Dormicum fick du inte som sömnmedicin. Den finns inte som tablett i Sverige. Används här endast som sedering inför ingrepp/undersökningar på sjukhus.
Nej, och den är inte så bra om man inte får en fet dos, men dåren anna dåderman fösökte ju förbjuda roppar vilket gett oss pillerdormicum.
Men på Åland finns de i pills. Så passa på när du åker dit.
Min läkare fick idag reda på att jag ska börja trappa ner all benso genom en beroendemottagning. Vi kommer ta det långsamt då jag har så starka och mycket av det. Vi kom överens om att vi ska trappa ner i 6 månader, alltså med beroendemottagningen. Anledningen är att jag när jag trappat ner ett halvår och det känns bra så ska jag genomgå en Interferon-behandling mot min Hepatit C. Då får man väl inte ha någon benso överhuvudtaget? Men kan ta ett tag ett tag innan jag får mitt introduktionsmöte. Typ en månad. Och min nuvarande läkare får ju fortsätta min medcinering tills dess. Men när han får höra detta så klipper han miba Halcion rakt av. Skulle annars ha nästa uttag i morgon. 60-pack. Två varje natt. Så kan han väl för fan inte göra? Klippa den mest potenta bendon som finns och som jag haft två per kväll av ett tag nu. Ingen nedtrappning, inget byte till svagare sömnbenso, bara chop chop ovh frpn två Halcion till ingen sömnbenso överhuvudtaget. Försökte förklara att det kommer ge mig bekymmer med sömnen men att jag kan halvera till en tablett/kväll till att börja med. Han gick inte med på det. Sa ju att det kan vara farligt att klippa benso rakt av och att jag kommer må dåligt pga att jag kommer få svårt att sova. Sen tänkte jag just säga att jag även kan tänka mig en svagare dessutom t.ex. Imovane men hann inte ens säga klart förrän han la på i örat på mig. Vad ska jag göra? Nog har jag annan benso men Halcion vsr enda sömnbenson. Ska jag gå dit och träffa honom på måndag (de har drop in då) och man får välja läkare. Vet man minsta lilla om benso så vet man att man alltid bör trappa ner. Och att han bara la på i örat på mig. Sånt tål jag inte. Respektlöst. Andra gången han gör så dessutom. Lackade ur mer på det än att han tog bort Halcionen. Tänkte att jag träffar honom på måndag och om han fortfarande vägrar gå ner i dos samt även vägrar byta till en svagare sort så tänkte jag säga att pga hans idioti kommer jag må dåligt länge pga sömnbrist. Sen tönker jag gå mot dörren, låsa den och säga även om det är långt ifrån rättvist så kan hag iaf få honom att må dpligt i en dag. Sen spöar jag på honom och går därifrån. Man gör fan inte som han gjort ich nu gör. Skiter i böter för midshandel. Ska se till att han inte får någon skade, bara rejält med smärta och stryk.
Ursäkta stavfel. Skriver från liten tele.
Eller rekommenderar ni något lämpligare?
Senast redigerad av Hip-Priest 2014-08-22 kl. 23:00.
Kan du inte ordna nedtrappningen genom apodos-uttag på apoteket via ber.centrum utan din läkares inblandning eller lägga in dig på ett ställe för nedtrappning, en del sjukhus brukar ju ha såna avdelningar?
Läkarn kanske med rätt inte tyckte du skulle få hämta ut hela förpackningar.
De brukar inte vara lika hårda som läkarna på VC. Var det en svensk läkare som drog in allt, var han tjock och hade glasögon?
Senast redigerad av KvasiOrko 2014-08-23 kl. 08:46.
Har har det oerhört svårt med sömnen de sista åren så jag har gått den långa vägen via allehanda antihistaminer till z-analoger och till sist Halcion 0,25mg. Nu förra året då den styrkan försvann från svenska apotek verkade det som min läkare trodde att de skulle tas bort helt. Det som hände då var att jag fick en kort nedtrappning och efter det sov jag inte särskilt mycket kan jag lova. Har dock lyckats få tag i denna för eget bruk från ett internetapotek men först nu jag kommit i kontakt med en pålitlig inrikes vendor och det gör mitt liv oerhört mycket enklare!
Fick dessa utskrivet för ett tag sen o de är verkligen dunder för natten!! men skulle vilja veta hur de är att skjuta, kanske ihop med jonk, någon som har erfarenhet av de och kan säga om de ens är värt att testa?
Efter många års sömn relaterade problem ända sedan liten knatte, så har jag testat till och från med många mediciner. Fick för någon dag sedan ut halcion som tydligen skulle vara så jävla bra mot sömnen, 1-2 per natt skulle jag ta då 2 var maxdosen. Testade ett par dagar hjälpte inte ett dugg, ikväll ligger jag med 6 st i mig och är fortfarande inte ett dugg trött eller känner av något över huvud taget. Vad är nästa steg i medicin listan? Börjar bli lite svårt att få saker och ting utskrivna nu..
Halcion (med den verksamma substansen flunitrazepam) är bland den starkaste bensodiazepinen man kan få mot sömnproblem. Om inte dessa fungerar så kan det bli svårt. Det kan ju dock vara så att du reagerar bättre på lite lättare mediciner som Stilnoct och Imovane (som ändock är bensodiazepiner) alternativt ännu lättare mediciner så som propavan eller lergigan (antihistaminer).