2015-10-22, 17:14
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichEM
Vad kostar det att hämta ut FUP'n?

Jag har hört från 0:- -- 4000 :- som sagts tidigare i tråden när ämnet varit uppe
2015-10-22, 17:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Tja, det här trodde ju ganska många inklusive jag själv när NB:s advokat i ett ganska tidigt skede gick ut och försökte misstänkliggöra uppgifter som de AB och IB lämnat i förhör. Avsaknad av alibi gissade jag var minimum. Kanske är det dock så att det inte finns så värst mycket mer. Uppenbarligen tyckte då advokaten att det var tillräckligt illa för att försöka dra hans släktingars uppgifter i tvivelsmål.

Att försöka ljuga ihop ett alibi är inget direkt bevis för skuld. Man kan inse att man sitter illa till av olika skäl och försöka rädda sig från att bli oskyldigt misstänkt genom att försöka fejka ett. Men naturligtvis blir det faktum att han uppenbarligen ljugit här en länk i indiciekedjan mot honom (Hur stor vikt åklagaren tänker lägga vid det vet jag dock inte - det är naturligtvis inte till hans fördel att NB:s anhöriga inte vill vittna om detta. Rätten är dock fri att ta hänsyn till uppgiften ändå om åklagaren väljer att lägga fram den)
Eller så översatte tolken tidpunkten för hemkomst fel.
2015-10-22, 17:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Jag har hört från 0:- -- 4000 :- som sagts tidigare i tråden när ämnet varit uppe

Skiva eller i pappersformat? Går det inte att ringa och beställa FUP i elektroniskt format som skickas via mejl helt kostnadsfritt?
2015-10-22, 17:17
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Skiva eller i pappersformat? Går det inte att ringa och beställa FUP i elektroniskt format som skickas via mejl helt kostnadsfritt?
TR har meddelat att den går att köpa på skiva i receptionen eller per post. Priset brukar vara mindre än två hundralappar.
2015-10-22, 17:18
Medlem
torstenhingstens avatar
Klart man kommer ihåg vad man gjorde på sin lediga dag ett par dagar senare. Speciellt om det kryllar av poliser natten/dagen efter.
2015-10-22, 17:19
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Tja nu är det nog lite enklare än så. Polisen ringde på redan under natten då hon försvann. Självklart har du då vetskap om vad haft för dig under dagen och dessutom minnas det varje dag efteråt då sökandet är igång.
Så det där skitsnacket om att inte minnas är ju osannolikt.
Men roande att både lillebror o frugan verkar minnas perfekt

Vid första dörrknackning i området går polisen väl inte runt och frågar alla om deras alibi, dom frågar väl närmare om folk har sett den försvunna flickan och om dom hört eller sett något ovanligt eller misstänksamt, bilar/människor.
2015-10-22, 17:19
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Du, jag har ingen aning, kommer bara ihåg just siffrorna det var tal om
2015-10-22, 17:21
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
Klart man kommer ihåg vad man gjorde på sin lediga dag ett par dagar senare. Speciellt om det kryllar av poliser natten/dagen efter.

Låter mycket troligt och logiskt, i synnerhet om man haft en rörig ledig dag och gjort saker man helst vill glömma
2015-10-22, 17:22
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Källa på att det var då han fick frågan? Han kan missta sig iaf. Varför tror du lillebror och frugan verkar minnas perfekt?

Av det enkla skälet att dom dom då inte trodde att det fans något att dölja. Vilket kanske visade sig vara ett misstag - beroende på vilka värderingar man har.
2015-10-22, 17:23
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vi får väl se om han minns pizzainköpet då.

Eller var det kålpudding eller lasagne eller.....
2015-10-22, 17:23
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Inledande förhör, stod det. Jag kan inte tänka mig att det var natten efter försvinnandet, under dörrknackning efter en försvunnen person, så det bör rimligtvis vara efter att de hämtats till förhör 12 juni.

Det är din gissning - men det VET vi först imorgon.
Men med tanke på att det kommit poliser och knackat på sent på kvällen/mitt i natten under första söket + all aktivitet i närområdet de kommannde dagarna, som tilika påverkade hans arbetsvardag, och inte att förglömma : hans uttalande till mamsen om att vara rädd för att bli misstänkt för att han var litauer så tror jag nog han har kommit ihåg tider. De andra två verksar ju inte alls ha drabbats av några minnesluckor.
Men fortsätt du greppa efter halmstrån, det kommer du nog att behöva de närmaste dagarna ;-)
2015-10-22, 17:26
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker
Det skulle uppskattas om du kunde göra det så man har lite helglektyr att läsa igenom

Precis .. tillgång till FUP under helgen vore ju guld. Någon som kan ordna det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in