2015-10-22, 19:09
Medlem
suckerforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
Efter ikea sa man att de båda döda varit på fel plats vid fel tillfälle? Någon som sagt samma sak nu?

Det är säkert så att barnen går till samma byggnad måndag-fredag, sin skola, då är man inte på fel plats vid fel tillfälle...eller begriper du inte det?
Citera
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saabgubben

En ung lärare som också miste sitt liv för att försvara oskyldiga barn, får du stolt kalla honom hjälte. .

Fast han bara frågade vad Anton gjorde i skolan när han blev knivhuggen, så han försvarade inga barn.
Han hade kanske gjort det om han fått chansen, det vet vi inte. Men något hjältemodigt tycks han inte ha gjort (om uppgifterna stämmer). Han är "bara" ett offer för oprovocerat våld.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Kan någon förklara vad som gör honom rasist? Kollade in hans youtube och han har gillat lite Rammstein-videos och några nazi-dokumentärer. Samt några videos med JÅ. Det gör ju varannan människa och de är knappast nazister.

Nja, han gillar även svenska fascister som Marcus Follin och "Angry Foreigner"...
Citera
2015-10-22, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Placeholder
Undrar om pressen har tagit fram skumpan nu när de tror han är SD.
Vet inte, men de nämnde nu på TV4 Nyheterna att han stöttar förslaget på omröstning om invandring.
Citera
Medlem
Anusiktets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Finns det ett politiskt motiv till dådet? Var gm sverigedemokrat?

Breivik, Mangs och nu denna psykopat.
Någonstans på nätet ska det ha stått att han var riksdagsman och talesman för SD.

Tveksamt om det stämmer enligt mig.
Citera
Medlem
Eeeh, snarare: Muslim dödar västerlänning = Terrorist
Alla övriga fall av mord = psykiskt sjuk
Citera
Medlem
reedtowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heltgalentok
Menar du att hans asperger (som det stavas) skulle ha haft något med det hela att göra? Eller att han bara "råkade" ha asperger och sen fick denna flipp?

Många som skriver att han har asperger.. Vart har ni fått det ifrån? Någon sa något i stil med att "han såg ut" att ha asperger. Då undrar jag bara, hur ser vi med asperger ut? Ni alla möter nog folk med asperger varje dag.
Aspergers syndrom kan många gånger användas fel då man egentligen ska definiera en del som psykopater. Ge en psykopat amfetamin (ritalin) som medicinering så får det åt helvete.
Citera
2015-10-22, 19:11
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaspianKuk
Varför ska jag inte få skicka mina barn till skolan för dom inte är lika ljus som andras? Varför ska bara vita barn som röstar på SD få gå till skolan utan att bli mördade? En tuff fråga kanske men våga ställa

Ursäkta är du efterbliven. Okej vågar jag skicka mina barn (om jag hade några) till Ikea? Med rädsla för att riskera deras liv av en asylsökande som fått avslag? En tuff fråga kanske men våga ställa
Citera
Medlem
Megasavantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Nja, han gillar även svenska fascister som Marcus Follin och "Angry Foreigner"...

Om de är fascister så är ju Rammstein kommunister. Och Rammstein gillade han ju också på Youtube.

Herregud, vilken låg nivå det är på tråden.
Citera
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Så länge dina barn inte har fel åsikt eller hudfärg så är det ju okej att skicka till skolan.
Frågan är vad som är fel hudfärg eller åsikt. Rasismen som jag ser det är ömsesidig.
Sen lite offtopic. Flickorna i Kronanskolan är beslöjade. Iaf de jag sett intervjuas.
Provocerande t.o.m för en vänstermupp som mig.
Citera
Medlem
Jag läste i en artikel att ett vittne sa att han spelade "läskig musik halloween-aktig" eller liknande när han fotade sig med eleverna.

Hade han en högtalare med sig eller hörlurar?

Vad var det för musik han spelade?
Citera
2015-10-22, 19:12
Medlem
Vet vi om GM hade börjat att hota och uppträtt aggressivt (förutom det faktum att han var maskerad och bar svärd) innan läraren försökte avmaskera GM. Kanske var det aldrig planerat att det skulle sluta i våld. Ifall vi kollar på liknande händelser (läs diverse amerikanska skjutningar osv.) så brukar ju något typ av manifest eller liknande presenteras innan dådet. På något vis känns det här som ett vansinnesdåd som aldrig var planerat. Mest en idiot som ville skrämma massa ungdomar.

Jag baserar detta uteslutande på att han poserade med två tjejer innan samt att mig veterligen finns det ingen forum post eller liknande som deklarerar vad som komma skall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in