2015-10-22, 19:22
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Källa på det fetstilta?

Det framgår av sammanhanget!
2015-10-22, 19:22
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Jag själv tvättar på söndagar! Är det skumt?
Tycker hela utredningen, luktar skumt!

Men hoppas endå på en ärlig o rättvis rättegång!

hasselmuz

Medlem

hasselmuzs avatar

Reg: Oct 2008

Citat:

Har ju framkommit i tråden tidigare, o nu ändrar dom sig!
Orkar inte leta källan på det, men det borde ju du veta själv?
Att tvätta på en söndag, ser jag inte är konstigt alls, då dom jobbade 6 dagar i v, utom söndag!

Det var frun som tvättade, hon jobbade inte.

Och stämmer det, vadan denna brådska då med att tvätta. Ville hon inte hellre umgås med sin man när han var ledig än att stå med tvätten? Hade jag velat. Tvätta kan man göra måndag.
2015-10-22, 19:23
Medlem
Citat:
Jag själv tvättar på söndagar! Är det skumt?
Tycker hela utredningen, luktar skumt!

Men hoppas endå på en ärlig o rättvis rättegång!

Tre personer, varav två kroppsarbetade, behöver tvätta var och varannan dag. Det där tvättandet är så överreklamerat. Jag upplever även det snacket som en desperationens halmstrå.
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Nej men se är det inte loppomilen som har vaknat också.Så du tror dig veta att P4 Skaraborg går åklagarens ärende i det här fallet.Ja,varför inte?I din värld är väl allt möjligt antar jag.Finns orsaken till ditt ältande om alla brister som rör fallet i någon sorts personlig vendetta med polisen i Skaraborg tro.Det är tydligen samma syndrom som GW kör med hela tiden i sitt kacklande om brister i utredningen.Du kanske har gått mot röd gubbe i Skövde och blivit haffad av polisen.Det är därför du håller på och gnäller hela tiden.Hur skulle det vara att du lämnar en pålitlig källa som bevisar att P4 Skaraborg läcker "strategiska läckor från FUP:en".Kan du inte göra det så kan du väl gå och dra något gammalt över dig.

GW lyser med sin frånvaro idag! Inga kommentarer?
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Lägg märke till att det påpekas att det är "i dom inledande förhören" at hustrun och lillebrodern inte styrkte MGMs alibi, att han var i hemmet vid tidpunkten då Lisa försvann.

Hur var det med alla dom efterfölgande förhör då???
Och hur var det i Litauen då dom förhördes där? kommer ni ihåg det ?
Jo...åklagaren åkte helt til Litauen för "att försöka knäcka MGMs alibi" det var taktiken!
VARFÖR åka hela vägen till Litauen för att knäcka ett alibi om det redan var knäkt (i dom initiala förhör ???)

Försöker knäcka ett alibi. Du tror inte det var ett normalt förhör där de svarar på frågan om respektives aktiviteter på söndag?
De avskrevs i efter slutförhöret dvs det väcktes inget åtal och de ska betraktas som oskyldiga som Wennerholm sa i media.
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Och små marginaler måste det röra sig om iom dom åkte efter pizza kl ca 19:20 och Lisa var vid liv kl ca 18:23 så det rör sig alltså om en "knivspetts" på 1 timma, det kan man ju lätt ta fel av 5 dagar senare skulle man tycka.

Att strypa någon går på minuter. Att åka till Martorp går på minuter. Vad vill du ha sagt med "knivspets"?
2015-10-22, 19:24
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur fan kan du ställa den frågan efter vad Xenia skrev. Ser du inte att hens mening börjar med ett eller? X påstår ingenting, du frågar efter en källa på ett ickepåstående, skriver du bara för att du inte har något annat att göra eller är du totalt intelligensbefriad?

Vi vet inte om tolken har översatt fel. En felöversättning är en alternativ förklaring och ingenting som kan styrkas med tillgänglig information, dock inte omöjligt att tolken har översatt något fel.

Kära nån, då kanske hela utredningen får strykas eller vad händer då OM det skulle visa sig vara felöversatt???
2015-10-22, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Kaffedrickande kl 18:15 är inget alibi.
Nej, det är nog så och därför behöver frun och brodern inte komma på åklagarens förfrågan.
2015-10-22, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Om någon som bor nära Skövde kan ordna så att FUP finns tillgänglig i tråden under morgondagen , så sätter jag in 300 kr direkt på Lisas Fond som tack .

Då kanske du kan svara på frågan - vad går pengarna i fonden till?
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
hasselmuz

Medlem

hasselmuzs avatar

Reg: Oct 2008

Citat:

Har ju framkommit i tråden tidigare, o nu ändrar dom sig!
Orkar inte leta källan på det, men det borde ju du veta själv?
Att tvätta på en söndag, ser jag inte är konstigt alls, då dom jobbade 6 dagar i v, utom söndag!

Det var frun som tvättade, hon jobbade inte.

Och stämmer det, vadan denna brådska då med att tvätta. Ville hon inte hellre umgås med sin man när han var ledig än att stå med tvätten? Hade jag velat. Tvätta kan man göra måndag.

Ja, tvätten var väl så " smutsig" att det fick tas hand om samma kväll.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Och rättsligt är ett sådant vittnesmål inte värt ett skit, det är ett Vispojkars vittnesmål, Googla på detta om du inte fattar vad jag menar.

Varför har inte de rätta källorna vittnat om detta eftersom de uppenbarligen sett detta kaffedrickande?

Andrahandskällor är inga bevis överhuvudtaget.

Behöver inte Googla på det! jag tror på dig. Men hoppas endå på en rättvis rättegång!
Har problem, att komma in här på FB, överbelastning? Någon annan som har problem? jag har hört att andra haft det under dagen!
Då detta hänt i Trollhättan idag, finns säkert en tråd om detta!
2015-10-22, 19:28
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Nej men se är det inte loppomilen som har vaknat också.Så du tror dig veta att P4 Skaraborg går åklagarens ärende i det här fallet.Ja,varför inte?I din värld är väl allt möjligt antar jag.Finns orsaken till ditt ältande om alla brister som rör fallet i någon sorts personlig vendetta med polisen i Skaraborg tro.Det är tydligen samma syndrom som GW kör med hela tiden i sitt kacklande om brister i utredningen.Du kanske har gått mot röd gubbe i Skövde och blivit haffad av polisen.Det är därför du håller på och gnäller hela tiden.Hur skulle det vara att du lämnar en pålitlig källa som bevisar att P4 Skaraborg läcker "strategiska läckor från FUP:en".Kan du inte göra det så kan du väl gå och dra något gammalt över dig.

Ursäkta, men jag tror faktiskt polis och de uttalat sig om att det varit en läcka för nån dag sen, kommer bara ej ihåg var jag läste det, mycket här i tråden, media och så inför morgondagen.
Vet inte om det gällde P4 Skaraborg liksom.
2015-10-22, 19:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Det framgår av sammanhanget!
Vilket sammanhang? Jag har inte läst någonstans att hon jobbade, annat än städade på kaféet för något år sedan, men inte heller att hon inte jobbade i övrigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in