2015-10-22, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Precis .. tillgång till FUP under helgen vore ju guld. Någon som kan ordna det?

Om några personer swishar tio spänn var till mig så det kommer upp i 200 så fixar jag det kl 12 imorgon och laddar upp vid kl 19.00 när jag kommit hem.

Edit: iallafall så man kommer upp i 100-150, kan ju betala en slant själv med.
Jobbar 1,6 km från tingsrätten i Skövde.
2015-10-22, 17:31
Medlem
Shrinks avatar
SR P4 Skaraborg: Lisa Holms misstänkte mördare har uppgett alibi som inte håller

Jodå, han använde sig av sitt taffliga alibiförsök med kaffedrickandet. Så jäkla korkat!! Eventuellt svarade frun jakande till alibit först och blev häktade för skyddande av brottsling, ändrade sig sedan och blev släppt tillsammans med brodern. Hon kanske gjorde en deal med åklagaren.

Det var ju så tydligt att han försökte använda sin mor som språkrör först. Hon hade ju ringt folk, sa hon, som kunde verifiera att han druckit kaffe på verandan. Lufttomtar naturligtvis.
2015-10-22, 17:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichEM
Om några personer swishar tio spänn var till mig så det kommer upp i 200 så fixar jag det kl 12 imorgon och laddar upp vid kl 19.00 när jag kommit hem.

Edit: iallafall så man kommer upp i 100-150, kan ju betala en slant själv med.
Jobbar 1,6 km från tingsrätten i Skövde.
http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4399099-130-ahorarplatser-i-lisa-holm-malet
Citat:
Den förundersökning som kommer att ligga till grund för åtalet är offentlig och finns tillgänglig på cd-skivor som tingsrätten säljer i receptionen. Åtalet planeras att väckas på fredag då även polisen ordnar en presskonferens för media.
2015-10-22, 17:34
Medlem
CatTheHunters avatar
Hittade det här sen tidigare inlägg i tråden, nån ville ju veta om bil.

ingo22

Medlem

Reg: Sep 2015

Citat:

Ursprungligen postat av Remark

Nej. Har inte hört något om honom och visste inte heller att han var på plats vid Lisas försvinnande

Hej
Det stod i någon tidning tidigare, och det var någon här på tråden som hade ungefär samma tankar som jag har. Han var i Blomberg samma dag som Lisa jobbade sista dagen. Och dagen efter försvann han som en kanonkula till Dubai. Ett foto på AJ och honom som tidigare fanns på internet är också raderat, dom stod tillsammans på trappen till bostadshuset. Enligt min åsikt såg han mysko ut. Vet ej om jag kan gå ut med hans konstiga namn. Men kolla på Ratsit så ser du vilka 2 personer som är skrivna på den adressen. Då får du fram namnet. Kolla sedan på internet så får du se vad mysko allt är.
Han är skriven på samma adress som AJ, men telnr är nu borttaget, det fanns tidigare.
Du kommer inte hitta mycket om honom, tidigare kunde man se flera foton på honom och AJ.
Enligt min åsikt är det något han vill dölja.
Konstigt att inte någon på den här tråden fördjupar sig i just honom. Enligt min åsikt såg han mysko ut.
MVH
ingo22
Hittade följande:
2015-09-02, 14:01

17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Postat av Spanaren321

Vem kan ge mer info om godsägaren A.J:s styvson?...

Vem kan ge mer info om godsägaren A.J:s styvson? Det står i ett inlägg att flera fynd har gjorts av LH:s tillhörigheter längs vägen till AJ:s boningshus. Kan det inte vara så att AJ:s styvson har med det hela att göra? Han har ju tillgång till alla byggnader på godset och även till AJ:s svarta bil som hade setts köra i hög hastighet i området den aktuella söndagskvällen?
Senast redigerad av ingo22 2015-10-16 kl. 21:05.
2015-10-22, 17:39
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Jag har hört från 0:- -- 4000 :- som sagts tidigare i tråden när ämnet varit uppe

Den kommer i digital förpackning och då blir den inte dyr.
2015-10-22, 17:41
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
SR P4 Skaraborg: Lisa Holms misstänkte mördare har uppgett alibi som inte håller

Jodå, han använde sig av sitt taffliga alibiförsök med kaffedrickandet. Så jäkla korkat!! Eventuellt svarade frun jakande till alibit först och blev häktade för skyddande av brottsling, ändrade sig sedan och blev släppt tillsammans med brodern. Hon kanske gjorde en deal med åklagaren.

Det var ju så tydligt att han försökte använda sin mor som språkrör först. Hon hade ju ringt folk, sa hon, som kunde verifiera att han druckit kaffe på verandan. Lufttomtar naturligtvis.

Jaa och du var det inte så att en granne hade sett ALLA TRE sittande med sitt kaffe 8.15 för att nu komma och säga att GM inte var hemma ????? Hållbart alibi
2015-10-22, 17:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Jag har hört från 0:- -- 4000 :- som sagts tidigare i tråden när ämnet varit uppe

Runt 200-300:- har någon här inne fått info från tingsrätten, då det kommer att finnas i CD-form.
Den övre summan handlar det om när man måste köpa ut den i tryckt form.
2015-10-22, 17:45
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den här lördagen minns jag faktiskt, men visst du har rätt i att det kan vara lite si och så med att minnas exakt var man befann sig och vid vilken tid fem dygn efteråt. Ibland har man händelser att referera till vissa dagar och kan räkna ut vad klockan var och vart man befann sig.

Det handlar inte om att minnas fem dygn tillbaka. Snarare ett halvt dygn - detta alldeles oavsett om förhöret skedde dagen efter eller två veckor senare. Bara lite logiskt tänkande där.
2015-10-22, 17:45
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
/.../ Jag noterar att någon har postat att om NB minns rätt så minns två andra personer fel, det är i och för sig ingen omöjlighet, dock så väger jag in övriga påståenden om bevisning som har offentliggjorts för att bilda mig en uppfattning om sannolikheten för att just NB:s utsaga skulle vara sann. Nej, jag tror inte att NB talar sanning om var han befann sig vid 18:30 den där kvällen som offret försvann.
Det faktum att AB/IB säger att han då inte varit hemma talar för AB/IB:s oskuld och ovetskap om NB:s förehavanden. – Detta är ett mycket viktigt konstaterande – inte minst för AB/IB:s vidkommande.
2015-10-22, 17:46
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink

Hade inte nån sett alla tre dricka kaffe 18.15 och nu var GM inte hemma. jo jag har tyckt det verkat lite underligt, vilket jag tidigare poängterat, för vem lägger så exakt på minnet vilken tid som man ser sin granne dricka kaffe och det är likadant med det där fisket som jag inte får att stämma. Har letat i tidigare inlägg men det är ju hur många som helst. suck
2015-10-22, 17:49
Medlem
Det var en härinne som hade kontaktat tingsrätten och fått svar att FUP kommer på cd till en kostnad av 120kr. Detta skulle personen betala själv, om det nu gäller fortfarande. (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2015-10-22, 17:50
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Jaa och du var det inte så att en granne hade sett ALLA TRE sittande med sitt kaffe 18.15 för att nu komma och säga att GM inte var hemma ????? Hållbart alibi

Jo visst, (du glömde ettan framför 8 så jag satte dit den). Det är ju inte så smart det där med alibiförsöket. Undrar vilket IQ han har NB? Fiskmås antagligen med tanke på vad han gjort och hans försök att komma undan. Han sjunker sakta ned i träsket som ett träskmonster. Där hör han hemma!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in