2015-10-22, 19:01
Medlem
Europes avatar
Jag frågade om hur man vet att 4chan-inlägget är GM:s, men uppenbarligen är det hela fejk från första början:

Citat:
Ursprungligen postat av bqz-rgj-dxr
Jag har sagt det innan och jag säger det igen; bilden är fejk. Den kommer från följande 4chan tråd: http://boards.4chan.org/r9k/thread/23594188/school-attack

Här är en skärmdump från tråden i vilken posterna som används kan ses: http://i.imgur.com/zbPYxIM.png
Citera
2015-10-22, 19:02
Medlem
Saabgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HogerZpoke
Uppgifter på BO (läraren)?
Vem var det?
Inte sett någon intel.

Såg en bild nyss på hur GM var utklädd. Han hade någon form av starwar mask å en jävla svärd. Han såg ut som ett skämt.

En 22 årig lärare miste sitt liv då han kom mellan GM å barnen i ett försök att rädda liv å dra av masken som GM hade på sig.
En ung man förlorade sitt liv å flera människor miste en dem älskar. Varför så mycket hat i samhället? Skyll inte på någon det e allas fel.
Citera
Medlem
Callightmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utforska
Är Du helt dum i huvudet.

Jag upprepar min fråga igen, kan Du vara snäll och hålla käften nu ?

Vet någon etnicitet på dom två som står på var sida om gärningsmannen på bilden ?
Är dom mörkhyade så är det ju konstigt att han inte högg dom också !

Kanske en helt felaktig slutsats men de som står bredvid honom är tjejer. De han attackerade var väl alla pojkar/män? Kanske ville han inte döda flickor helt enkelt?
Citera
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vet du att han är nazist?

Nej, jag har ingen aning.

Vet du om han var nazist eller ej?
Citera
2015-10-22, 19:03
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AltGrrr
Jag tippade självmedicinerad bipoläritet utifrån hans särintressen som pekar mot djupare depression och som sedan fått utlopp i dådet, "Jag orkar inte mer"-faktorn känns väldigt hög. Jag tror alltså att han precis kommit ur depressionsfasen börjat gå över till den mer maniska. Steget från tanke till handling i det här fallet känns väldigt kort.

Det skulle också kunna vara en ADD'are, men det myntet känns lite mer som ett wildcard i och med hetsmusiken han lyssnade på för att kunna utföra handlingen.

Eller så var han uppväxt i en "Sverige åt Svenskarna"- miljö och ville vara duktig i patriot.
Citera
2015-10-22, 19:04
Medlem
hubbe92s avatar
Såg att någon kommenterat att han såg ut som en typisk mobbare. Någon som har lust att lägga upp bilden? Har inte kvar facebook.

Förövrigt pinsam förklädnad han valde. Haha, ser ut som en missbildad starwarsgubbe.
Citera
Medlem
SlagenSvensks avatar
Finns det ett politiskt motiv till dådet? Var gm sverigedemokrat?

Breivik, Mangs och nu denna psykopat.
Citera
Medlem
Eurynomoss avatar
Nu måste vi tänka på att GM faktiskt var ett offer, han befann sig i ett utanförskap och kände sig alltid kränkt av strukturella strukturer.

Med säkerhet är orsaken till dådet den ökade nazifobin och högerextremismofobin. Om vi inte hade haft dessa typer av fobier i samhället, hade detta aldrig hänt.

Oops! Glömde nästan tillägga att det trots allt bara var människor som möttes i den där skolan idag. Samt (givetvis) att GM "gjorde det för att han är den han är. En individ."

http://www.expressen.se/kvp/britta-svensson-det-ar-sa-skrammande/

OffT: Någon som vet när Magnus Betnér ska släppa ett nytt videoklipp där han säger att Sverige aldrig varit tryggare?
Citera
2015-10-22, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hubbe92
Såg att någon kommenterat att han såg ut som en typisk mobbare. Någon som har lust att lägga upp bilden? Har inte kvar facebook.

Förövrigt pinsam förklädnad han valde. Haha, ser ut som en missbildad starwarsgubbe.
Citera
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callightman
Kanske en helt felaktig slutsats men de som står bredvid honom är tjejer. De han attackerade var väl alla pojkar/män? Kanske ville han inte döda flickor helt enkelt?
Jag tyckte mig läsa någonstans att en 11-årig flicka var skadad, vet dock inte om det stämmer men om det gör det så håller ju inte den teorin
Citera
Medlem
Saabgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anusiktet
Ni som skriver negativt om GM i tråden borde tänka efter lite.

Det är inte kul för föräldrar, anhöriga och vänner att läsa näthat om barnet som inte lever längre.

Det var trots allt fråga om ett möte mellan människor där på skolan.

Som man bäddar får man ligga. Vi tänker mer på de oskyldiga barnen som förlorade livet å dess anhöriga.
En ung lärare som också miste sitt liv för att försvara oskyldiga barn, får du stolt kalla honom hjälte. Tänk att dina barn kunde varit där.
Citera
2015-10-22, 19:06
Medlem
Två år sedan gillade GM denna video.
http://www.ladda-upp.se/files/2015/b169289.png
Kikade igenom denna lite smått och det var en hyllning till att våga begå självmord.

Jag tror att GM var medveten om att polisen skulle komma, att om han inte la ner sitt "vapen" skulle de öppna eld mot honom.
I mina ögon var detta ett självmord där GM ville synas, göra något för vad han stod för, kikar man igenom senaste åren av gillade videoklipp på youtube så finns det en stor del gillade klipp med aggressiv musik, SD klipp och faktan om Hitler och Nazismen.
http://www.ladda-upp.se/files/2015/b169278.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in