2015-10-22, 21:26
Medlem
På nätet läser jag i gammelmedia att Statsministern skyndsamt rest till Trollhättan för att visa sitt deltagande över dagens meningslösa dödande. Jag delar hans medkänsla, men har sökt på forumet och inte hittat någon motsvarande personlig känsloyttring från honom i samband med att en migrant slaktade Carola och Emil Herlin på IKEA i Västerås (dvs i form av ministerns personliga och skyndsamma närvaro). Är jag ute och cyklar eller är detta något typiskt för det politiskt korrekta Sverige numera; Trist att en migrant slaktar ett par svenskar men helt fasansfullt förfärligt att en, som det förefaller, svensk slaktar folk på en skola som uppenbarligen har en majoritet av migranter...? Ur min synvinkel är båda fallen lika blodtörstiga som meningslösa. Men, varför denna skillnad i medial politisk medkänsla? Inrikespolitiskt poängtagande? Det hela ger en äcklig eftersmak av dagens svenska politiska etablissemang.
Citera
2015-10-22, 21:26
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uddev
Hur med det där med uthängning i press? Vi kan väl med all säkerhet säga att den MGM som florerar i press och här är den skyldige. Men i tex Aftonbladet så finns det både bild och namn med rubriken lyder: "Anton, 21, misstänks för morden på skolan".

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21630173.ab

Var inte diskussionen från pressens sida att inte hänga ut gärningsmän innan det var helt klart, alltså inte bara vid rubriken misstänkt?

Vet man i övrigt om vad som har drivit mannen i fråga till detta, eller är det fortfrande rena spekulationer om suicide by cop, högerextremism osv? (noterar mycket spekulationer både här och av vissa självutnämnda experter inom presskåren)

Hasse Aro verkligen BETONAR Anton L. Pettersson i TV4 i direktsändning...
Citera
2015-10-22, 21:28
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Att publicera namn försätter GM's familj i väldigt stor fara, idiot. Flera av hans familjemedlemmar är SD:are och vänsterextremister är minst lika farliga som högerextremister.

Hur vet du att hans familjemedlemmar röstat på SD? Eller har du sett att polisen gått ut med vad dom har röstat på? Eller försöker du dig på en trådsanning kanske.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Struntpratmannen
Vad vi vet.

1. Gärningsmannens identitet och tillstånd (avliden).
2. Offrens tillstånd, 2 avlidna och 2 allvarligt skadade.
3. Gärningsmannens åsikter,musiksmak och hobbys. Gillar SD, accepterar bögar och ogillar kristna och muslimer i någon mån, lyssnar på hårdrock och gillar vapen och dataspel.
4. Gillade en låt på Youtube som glorifierade mord dagen innan.
5. Är i en riskålder (21 år, man) när det gäller arbetslöshet, första förälskelsen, rotlöshet osv.
6. Invandringen är väldigt aktuell i landet och i världen.
7. GM har enligt en väldigt osäker källa plågat ormar i sin barndom. (Väldigt osäker källa!)

Ps. Snälla håll god ton och skriv inte korta känslosamma inlägg, prata med riktiga vänner om era känslor (IRL).

+1 och med visst förbehåll p g a den spretiga infoväven:

2.1 GM tidigare elev på skolan (?)
3.1 GM mycket få kontakter på FB, och av de få publika trådarna verkar det mest varit
nära familj som stöttat honom där. Ensamvarg?
6.1 Bor i ett ganska berikat område, kanske spätt på hat.

Någon som vet om eventuella bråk med andra ungdomar? Blev han retad t ex?
Jävlades han själv med andra under sina skolår?
Citera
Medlem
SR77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C00RN
På bilden som togs när han var i skolan så ser det ut som att han har en tysk soldathjälm? eller ser jag fel?
Jag tyckte oxå att det var en tysk soldathjälm och rocken tillsammans med masken gav ett SS soldat intryck.
Det var förmodligen tanken.
Citera
2015-10-22, 21:29
Medlem
I sann PK anda så frotterar sig nu median med bilder och namnet utskrivet.

Verkligen trist att det gång efter gång visas hur olika GM behandlas i media.
Citera
2015-10-22, 21:30
Medlem
Bouchets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SR77
Jag tyckte oxå att det var en tysk soldathjälm och rocken tillsammans med masken gav ett SS soldat intryck.
Det var förmodligen tanken.

För att SS-soldaterna hade sofairgun-masker?
Citera
2015-10-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Inte för att vara allt för störig men vad räknas som barn i nutid? Får lite dubbla budskap i media och från politiker.. Enligt sossarna så kan ensamkommande flyktingbarn vara 21 år eller äldre. Enligt lagen 18 år och media säger ibland att 17 åringar är barn och ibland så är det ungdomar och ibland unga vuxna. I fotboll så kan U21 lag ha enstaka spelare som är typ 40 år

Well, va tycker du att en 11'åring är?
Citera
2015-10-22, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatorG
Varför skulle han bli spårad? Flashback står för yttrandefrihet.
Lite det jag ville ha sagt med inlägget.
Citera
Medlem
Bouchets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Facebooksidan verkar vara skapad nyligen och bilderna verkar vara upplagda efter han blev skjuten så frågan är om inte någon driver med hela Sverige...

Det finns två sidor på FB!
Citera
Medlem
Fy tusan vad hemskt att se unga människor så här traumatiserade och upprivna efter att flera av deras skolkamrater blivit ihjälhuggna och de själva med en hårsmån undflytt mördaren bara timmarna före.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21630464.ab

http://www.theguardian.com/world/2015/oct/22/pupils-wounded-in-sword-attack-at-swedish-school

Det är hemskt att se de fysiska tecknen på förlamande skräck, chock och dödsångest i deras ansikten.
Citera
Medlem
http://www.theguardian.com/world/2015/oct/22/pupils-wounded-in-sword-attack-at-swedish-school

Vet att länken publicerats förut, men det går så jävla snabbt med inläggen här att den redan begravts. Läs denna artikel från The Guardian. Bättre än alla de svenska, mer utförlig och objektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in