2015-10-22, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budgivare3
Förvisso. Men hur lång tid tog det innan namn publicerades? Vore kul att jämföra nu när GM troligen är av nordiskt ursprung.

Det kanske berodde på att det skedde en undersökning gällande vem som begått brottet, eftersom det fanns två misstänkta från början?
F.ö har ju inget namn släppts nu heller, kanske ska tilläggas.
Sluta tramsa nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Snubben verkar helt klart ha drabbats om någon form av psykos och sedan tagit ut hämd (men för vad?) eller något på utvalda offer.

Jag menar.. Han poserar på bild med två killar och har armen runt ena.

Så han verkar ju inte varit fientlig inställd mot alla eftersom han inte gick på en rampage och högg ner allt han såg.

Kan det vara så att offren var utvalda tro?

Kan 15-åringen och 11-åringen har några kopplingar till varandra?
Valdes dom ut för att 15-åringen och hans vänner (eller kanske en storebror till 15-åringen?) har trakaserat ALP vid ett tidigare tillfälle?

Strök läraren med för att han försökte försvara pojkarna?

Frågorna är många och det skulle vara intressant att höra era spekulationer kring detta

Kan föreställa mig att han hade bestämt sig för vad han skulle göra men är förmodligen så otroligt ensam att han inte kunde låta bli att ta emot deras "vänskap när han kommer in på skolan, nått i den stilen skulle jag gissa på...
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrveck
Vem äger ett svärd?

Får mig att tänka på antingen en lonewolf med jätteintresse för ninjor/manga eller någon med machete eller liknande.

Det finns många TV-serier, filmer, serietidningshjältar o.s.v. som bär svärd. Spontant kom jag att tänka på "Highlander" - där de sprang runt och fäktades och högg huvudet av varandra med svärden.

Men det absolut mest troliga är naturligtvis en arab - med tanke på deras naturliga förkärlek för att döda oskyldiga människor med svärd.
Citera
2015-10-22, 15:48
Medlem
ArgBlattePostars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
BIG SCOOP

Hittade Antons youtube kanal.

https://www.youtube.com/user/HiphopDestroyer***/videos

*=6

Tecken som visar på hatbrott.

Fascination av Hitler och tyska armen
Jimmie Åkesson tal
En arg blatte videos
Vikingar filmer
Mycket metalband
Anti-muslim filmer

Skulle det visa sig vara GM så är det helt klart ett hatbrott som låg bakom motivet.

SD kommer hamna i skiten för det här :/
Äh, snubben gillade bara en video jag gjorde (min absolut största) och följer mig inte ens på Facebook. Nästan lite synd att media inte kommer försöka lägga skulden på mig för det här, det är ju så Marilyn Manson fick en karriär mer eller mindre.

Aja. Jag får väl försöka kämpa mig fram den hederliga vägen med mina 40'000 views a month.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Definitions
Det fanns en bild i tråden innan som var från Snapchat på GM och två andra som var överstrykna med röd färg. Men det stod något i snappen också, vad var det?

"Jävla horunge" stod det.
Citera
Medlem
StevieGLFCs avatar
Hur gamla var offren ?
Citera
Medlem
Psychadelic1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Undra om han gick på några tabletter...

Flödder gissningsvis.
Citera
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pugi
Skojar du eller?

IKEA-mördaren heter Abraham Ukbagabir, och han finns namngiven och avbildad i "pk-media".

källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21589560.ab

Men SNÄLLA. Läsförmåga och lite tänkande, tack. Det är skillnad på att namnge någon gång, och att starta en mediekampanj där namnet används gång på gång, där GM sedan finns i medvetandet hos folket. Något som kommer att ske denna gång.
Citera
Medlem
Det är ingen Darth Vader mask, ser nästan ut som en SS-hjälm .
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
är det en darthvadermask under hjälmen eller är det en mask a'la ansiktsskydd för Paintball?

Det skall vara en Darth Vader mask.
Citera
2015-10-22, 15:49
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Du menar att JÅ har en egen politik inom SD? Dags för honom att gå ur då kanske, för inget av det de båda står för grundar sig i demokrati. Förutom namnet då..
Föräldrar överlag ska nog vara lite försiktiga med vad de säger kring matbordet.

Eh, va?
Det är i stort sett helt oförståeligt vad du försöker att säga. Menar du att SD har en politik som går ut på att mörda människor? Intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Fast det ligger ju nära sanningen. JÅ och Company tjatar helat tiden om "hot" och andra
bilder, med människor från andra kulturer än den egna.

Så nej, JÅ uppmanar inte till direkta attacker, men hans retorik kan mycket väl
leda till attacker av dessa slag. Så det är inte alls ett absurt eller vidrigt uttalande...

Ja, Sverige möta av ett hot från mångkulturen. Denna attack är ytterligare ett bevis på det hot det svenska samhället står inför. En kollaps av sammanhållningen hos folket.
Mångkultur leder till rasism, från alla sidor.
Jo, ditt uttalande förblir vidrigt. Att påpeka att det finns problem är inte en "retorik som ger upphov till attacker".

Citat:
Ursprungligen postat av krowkan
Vad menar du? Åkesson vill ju skicka ett budskap till omvärlden att "Hit är ni inte välkommna". Låter som att denna unga sverigevän tagit ord till handling och visat vad som gäller.

Dessutom har Åkesson utannonserat att man ska vara mer "ute och jobba".

Så att visa att Sverige inte är ett bra land att komma till, eftersom Sverige inte har resurser till att genomföra den hjälpen smugglarna säger att de ska få i Sverige, betyder "gå ut och mörda invandrare"? Jag hoppas för din skull att du inte är riktigt så dum som du låter.
Citera
2015-10-22, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Inte en chans att det är en psykos, han ska ju enligt vittnesuppgifter betett sig lugnt och kontrollerat.. Dessutom har han inhandlat och tagit på sig sin "fina" dräkt samt svärd. Finns inte något som skulle tyda på psykos.

Kan han ha någon psykisk diagnos? Kanske, men garanterat ingen som ger "ansvarsfrihet".
Vad är det som inte stämmer med en psykos ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in