2015-10-22, 15:51
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
weseeyou skrev

"Sara, som egentligen heter någonting annat, lämnade klassrummet för att hämta en penna. I korridoren mötte hon två skolkamrater som stod tillsammans med en man som hade en mask på sig och höll i en blodig kniv.

– Han spelade konstig musik och sa inte ett ord. De var hemsk musik, typ Halloween-musik, säger Sara till Aftonbladet.
Hennes kompisar trodde att mannen skojade och ville gärna bli fotograferade med honom. Sara tog bilden.

Då kom en av lärarna ut och frågade den maskerade mannen vad han håller på med.
”Du skrämmer barnen, du kan gå härifrån”, ska läraren ha sagt, enligt Sara.

– Han bara nickade, sedan högg han kniven i lärarens högra sida. Det sista jag hörde honom säga var ”ring ambulans”, berättar Sara."

Helt sjukt, han verkar ha varit helt förvirrad. Synd att vissa genast försöker få till att det här skall ha handlat om något politiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Ja det är något som är skumt. Han "borde" ha hunnit hugga ner fler än fyra personer på en skola tycker man...

Sen att han också ställer upp på att bli fotograferad med 2 st från skolan verkar ju också konstigt, förmodligen hade han väl likt Breivik samvetskval innan han utförde dådet. Läraren som bad han dra därifrån var nog det som triggade igång hela händelsen. Nu kan man ju glömma att det kommer att föras en vettig debatt om invandringen dom nästkommande åren i Sverige.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rajjz
Det skall vara en Darth Vader mask.
Ser ut o att han har på sig en soft air gun mask o sedan någon hjälm
Citera
2015-10-22, 15:52
Medlem
Är GM död nu? Skulle vara intressant och veta varför han gjorde det och varför han poserade med vissa eleverna samtidigt som han gick igenom klassrum efter klassrum och attackerade vissa. Hela situationen är super bisarr i jämförelse med det som hände i somras på IKEA i Västerås!

Enligt en elev på Kronan så ska en annan skola i GM's hemstadsdel (Stavreskolan) som är åk 1-9 blivit hotad dagen innan. Detta kände inte Trollhättepolisen om.

Väldigt märkligt.
Citera
Avstängd
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Det skall vara en Darth Vader mask.

Absolut ingen Darth Vader mask, utan en SS hjälm. Farfar hade en hemma efter ww2, så ser tydligt att det är det. 110% säker.
Citera
Bannlyst
GM:s brors fb är öppen många skriver till honom
Citera
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Kan föreställa mig att han hade bestämt sig för vad han skulle göra men är förmodligen så otroligt ensam att han inte kunde låta bli att ta emot deras "vänskap när han kommer in på skolan, nått i den stilen skulle jag gissa på...

Så skulle det kunna vara.

Men då kan man ju i sin tur utesluta hatbrott.

Varför skulle en nazist/rasist som är påväg att utföra ett terrordåd riktat mot invandrare acceptera deras vänskap bara sådär?

Tycker hela händelsen är märkligt.

Att han är anti-invandring är ju fastslaget men många saker talar enligt emot hatbrott. Iallafall att enbart hat skulle vara motivet.

Eftersom han uppenbarligen har vandrat runt på skolan utan att röra andra invandrare förutom just dom han högg ner tycker jag tyder på att han visste vilka han var ute efter.

Så jag tror att han har något personligt emot dom han högg. Sen gjorde det säkert inget att dom var invandrare heller men, som sagt, har svårt att se att det var enda anledningen till att just dom blev drabbade.
Citera
2015-10-22, 15:53
Medlem
Citat:
Det är ju det de har

Nej. Han lever. Han blev skjuten av polisen det stämmer men inte ihjälskjuten. Han opereras just nu för skadorna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Här är en bättre bild på MGM http://d1.dn-static.se/UploadedImages/2015/10/22/a4b2c3e5-f86f-4103-b83d-b33a8f43b4e1/original.jpg?id=1345223

Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Verkar ju helt sanslöst förvirrat:

GM - med blodig kniv i handen! - ställer sig och poserar med några elever (som tror det är nåt slags skämt) för en selfie(!!). Men när en lärare kommer och säger till honom så knivhugger han läraren i sidan och säger "ring ambulans".

Måste ju ha brunnit rejält i proppskåpet?!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21630093.ab

Ruskigt obehagligt, bilden på GM och eleverna är så makaber att jag inte finner ord.

Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Innan gärningarna ja.
Men om han var där för att döda random personer varför gav han sig inte på dessa?
Varför(enligt vittnesmål) knackar han på ett låst klassrum?
Finner ingen logik i detta.

Undrar också detta, kanske undvek att skada tjejer?

Citat:
Ursprungligen postat av runefjun
Ingen som uppmärksammat att 11-åriga skadade pojken också dött nu? Fruktansvärt.

Jo flera stycken i tråden, men den är lång nu, svår att hinna läsa allt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
Jag har hört detta ska vara GM

https://www.facebook.com/profile.php?id=100010428514294&fref=ts

Men det är vad jag hört av en bekant.

TV4 lade ut denna bilden, Ni kan ju jämföra...

https://brottsplatssverige.se/garningsmannen-bakom-attacken-man-i-20-arsaldern-fran-trollhattan/
Citera
Bannlyst
När får vi det bekräftat att han är MGM. Tänk om ni har fel...
Citera
2015-10-22, 15:54
Medlem
SnuFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Densomvillvill
Det är ingen Darth Vader mask, ser nästan ut som en SS-hjälm .

Precis. Tysk ww2 armehjälm och nån slags paintballmask.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in