2015-10-23, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men alltså du, läs här och förstå;

Många barn och ungdomar från ex. Somalia har inte gått i skola alls eller så har de gått en kort tid. När de kommer till Sverige ligger de efter i alla ämnen och kan dessutom inte svenska. De får börja i nån slags preparerande klass (minns inte benämningen på dessa klasser) och sedan börja i vanlig klass. Men eftersom de ligger långt efter kunskapsmässigt så går de ofta med yngre barn än dem själva, alternativt får de gå om årskurser flera gånger. Därför kan de vara äldre än de flesta i sin klass. Okej?

Det stämmer sisådär än sålänge, en 17-åring som klassas som en 11-åring är mer än på gränsen.

MP med Romson och Fridolin i spetsen vill däremot normalisera det. Man vill att svenska barn ska tvingas gå i samma klass som dubbelt så gamla "barn". Att det redan sker skulle inte förvåna mig ett dugg däremot.

Vi skulle kunna ha ett mål och motiv med tanke på vad som hänt. Elevassistent, 11-åring som blev 17, 15-åring.

Det fattas däremot info om en av de 6 som sägs ha blivit skadade i attacken.
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Om detta stämmer Kan dådet vara något helt annat än vad vi trott hittills:

En tonåring på besök i skolan berättar:

Citat:
De satt på andra våningen när de fick se 21-åringen komma uppför trappan. Även Rafik säger att han trodde att det var ett skämt. Killen ställde upp på en bild tillsammans med två kompisar till Rafik. Det var han som tog den.

När bilden var tagen lät 21-åringen dem känna på svärdet.

Och en elev på skolan berättar:

Citat:
Maria berättar att han (elevassistenten) försökte rycka av honom masken.

– Då högg han honom, så här, *säger hon och visar med händerna

Eftersom det inte känns troligt att man lämnar ifrån sig ett skarpslipat svärd om man tänker begå en massaker så undrar man om GM i själva verket var ute efter att göra något annat. T ex en personlig hämnd mot en viss person. Men när elevassistenten försöker rycka av honom masken riskerar han att bli identifierad och ger sig därför på elevassistenten.

Om det är så, så kommer detta fall att ta en ordentlig vändning.

Källa: http://mobil.dn.se/nyheter/sverige/jag-sag-hur-han-hogg-min-larare/
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2015-10-23 kl. 00:16.
Citera
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svart.Karisma
Kan någon sammanfatta uttalanden av politiker/kändisar kring händelsen?
Snyft snyft, hyckleri floskler och plattityder etc.
Svenskar är hemska.
Handlar om hemska onda strukturer och inte alls om individer som kanske inte mår så bra i det skit samhälle vi politiker/kändisar har skapat och vill ha.
Senast redigerad av Quwaesad177 2015-10-23 kl. 00:16.
Citera
2015-10-23, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
I sitt sammanhang kan det tyda på att han befann sig i en psykos.

Såg du i din kristallkula att han var psykotisk eller? Hans replik kan lika gärna tyda på en plan hur han skulle få barnen intresserade så de kom närmare så han kunde börja mörda dem.
Citera
2015-10-23, 00:14
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Om detta stämmer Kan dådet vara något helt annat än vad vi trott hittills:

En tonåring på besök i skolan berättar:

Och en elev på skolan berättar:

Maria berättar att han försökte rycka av honom masken.

– Då högg han honom, så här, *säger hon och visar med händerna
.

Eftersom det inte känns troligt att man lämnar ifrån sig ett skarpslipat svärd om man tänker begå en massaker så undrar man om GM i själva verket var ute efter att göra något annat. T ex en personlig hämnd mot en viss person. Men när en person försöker rycka av honom masken riskerar han att bli identifierad och ger sig därför på maskryckaren.

Om det är så, så kommer detta fall att ta en ordentlig vändning.

Källa: http://mobil.dn.se/nyheter/sverige/jag-sag-hur-han-hogg-min-larare/

ÄNTLIGEN lite intressant info.
Citera
2015-10-23, 00:15
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Det har väl för farao inte med om man är vänster eller höger att göra! Det räcker gott att bara vara en människa så förstår man att det är toppen av vansinnesdåd när barn/ungdomar attackeras och mördas på en skola. En skola är en institution för barn att lära sig saker och där ska de vara trygga.

Det handlar inte om att jämföra människoliv och vilket liv som är mer eller mindre värt. De två människorna som blev mördade på Ikea var inte mindre värda, utan det är för att det är barn som är mördade och för att det hände på en skola som fasan ökar ännu mer.

Sluta tugga om höger eller vänster. Allt handlar inte om det.

Ett barn har dött, en 17-åring. Elevassistenten var i 20-årsåldern. Oavsett var ett dubbelmord sker, i ett varuhus eller i en skola, så är det fasansfullt.
Citera
2015-10-23, 00:16
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Varför skulle det tyda på psykos? Han kan ju ha bestämt sig för att säga så för att få ungdomarnas uppmärksamhet så de inte skulle vara rädd för honom i början och komma närmare honom. För att i nästa sekund börja svinga med svärdet. Han hade ju börjat svinga med svärdet när elevassistenten kom till barnens räddning och istället blev elevassistenten ihjälhuggen själv.

Du är snabb att antyda psykoser när det är invandrare som gjort något brott. Inte när det är svenne bananer har jag märkt. Vad gör du i dom här trådarna egentligen, kanske integration/invandring passar bättre. Varför det skulle tyda på en psykos? Var ska man börja. Står och tar kort med invandrare som han försöker döda. Och enligt dig är det ett planerat hatbrott. Då är det ännu märkligare, planerade han att stå att ta kort med invandrarna då eller. Och lägga armen om en av dom som dom vore polare. Märklig högerextremist det där. Sedan går han runt och säger "i ' m your father", även gick han väldigt konstigt enligt ett vittne. Det i min värld tyder på psykos eventuellt droger också.

-Sedan vill jag ha svar på mina tidigare frågor. Källa på att han valde ut offren. Och är alla som mördar invandrare högerextremister?
Senast redigerad av henkess 2015-10-23 kl. 00:18.
Citera
2015-10-23, 00:17
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Dravel! Varför skulle jag känna ilska inför det? Jag är ingen hatare som dig! Däremot är det ju uppenbart att man får vara ordentligt lågbegåvad om man inte fattar skillnaden! Men du begriper nog vad jag menade men det ska ju bortförklaras med "ilska från vänstern". Det är från högern ilskan kommer och det såg vi exempel på idag när en av dina gelikar gick in på en skola för barn och började svinga sitt svärd.

Om du vill ha svar av mig i fortsättningen så råder jag dig att inte klumpa ihop mig med mördare.
Citera
2015-10-23, 00:18
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ett barn har dött, en 17-åring. Elevassistenten var i 20-årsåldern. Oavsett var ett dubbelmord sker, i ett varuhus eller i en skola, så är det fasansfullt.
Ja?
Goes without saying.
Det här skulle naturligtvis aldrig ha fått hända, liksom ikea mordet.
Citera
Medlem
fnirps avatar
Jag tycker det är väldigt intressant att en misstänkt gärningsman publiceras med namn och bild i Aftonbladet samma dag som gärningen inträffat. Var är omtanken om gärningsmannens vänner och anhöriga nu? Det är ju sån här publicering som är så hemsk när den sker på alternativmedia, iallafall om man får tro Aftonbladet och Expressen.

Tänk om han inte är gärningsman, utan ytterligare ett offer? Eller är det okay att göra så här bara för att den misstänkte gärningsmannen är död?
Citera
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Jag tänker inte påstå att gärningsmannen hade rasistiska motiv eftersom att vi inte vet det ännu även om det mesta pekar på det, det jag däremot förundras över är fb-rasisternas logik, saknar ni helt logiskt tänkande?

I vanlig ordning inleds alla dessa trådar med att det självklart är en invandrare som har begått gärningen och alla vi som inte har röstat för minskad invandring ska ta ansvar, när det sedan slås fast att det är en vit gärningsman så är denne garanterat psykiskt sjuk och det är inte SD:s fel. Här kan man fundera över det fantastiska i att vita svenskar inte kan begå brott medan invandrare inte kan vara psykiskt sjuka, 20-talet måste ha varit fantastiskt när inga brott begicks, men det man främst måste ifrågasätta är "ta ansvar", jag tycker varken att folk som röstar på annat än SD är ansvariga för IKEA-morden eller att folk som röstar på SD är ansvariga för det här men påstår man det ena får man banne mig stå bakom det andra annars är man en hycklare och lögnare.

Om det nu skulle visa sig finnas rasistiska motiv bakom dådet så har vi dock några som ska känna ansvar, ni alla som har uppmuntrat folk att bränna ner asylboenden (vilket det är brottsligt att uppmuntra) och ni som har kallat dessa för hjältar, om GM i det här fallet har rasistiska motiv så är risken stor att han just har läst er kommentar eller någon liknande och där funnit stöd för vad han planerat, ni har blod på era händer där ni sitter trygga bakom en skärm på era feta rövar, ni är ynkliga människor som uppmuntrar till våld och det har lett till att oskyldiga barn har blivit mördade.
Citera
2015-10-23, 00:19
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Citat:
Ursprungligen postat av MyPa
isåfall:
https://www.facebook.com/l*vin.esk*ndar
Kristet namn?
Luktar IS lång väg.
Jag tippar på assyrier, så ja det är möjligt. Men mindre troligt att GM hade tid att ta reda på tro, han dog förmodligen när han försökte skydda sina elever...

Förnamnet är inte vanligt bland assyrier, efternamnet (som kommer från Alexander) är inte helt ovanligt bland iranier dock, vilket är ironiskt eftersom Alexander den Store krossade det persiska imperiet. Han är dessutom ovanligt brun även för assyriska mått (jag är medveten om att det finns en del bruna assyrier också dock). Jag gissar kurd (ja, kurder är också ett iranskt folk).

Dessutom laddade han upp en bild på den kurdiska flaggan:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151251024641516&set=a.10150623912 281516.385509.586876515&type=3&src=https%3A%2F%2Fs content-arn2-1.xx.fbcdn.net%2Fhphotos-frc3%2Ft31.0-8%2F798163_10151251024641516_2 20042642_o.jpg&smallsrc=https%3A%2F%2Fscontent-arn2-1.xx.fbcdn.net%2Fhphotos-xft1%2Fv%2Ft1.0-9%2F522088_10151251024 641516_220042642_n.jpg%3Foh%3D40fc4d20771147285b06 d887149b142d%26oe%3D568689FF&size=2048%2C1385
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in