2015-10-22, 17:16
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filous
Fan vad okunnigt det är av er att använda psykiskt sjuka som en sorts scapegoat. Hur ofta ser man folk med psykossjukdomar bla bipolär och schizofreni samt svåra depressioner som särskilt förekommande bland människor som begår grova våldsbrott? 90% av dessa fall utförs av någon som inte har dessa diagnoser. Människor med psykisk ohälsa är däremot en stor fara för sig själva och det är troligare att de utövar självskadebeteende än att de går på någon oskyldig människa i omgivningen.

Det som däremot är väldigt vanligt förekommande i dessa våldsdåd är utanförskap, social inkompetens som kommer med asperger och andra autismstörningar samt osunda uppväxtmiljöer/frånvarande föräldrar. Nu vill jag inte peka ut folk med asperger och autism, men dessa har större sannolikhet att bli helt hänförda av massmord och skolskjutningar än random schizofren med vanföreställningar.

Betdyligt mer frekvent än hos fullt friska.
Citera
2015-10-22, 17:16
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KartongLeif
AB's superjournalist Sebastian Hagberg hugger direkt på rasist-spåret

Sebastian Hagberg:
Frågan kommer om det kan finnas ett rasistiskt motiv, med tanke på att många invandrarbarn går i skolan: "Vi har med det i bilden, men det är inget jag vill kommentera i nuläget", säger Thord Haraldsson

Det kommer att bli fler rasistmord i framtiden. Både mot svenskar och mot invandrare. Det är resultatet av den politik som förs. Den här killen blev antagligen inspirerad av de senaste palestinska knivattentaten i Israel.
Citera
2015-10-22, 17:17
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Vänster? Som vanligt skyller ni kaosrasister allt ni gör på vänstern. Rammstein är inte vänster utan har en nazistisk/rasistisk, fascistisk/högerextrem ideologi.

Du är dum i huvudet på riktigt, eller hur? Jag har tidigare tänkt att du kanske är ett troll eller psykopat, men jag lutar nu mot att du verkligen inte har någon som helst medvetenhet om vad du skriver. Du inser väl själv att den delen av befolkningen som inte vet om att Rammstein (eller åtminstone enskilda medlemmar av bandet) har angett sig stå till vänster, samt definitivt inte är varken fascister eller rasister, kan istället lätt kolla upp det? Rimligtvis finns svaret några sekunders googling bort. Det är ju knappast så att någon blir lurad till att tro på det du skriver bara för att du skriver det. Det måste väl till och med du inse?
Citera
Medlem
robinmusics avatar
kan nån förklara hur bilden på GM blev tagen i skolan?

alltså den med halloween klädseln.

Han klipper person 1 på gården eller i entren right?

sen går han in och knackar på i klassrum och klipper fler?

När fan togs bilden med maskeradkläderna??

när när när???
Citera
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Här har vi visst någon som vet, så vad var motivet egentligen?

En person som är beredd att utföra den här typen av handlingar hittar sitt motiv. Jag vet givetvis inte det exakta motivet, kan också vara att läraren kanske knullat GM's flickvän?
Citera
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Razor11 skrev

Haha håller med. All ursäkt till svensken som dödar barn. SD anhängare i FB är bara vidriga varelser och har inget med svenskkultur eller svenska värderingar att göra. Dem låtsas vara "Sverigevän"

Är du helt sjuk i huvudet? Du kanske lider av en cannabispsykos? Det handlar om att försöka få fram en förklaring till att gärningsmannen handlade som han gjorde. Ett vittne säger att han uppträdde påverkad och talade osammanhängande. GM var pro legalisera cannabis. Cannabisutlösta psykoser kan hålla i sig i veckor, aggressivitet är vanligt.

Du kan läsa mer om det här:
Cannabis ökar risken för psykos
http://drugnews.nu/2013/02/11/7771/
Citera
Medlem
weediaans avatar
Min kompis kollade igenom den misstänktes fb. Han hade 24 vänner innan och nu har han bara 11 så det verkar vara honom..

Hans brors fb kan man heller inte hitta mera, kollade på 10min sen och han hade delat händelsen och fick en del kommetentarer om det var hans bror.
Senast redigerad av weediaan 2015-10-22 kl. 17:20.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vizsofius
Vilken tur att andra sidan är mycket bättre? https://www.youtube.com/watch?v=2uRzQitmZVs
Jag tror att vi precis hittade definitionen på patetiskt vänsterpatrask.

Diin länk säger inte ett skit, då jag kan även ta fram länkar som säger att du har fel men det är du inte intresserad av. Och jag har inte sagt något om andra sidan då jag är emot våld vilket du inte verkar vara. SD drivs av hat och rädsla det vet även du ,även om du är IQ befriad. Det verkar vara en trend hos SD folket,
Citera
2015-10-22, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filous
GM var ung arg vit man. Nästan alla skolskjutningar och massakrer av diverse tillhyggen sker av unga arga män. Frågan är, när fan blir det nog? Är det något jag har missat? 99% av GM är unga arga män. Det är ju uppenbart att det är ett mansproblem det här. Kvinnor har inte alls samma våldsbrottsstatistik som unga män. Unga arga män måste få vård/låsas in på rättpsyk omedelbart ifall denne börjar visa symptom på utanförskap, rasism, psykisk sjukdom.

Jag är rädd för mina framtida barn. Att dom ska bli offer för den våldsvågen som sveper över hela världen utförd av arga unga män.
Våldet minskar i samhället!
http://www.dn.se/goda-nyheter/antalet-mord-halverat-sedan-90-talet/
Citera
Medlem
minesofterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needcounseling
Jag tycker det är synd att GM dog. För nu får vi aldrig veta varför han gjorde detta. Nu är det fritt fram för media och våra politiker att måla upp en annan bild.

Eller så är han så knäpp och inte döljer något i t.ex hans dator hemma som polisen bl.a beslagtog
Citera
Medlem
4-chans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BFG9000
Tråden har blivit för lång för att jag ska hitta nu, kan någon länka mördarens facebook igen?

https://www.facebook.com/profile.php?id=100010428514294
Citera
Medlem
augusta66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Ja det är intressant att nazist skulle lyssna på Rammmstein. Men kom ihåg att Peter Mangs sköt ihjäl invandrare och var vänsterextremist.

Japp, det är extremismen som i så fall är vad de två har gemensamt. Extremismen trivs som bekant i Sverige med en politisk klass som förespråkar extrem invandring, en befolkning som rör sig mot extrem segregation och slutligen leder till extrema handlingar....

Sverige, landet lagom - forget it!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in