2015-10-22, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aspackad-huggorm
Det kan ju dock vara så att du reagerar bättre på lite lättare mediciner som Stilnoct och Imovane (som ändock är bensodiazepiner) alternativt ännu lättare mediciner så som propavan eller lergigan (antihistaminer).

Sov gott!

Har testat verkligen allt det andra, det som gör mig lite lätt frustrerad..
Citera
2015-10-22, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Är inte Halcion jävulskt svårt att få utskrivet med?
Typ, sista utväg?

doserna ligger väl på 0.0125mg samt 0.025mg per tablett om jag inte minns galet utan att googla efter det..

Knaprade själv Imovan en lång period utan att det funkade och läkaren bara ökade dosen utan att

Jo han var lite tveksam o det känns som det var som en sista utväg, svårt var de inte att få ut men hade högre förhoppningar än såhär. Mina ligger på 0.0125 och har just idag tagit 6 st men ligger lika väl sömnlös, sen läser man om folk som tvär däckar på 1-2 Max
Citera
2015-10-22, 23:35
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Halcion (med den verksamma substansen flunitrazepam) är bland den starkaste bensodiazepinen man kan få mot sömnproblem. Om inte dessa fungerar så kan det bli svårt. Det kan ju dock vara så att du reagerar bättre på lite lättare mediciner som Stilnoct och Imovane (som ändock är bensodiazepiner) alternativt ännu lättare mediciner så som propavan eller lergigan (antihistaminer).

Sov gott!
Halcion innehåller Triazolam inte Flunitrazepam.
Stilnoct och imovane är inte heller bensodiazepiner. Men besläktade och fungerar i praktiken som bensodiazepiner.
Halcion är en exotisk bensodiazepin som inte skrivs ut ofta. Läser mestadels gott om den, men den är sjukt överskattad enligt mig. Tycker inte den fungerar alls, som ts verkar uppleva med. 1-2 imovane eller 1-1,5 stilnoct är bra mycket bättre och nyttigare.

Fick prova ett 30-pack och gick sen tillbaka till imovane vid nästa läkarbesök.
Har man noll tolerans på sömntabletter så fungerar den nog jättebra, då den har mycket stark hypnotisk effekt, men får du väl tolerans(vilket du lätt får mot den hypnotiska effekten) så är den helt verkningslös.
Citera
2015-10-22, 23:37
Medlem
Citat:
Halcion (med den verksamma substansen flunitrazepam) är bland den starkaste bensodiazepinen man kan få mot sömnproblem. Om inte dessa fungerar så kan det bli svårt. Det kan ju dock vara så att du reagerar bättre på lite lättare mediciner som Stilnoct och Imovane (som ändock är bensodiazepiner) alternativt ännu lättare mediciner så som propavan eller lergigan (antihistaminer).

Sov gott!

Halcion innehåller väl triazolam eller är det jag som är tappad bakom en vagn nu igen?

Edit: tvåa på den bollen, jag var visst inte tappad bakom nån vagn.
Citera
2015-10-22, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Halcion innehåller väl triazolam eller är det jag som är tappad bakom en vagn nu igen?

Edit: tvåa på den bollen, jag var visst inte tappad bakom nån vagn.
Ja du har rätt den innehåller triazolam
Citera
2015-10-22, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Halcion innehåller Triazolam inte Flunitrazepam.
Stilnoct och imovane är inte heller bensodiazepiner. Men besläktade och fungerar i praktiken som bensodiazepiner.
Halcion är en exotisk bensodiazepin som inte skrivs ut ofta. Läser mestadels gott om den, men den är sjukt överskattad enligt mig. Tycker inte den fungerar alls, som ts verkar uppleva med. 1-2 imovane eller 1-1,5 stilnoct är bra mycket bättre och nyttigare.

Fick prova ett 30-pack och gick sen tillbaka till imovane vid nästa läkarbesök.
Har man noll tolerans på sömntabletter så fungerar den nog jättebra, då den har mycket stark hypnotisk effekt, men får du väl tolerans(vilket du lätt får mot den hypnotiska effekten) så är den helt verkningslös.
Jo men går jag tillbaks till imovane / still så är det samma problem där de funkar inte.
Måste väl finnas någon annan som totalt kan däcka en?!
Citera
2015-10-22, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasPeterAndre
Jo men går jag tillbaks till imovane / still så är det samma problem där de funkar inte.
Måste väl finnas någon annan som totalt kan däcka en?!

Har du provat nozinan? har hört flera som haft hög tolerans men blivit klubbade av det iaf, själv blir jag också tvärdäckad men har då ingen större historik av benso eller lugnande o andra sidan.

Kan va värt o prova iaf.
Citera
2015-10-23, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Har du provat nozinan? har hört flera som haft hög tolerans men blivit klubbade av det iaf, själv blir jag också tvärdäckad men har då ingen större historik av benso eller lugnande o andra sidan.

Kan va värt o prova iaf.

Yep det är provat.
Citera
2015-10-23, 00:18
Medlem
Citat:

Sov gott!

Åfyfan. Nu räcker det. Sluta svara om du inte har en aning vad du pratar om.
Citera
2015-10-23, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasPeterAndre
Yep det är provat.

Reagerar du inte på halcion så är det något galet. Lär ligga något mer bakom än vanliga sömnproblem. Vissa påpekar att vissa bensodiazepiner inte "hjälper". Skitsnack säger jag, har du riktig jävla ångest så hjälper benso oavsett, jag vet inte vad vissa vill uppnå med benso. Har du sömnproblem så hjälper garanterat halcion, om inte så är det något annat fel.

Nästa steg är någon form av barbiturater, typ tiopental. Men där måste du övervakas av anestesiläkare eller sjuksköterskor.

Lycka till med det.

Edit: blir lite provocerad av sådana här inlägg, vet inte varför.
Senast redigerad av joeykiller 2015-10-23 kl. 00:32.
Citera
2015-10-23, 00:53
Bannlyst
Låter märkligt.
Jag antar att du har fått en remiss till en sömnklinik?
(troligt antagande eftersom man knappast skriver ut halcion utan en ordentlig utredning.)

Annars borde du se till och skaffa en omgående.
Citera
2015-10-23, 11:39
Medlem
JiseOnes avatar
Theralen gissar jag givetvis att du har testat..

Men hur är det med Lorazepam (Temesta) alternativt Nitrazepam (Apodorm/Mogadon)?
Antar att du gått igenom dessa innan Halcion sattes in..
Jag själv sover inte så gott på nån speciell benso förutom de 2 nämnda.

Lyrica i högre doser? Själv tvärslocknar jag garanterat när jag äter en dos runt grammet. Förutsatt att jag inte gör något förstås och då något som innefattar att inte sitta eller ligga.
Kanske funkar i lägre doser med vad vet jag, aldrig provat i annat än flumsyfte. Funkar inte bra att flumma på för ofta dock men men..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in