ger både polisen och vänstermedia rätt där efter som de är värre än vad du jämför med iallafall.

värsta som hänt i svensk historia? nä, trippelmordet i Åmsele för att bara nämna ett fall.
Senast redigerad av red.death 2015-10-23 kl. 00:23.
Citera
Medlem
Halloween2s avatar
Humor på hög nivå i Facebook gruppen " en tyst minut blablabla"

"Svär döda svennarna alla är rasister"

"Bra uppfostran av föreldrarna att göra honom till pyskopat"

"Häng ut familjen"

Och självklart är det mena folk haha, största rasisterna utav alla
Citera
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag tycker det är väldigt intressant att en misstänkt gärningsman publiceras med namn och bild i Aftonbladet samma dag som gärningen inträffat. Var är omtanken om gärningsmannens vänner och anhöriga nu? Det är ju sån här publicering som är så hemsk när den sker på alternativmedia, iallafall om man får tro Aftonbladet och Expressen.

Tänk om han inte är gärningsman, utan ytterligare ett offer? Eller är det okay att göra så här bara för att den misstänkte gärningsmannen är död?
Det är a ok för att han är svensk.
Passar skitfint i narrativet, innan dom fick reda på att han var svensk satt media äcklen och hoppades "Snälla låt mördaren vara svensk, skit i offren och deras smärta låt han vara svensk annars måste vi ju begrava denna händelse och det vore ju den största tragedin".
Senast redigerad av Quwaesad177 2015-10-23 kl. 00:22.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Såg du i din kristallkula att han var psykotisk eller? Hans replik kan lika gärna tyda på en plan hur han skulle få barnen intresserade så de kom närmare så han kunde börja mörda dem.

Det är inte orimligt att han befann sig i ett psykostillstånd men jag kan ju inte garantera någonting i nuläget, inte du heller.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag tycker det är väldigt intressant att en misstänkt gärningsman publiceras med namn och bild i Aftonbladet samma dag som gärningen inträffat. Var är omtanken om gärningsmannens vänner och anhöriga nu? Det är ju sån här publicering som är så hemsk när den sker på alternativmedia, iallafall om man får tro Aftonbladet och Expressen.

Tänk om han inte är gärningsman, utan ytterligare ett offer? Eller är det okay att göra så här bara för att den misstänkte gärningsmannen är död?

Hahahaahhaah det är okej för att han är gärningsmannen. Han är identifierad som det ditt fån
Citera
2015-10-23, 00:20
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Såg du i din kristallkula att han var psykotisk eller? Hans replik kan lika gärna tyda på en plan hur han skulle få barnen intresserade så de kom närmare så han kunde börja mörda dem.

I det här läget är det inte bra att elda på rasism och hat mellan olika grupper i samhället. Tänk på att det är många svenskar som är rädda för hämndattacker från rasistiska invandrare just nu. Det här är en fruktansvärd händelse som drabbade oskyldiga människor som befann sig på fel ställe vid fel tidpunkt. Det sista som behövs just nu är människor som förstärker hat och motsättningar i samhället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Om detta stämmer Kan dådet vara något helt annat än vad vi trott hittills:

En tonåring på besök i skolan berättar:

Och en elev på skolan berättar:

Eftersom det inte känns troligt att man lämnar ifrån sig ett skarpslipat svärd om man tänker begå en massaker så undrar man om GM i själva verket var ute efter att göra något annat. T ex en personlig hämnd mot en viss person. Men när elevassistenten försöker rycka av honom masken riskerar han att bli identifierad och ger sig därför på elevassistenten.

Om det är så, så kommer detta fall att ta en ordentlig vändning.

Källa: http://mobil.dn.se/nyheter/sverige/jag-sag-hur-han-hogg-min-larare/

Vad Du och många andra hitintills trott kanske? Knappast Vi.

Har försökt öppna för den möjligheten ett flertal ggr under dagen men folk har varit för intresserade av att skylla allt på Jimmie Åkesson.

Är extremt tveksam till att Polisen skulle resonera så otroligt korkat som det gjorts i denna tråden som tur är.
Citera
Medlem
Börjar tro mer och mer att detta inte har något speciellt politiskt motiv, eller i alla fall att han största motiv är att han vill ta livet av sig, men att han inte vill gå den vägen ensam, är ju knappast första gången en person gjort det valet.
Det här med högerextremism, att enbart det ska ha lett till detta, det tror jag inte på, jag tvivlar på att han var högerextremist (Fast sen finns det ju en del som räknar SD som högerextremister, men det gör inte jag).
Citera
2015-10-23, 00:21
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Humor på hög nivå i Facebook gruppen " en tyst minut blablabla"

"Svär döda svennarna alla är rasister"

"Bra uppfostran av föreldrarna att göra honom till pyskopat"

"Häng ut familjen"

Och självklart är det mena folk haha, största rasisterna utav alla

Vad är det för fb grupp? länk?
Citera
2015-10-23, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja men vissa skolor har dessa elever och vissa skolor har dem inte. Ungefär samma som att vissa bostadsområden har dem och andra inte.

Okej. Så kan det kanske vara, trots att jag som lärare under mina 25 år aldrig stött på det. Då har jag ändå undervisat i Stockholm, Västerås, Örebro och Umeå. 17 åringar, även om de är nyanlända, går på gymnasiets IM grupper (tidigare IV) oavsett deras kunskaper i svenska. Men jag böjer mig för dina kunskaper inom skolan...
Citera
2015-10-23, 00:23
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Vad är det för fb grupp? länk?

"tyst minut i hela Sverige för offren i Trollhättan"
Citera
2015-10-23, 00:24
Medlem
ENLIGT BO Mamma så är hennes son född år 2000 och inte 1998. (alltså 15 år var han)

FOTNOT: Ahmed Hassan är född 1998 enligt folkbokföringen, vilket också polisen skriver på sin hemsida. Enligt mamman Kiin Mohamed Ali är Ahmed 15 år.
– Han är inte 17 år. Han är 15 år. När han kom till Sverige skrevs han in som 98. Han är född år 2000, säger hon.

http://www.expressen.se/gt/ahmed-mordades-pa-skolan-i-trollhattan/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in