2015-10-22, 19:12
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suckerforum
Det är säkert så att barnen går till samma byggnad måndag-fredag, sin skola, då är man inte på fel plats vid fel tillfälle...eller begriper du inte det?

Så om man går till ikea så är man på fel plats vid fel tillfälle? Jag som trodde ikea var till för allmänheten som ville handla möbler och skit
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Tage Erlander var stadsminister när skolskjutningen i Kungälv inträffade.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Skottdramat_i_Kung%C3%A4lv

Plus i kanten för kunskap i kriminalhistoria.

Gärningsmannen berättade också att han hade druckit alkohol och sett en ishockeymatch på TV före dådet, och ansåg sig ha påverkats av våld i cowboyfilmer och främst dåtidens stora TV-serie Bröderna Cartwright. Detta ledde till den första motionen i Sveriges riksdag om att utreda filmvåldet, samt en radiodebatt i programmet "Tidsspegeln" med rubriken ""Kan vi skylla på Cartwrights"
Citera
Medlem
Ils avatar
Jag tror att han har blivit hjärntvättad och radikaliserad av skribenter här på flashback och 4chan, ingen går ut och gör såna här hemska saker utan att bli påhejad och uppmanad av andra knäppgökar innan. Vissa på det här forumet skriver precis vad som helst och stödjer såna här terror attacker. Känner en oro när det uppenbart finns fler som är precis som honom.
Citera
2015-10-22, 19:13
Medlem
Callightmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolvas
Jag tyckte mig läsa någonstans att en 11-årig flicka var skadad, vet dock inte om det stämmer men om det gör det så håller ju inte den teorin

Aha, det har jag missat. Då faller ju den teorin...
Citera
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Jag läste i en artikel att ett vittne sa att han spelade "läskig musik halloween-aktig" eller liknande när han fotade sig med eleverna.

Hade han en högtalare med sig eller hörlurar?

Vad var det för musik han spelade?

Med tanke på att han gillade vänsterbandet Rammstein så antar jag att det var det som han lyssnade på.
Citera
Medlem
Kan någon förklara det här?
Citat:
Samtidigt har Säkerhetspolisen (Säpo) kopplats in i fallet och bistår polisen i Göteborg.

– Vi bistår polisens stab i Göteborg. Vi samarbetar med polisen i deras kunskap i brottsaktiva miljöer, säger Fredrik Milder, pressekreterare på Säpo.

– Det innebär att vi har en informationsdelande roll, vi bistår med kunskap och expertis.

Säkerhetspolisen blev inkopplad i ett tidigt skede i utredningen. Fredrik Milder säger att man kommer att bistå polisen så länge det finns behov. Säpo är inte fysiskt på plats i Trollhättan.
Varför blev SÄPO inkopplade tidigt? Antingen måste väl GM sagt något som fått polisen att koppla in SÄPO eller så har dom haft koll på honom tidigare även om han inte är "känd"?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21630173.ab
Citera
2015-10-22, 19:14
Medlem
KaspianKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Jag läste i en artikel att ett vittne sa att han spelade "läskig musik halloween-aktig" eller liknande när han fotade sig med eleverna.

Hade han en högtalare med sig eller hörlurar?

Vad var det för musik han spelade?
Eftersom han skrämde barnen i rummet och läraren kom måste han ha låtit något. Han kanske skrek SD saker omröstning också men han spelade också musik av tysk karaktär hans stora hjälte var Adolf Hitler
Citera
2015-10-22, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Vilket parti GM röstade på i valet, eller om han är aktiv medlem i sverigedemokraterna är det nog ingen som vet än. Så nej, det går nog inte att säga att det var en sverigedemokratisk terrorist ännu.

Man behöver inte vara ett geni för att dra den slutsatsen direkt. Ensam yngling, säkert homosexuell, hatar muslimer, älskar Jimmy Åkesson och när hans romans blev obesvarad var han tvungen att agera för att få Jimmys ögon på sig.

Kolla hans youtubekanal bara. Skulle inte förvåna mig om han jobbade för Blåsippan
Citera
2015-10-22, 19:15
Medlem
Inte framkommit hur själva polisingripandet gick till? Vägrade han ge upp eller gjorde han utfall mot polis? Eller är deras nya taktik som det skrivs om att direkt gå in och oskadliggöra gärningsmannen?

F.ö är det pinsamt låg nivå på diskussionerna kring hans politiska tillhörighet. Ena sidan försöker vifta bort hans åsikter medans den andra försöker ta billiga politiska poäng och i slutändan det enda ni bryr er om är att propagera för er egna åsikt. Pinsamt.
Citera
Medlem
Valsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Finns det ett politiskt motiv till dådet? Var gm sverigedemokrat?

Breivik, Mangs och nu denna psykopat.

Alltså tycker det är befängt med att slänga "psykopat" på varje person som är kapabel till att mörda.

Det finns inte oändligt med resurser i samhället, finns många ungdomar som blir "ersatta" och inte får leva det liv de flesta fick förr.

Dessa ungdomar får helt enkelt vänta på bättre tider. Och tid är det de har överskott av, till slut tröttnar dessa ungdomar och alla tankar som uppstått i deras eviga väntan, och sen händer det.

Tycker det är så jävla naivt att bortförklara det hela med ett eller två ord, som t.ex "NAZIST" eller "psykopat".

Har ni inte mer i huvudet att tänka med ? ni vill inte tänka vad i helvete i samhället som ledde till brottet ? att det var många steg ?

Detta var inte ett spontant dåd, det var ett växande hat till följd av ett samhälle som numera knappast vara värdigt att kallas "samhälle".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AltGrrr
Det är tokenkelt att ställa en aspergerdiagnos. Börja med att titta på ögonen och därefter fiskar du efter valfri topic som kan trigga igång dem. Kan de prata oavbrutet i flera minuter kring ett ämne utan att ställa en motfråga - grattis, du har hittat en aspie!
Din metod krävde mer än en bild, men okej. Vissa aspies, speciellt yngre som inte har hunnit programmera in i huvudet hur man, av någon underlig anledning, ska bete sig.

Men de absolut flesta vuxna/unga vuxna med högfungerande asperger kör inget sånt race "public". Många av oss som har asperger lider av ångest/oro som gör att vi inte vill skämma ut oss, vilket man har fått lära sig den hårda vägen att man kommer göra om man babblar på om sitt. Bara för att det inte automatiskt sitter i oss hur man beter sig socialt så betyder det inte att vi lär oss. Jag skulle inte börja prata om historik eller klassiska spelare i mitt favoritlag med en person som inte är intresserad. När jag var yngre var det svårare men man lär sig med tiden.

Sorry för OT, ville bara svara.
Citat:
Ursprungligen postat av reedtower
Aspergers syndrom kan många gånger användas fel då man egentligen ska definiera en del som psykopater. Ge en psykopat amfetamin (ritalin) som medicinering så får det åt helvete.
Det kanske är jag som missar något nu, men en psykopat med adhd är väl en mycket stabilare psykopat med tex ritalin? Men om psykopaten inte har adhd ska den självklart inte ha tjack. Eller ännu värre, alkohol... Då kan det bli åka av!
Senast redigerad av heltgalentok 2015-10-22 kl. 19:19.
Citera
2015-10-22, 19:16
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il
Jag skulle inte förvånas om han har blivit hjärntvättad och radikaliserad av skribenter här på flashback och 4chan, ingen går ut och gör såna här hemska saker utan att bli påhejad och uppmanad av andra knäppgökar innan. Vissa på det här forumet skriver precis vad som helst och stödjer såna här terror attacker. Känner en oro när det uppenbart finns fler som är precis som honom.

Det är 7-klövern som skapar dessa individer. Inte flashback, SD eller 4chan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in