2015-10-22, 20:12
Medlem
StillDREs avatar
Expressen gå nu ut med bild och namn på GM. Det är alltså Anton Lundin-Petterson som är gärningsmannen som det redan spekulerades om i social media då man spridit hans Facebook etc.
Citera
2015-10-22, 20:13
Medlem
emaptis avatar
Ju mer jag tänker på det, jag tror mer på att han var en frustrerad smygbög än rassenasse. Han gillar inget med kvinnor, Rammstein är bögarnas favvorunkpojkband no1, han mördade bara män.
Citera
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisguidedGhost
Nu har expressen gått ut med full identifiering av mördaren.

http://www.expressen.se/nyheter/anto...-tva-i-skolan/

Förvånad över att Expressen går ut med denna information. En bild och namn på GM ifråga.
Citera
Medlem
Detta bådar inte gott:

"Daniel Poohl, chefredaktör på tidningen Expo som granskat 21-åringen.
Säpo finns med i staben kring utredandet av 21-åringen."

Citera
Medlem
Falu-Korvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machinerator
....Fast de är inte kopplade till S?

Det var ett exempel! Nu har det antagits att han är SD för att han gillat JÅ på youtube, och det har fått proportionerna att det är SDs fel vad som hänt!
Citera
Medlem
Finns det några namn på offren?
Citera
Medlem
Vart kommer allt detta med SD in i bilden, har han gillat SD på facebook? Ska vi kolla alla dömda mördares Facebook efter partitillhörighet och ställa partiledarna ansvariga?

Ont: Finns det misstanke om droger?
Citera
Medlem
Machinerators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huxtable
Vilka "fördomar"? Att de flesta 11-åringar i regel inte använder ordet "gärningsmannen"? Eller att de flesta 11-åringar är tillräckligt mogna mentalt för att reagera som en vuxen när något ofattbart hemskt utspelar sig framför deras ögon?

"De flesta", "de flesta"...vafan är det för jävla babbel? Du hör väl hur en blatteflicka pratar på klippet. Vad är det du inte fattar?

Du tror en massa saker bara. Punkt.
Citera
2015-10-22, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pixelBender
Är du helt från vettet pojk? Har du aldrig hört talas om Stalin, Pol Pot eller Mao? Dessa vänsterdårar här direkt och indirekt tagit livet av miljontals människor.

Är du möjligen lite trög? Säpo pratar om hotbild från vänster respektive höger och du tror att det gäller Hitler jämfört med Stalin?
Citera
2015-10-22, 20:14
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Han hade ett 40-tal vänner på facebook i morse när identiteten kom ut. Antagligen hade ha leg i sin plånbok med sig så att polisen kunde identifiera honom direkt och därför slog till med en gång mot bostaden och grannarna därför kunde lägga ihop två och två. Så identiteten var ute redan vid lunchtid men det tog tid innan vännerna plockade bort honom från sina vänlistor.

När det gäller orsaken till dådet så kan man spekulera lite i att han ville förmedla en bild av att sverige är ett land där flyktingar angrips med våld. Detta för att få ner flyktingströmmen helt enkelt genom att få sverige att verka mer osäkert land.
Lite Brevik light kanske som gav sig på utländska personer, bor man med bara flyktingar runt sig så kanske man mår dåligt av att se sitt land försvinna, och hör man om bara dåliga prognoser för landet och att inget verkar kunna stoppa löven så kanske det finns ett läge då Svenskar tar till handling.
Med andra ord så är löven och regeringen delaktig i att det skett genom låta landet skena mot avgrunden med fritt intag av "flyktingar" (kanske har några gett sig på nån av killens väninnor och nu ville han hämnas).
Citera
2015-10-22, 20:15
Medlem
Vasterass avatar
Polisen i praktiken mördade gärningsmannen Anton Lundin Pettersson. Detta påstående bygger på två saker:

1. Ammunitionen som används av polisen är en hålspetsammunition som är likställd med jaktammunition vars syfte är att så effektivt som möjligt döda bytet. Denna ammunition är inte tillåten att användas i krig på grund av dess inhumana egenskaper.
Mer finns att läsa här: http://www.svd.se/polisens-kulor-en-skam-for-sverige

2. Allt för många polisen är undermåliga i att hantera sina tjänstevapen, så det som skulle kunna varit ett skott som enbart stoppar en förövare så dödsskjuter polisen istället gärningsmannen. Det är väldigt vitalt var man sätter skottet i kroppen, i detta fall var det ett dödligt skott som slet sönder så mycket av vitala organ att offret blev chanslös till överlevnad.

VARNING! Undvik att bli beskjuten av polis, eller se till att stoppa polisen först!
Citera
2015-10-22, 20:15
Medlem
Europes avatar
Jag skrev i en annan tråd (som startades av en 18-årig kristen arab som älskar Sverige, men oroade sig för vad den kaotiska asylpolitiken kan tänkas ha för konsekvenser) att jag är rätt säker på att vi inom kort kommer att få se kraftigt ökad mängd våld. Dels givetvis än mer av det våld vi har sett mellan konkurrerande kriminella och mer av det våld (t.ex. personrån och överfallsvåldtäkter) som ofta har icke-vita som GM och nästan uteslutande vita som BO.

Jag förutsåg även att våldet från inresta jihadister kan öka kraftigt. Väldigt kraftigt. Det är i grund och botten väldigt oklart hur potentialen för det ser ut, då den enorma inströmningen, inte minst av personer som omedelbart går under jord och inte registrerar sig, rimligtvis kan potentiellt bestå av organiserade jihadistresor för något som redan är planerat. Det utgör ändå enligt min bedömning utan någon som helst jämförelse det största hotet, samt dessa jihadisters besinningslösa våld gör nästan alla till potentiella offer, då de angriper alla "otrogna" och bland dessa t.o.m. räknar in många som själva ser sig som muslimer.

Utöver det nämnde jag att jag faktiskt kan tänka mig att en motreaktion hos en del svenskar mot den förda folkmordspolitiken riktad mot ursprungsbefolkningen och som kanske utmynnar i våld. Jag skrev att rationell sådan borde rimligtvis rikta sig mot landets regim och det regimlojala etablissemanget, som är de skyldiga till folkmordet, men tyvärr kan jag tänka mig att en del sådana reaktioner faktiskt kommer istället slumpmässigt rikta sig mot helt oskyldiga (icke-vita) invandrare (vilket TS sedan angav som det han just oroade sig för). Jag kan väl här tillägga att det i hög grad av olika skäl är troligt redan för att random oskyldiga icke-vita och invandrare är lättare att angripa än t.ex. ledande sjuklöverister m.fl., men även lättare att angripa än mindre oskyldiga (och inte sällan regimstödda) invandrare bland tunga kriminella, våldsvänstern och jihadisterna. Trots allt har många människor en tendens att följa minsta motståndets lag, till och med i den mån att deras handlingar blir irrationella (förutom att de även framstår som oetiska/oönskvärda även bland oss med delvis liknande uppfattning om situationen).

Det sagt, så har jag ännu inte fått någon reell anledning att anse att GM i denna nämnda händelse skulle utgöras av någon som agerar politiskt eller ens emotionellt mot den förda politiken. Det finns alldeles för mycket bland det lilla som är känt som skvallrar om en gärningsmannaprofil som har likheter med många andra som bl.a. har genomfört skolskjutningar. Även om han vore fientligt sinnad till invandrar och/eller icke-vita, så förändrar det ju faktiskt i sig inte den bedömningen, om man nu inte på fullt allvar menar att skolskjutningar och dåd som dagens inte skulle kunna utföras av någon som även är invandrarfientlig. Steget från den vanliga skolskjutarens grumliga motiv till de väldigt genomtänkta politiska motiven hos en person som Breivik är ganska långt. Sedan vet vi alla att de regimlojala och vänsterextrema automatiskt drar till med det, men det är ju bara för att ni är antingen psykopatiska lögnare eller psykotiska.

Men i vilket fall, det är slående hur några av senaste tidens trådar har spårat ur helt, som den här, den om IKEA-morden och i viss mån även den om försvinnandet av/mordet på Lisa Holm. Jag förutser redan nu att när våldet inom kort kommer att öka dramatiskt i Sverige, så gissar jag att folk åtminstone inte kommer att orka hålla på i samma omfattning kring ett endaste fall.
Senast redigerad av Europe 2015-10-22 kl. 20:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in