2015-10-22, 19:08
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Har ju framkommit i tråden tidigare, o nu ändrar dom sig!
Orkar inte leta källan på det, men det borde ju du veta själv?
Att tvätta på en söndag, ser jag inte är konstigt alls, då dom jobbade 6 dagar i v, utom söndag!

Hrm, det enda som är konstigt är att man lika kunde tvättat på måndagen, en tvättmaskin går av sig själv. Enda skälet som jag kan se, blodiga kläder och undanröjande av bevis. Lite mer kläder borde de väl ha så det varit genomförbart, luktar skumt.....
2015-10-22, 19:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Precis. Och det är då man tänker: - hmm....vad gjorde jag då, just det, jag åt middag eller vad man nu gjorde. Och sen minns man det även några dagar senare.
När något hemskt händer tenderar man att minnas exakt vad man gjorde.
NB var ju med ända från start i ladan och handsken, hjälpte till att leta på måndag verkar det som:
så även om frågan kom vid gripandet så lär denna händelse vara etsad i minnet med detta pådrag.
2015-10-22, 19:14
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
FB är överbelastat, har svårt att svara, då jag åker ut, hela tiden!

Det sägs ju att IB o AB sagt det tidigare i förhör o nu ändrat på alibit?
Titta ett par inlägg bakåt!
Och har du källa på att dom inte sagt det tidigare?

Publicerad 15 jun 2015 20:46

”Mamman berättar samtidigt att hon varit i kontakt med människor i Sverige som känner hennes söner. De hade sett de litauiska bröderna dricka kaffe utanför sitt hus vid kvart över sex på kvällen - samma dag som Lisa försvann vid 18-tiden.”

http://www.expressen.se/gt/brodernas-mamma-jag-kan-inget-ata/
2015-10-22, 19:15
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Har ju framkommit i tråden tidigare, o nu ändrar dom sig!
Orkar inte leta källan på det, men det borde ju du veta själv?
Att tvätta på en söndag, ser jag inte är konstigt alls, då dom jobbade 6 dagar i v, utom söndag!

Det var frun som tvättade, hon jobbade inte.
2015-10-22, 19:17
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det var frun som tvättade, hon jobbade inte.
Källa på det fetstilta?
2015-10-22, 19:18
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är en spekulation, vilket framgår av sammanhanget.

Det är väl det de är rädda för att det blivit översatt fel då det visade sig vara en okvalificerad tolk?
2015-10-22, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Hrm, det enda som är konstigt är att man lika kunde tvättat på måndagen, en tvättmaskin går av sig själv. Enda skälet som jag kan se, blodiga kläder och undanröjande av bevis. Lite mer kläder borde de väl ha så det varit genomförbart, luktar skumt.....

Jag själv tvättar på söndagar! Är det skumt?
Tycker hela utredningen, luktar skumt!

Men hoppas endå på en ärlig o rättvis rättegång!
2015-10-22, 19:19
Medlem
Tamborinos avatar
Om någon som bor nära Skövde kan ordna så att FUP finns tillgänglig i tråden under morgondagen , så sätter jag in 300 kr direkt på Lisas Fond som tack .
2015-10-22, 19:20
Medlem
Citat:
Jo ja Låter konstigt, som mycket annat i denna tråd!g vet att morden sagt detta! Men nu helt plötsligt, så kommer det fram, att det inte va så?

Och rättsligt är ett sådant vittnesmål inte värt ett skit, det är ett Vispojkars vittnesmål, Googla på detta om du inte fattar vad jag menar.

Varför har inte de rätta källorna vittnat om detta eftersom de uppenbarligen sett detta kaffedrickande?

Andrahandskällor är inga bevis överhuvudtaget.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
NB var ju med ända från start i ladan och handsken, hjälpte till att leta på måndag verkar det som:
så även om frågan kom vid gripandet så lär denna händelse vara etsad i minnet med detta pådrag.

De hade arbetsmöte som AJ kallade till. Han som är den enda källan ang handsken och han har sagt olika saker ang upphittandet. Hur vet du att de (litauerna)letade på måndagen? De gjorde ingenting utan tillåtelse från AJ. Letade ÅL?
AJ stack väl till Stockholm (med styvson?).
Moderator
OYs avatar
Citat:
Källa på att tolken översatte fel?

Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Eller så översatte tolken tidpunkten för hemkomst fel.

Hur fan kan du ställa den frågan efter vad Xenia skrev. Ser du inte att hens mening börjar med ett eller? X påstår ingenting, du frågar efter en källa på ett ickepåstående, skriver du bara för att du inte har något annat att göra eller är du totalt intelligensbefriad?

Vi vet inte om tolken har översatt fel. En felöversättning är en alternativ förklaring och ingenting som kan styrkas med tillgänglig information, dock inte omöjligt att tolken har översatt något fel.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det fetade: Precis! Ibland verkar minnet kort bland vissa som kommenterar här.
Tyvärr verkar P4Skaraborg vara en megafon för strategiska läckor från FUP:en och det som framkommer ger inte precis förtroende för vad dessa 2000 sidor innehåller. Det går lätt att motbevisa varenda en av dessa strategiska läckor. Dessa 2000 sidor kanske är av liknande lättgods-karaktär.

Det fetade: har du belägg för att förhören i litauer hade som syfte att knäcka alibi eller går du bara på medias hypotes?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in