Citat:
Ursprungligen postat av
testocyp
Vad tror du själv?
250mg i veckan är ungefär 2.5x så mycket som du producerar naturligt. Tror du inte att detta har en påverkan på din kropp? Det är ett svårt ämne att diskutera eftersom att det är mycket subjektivt hur hjärtat besvarar på testosteron samtidigt som många studier förda på människor som använt steroider är tvivelaktiga p.g.a att dosering och substanser som har använts oftast inte nämns. Vad du kan göra är att hålla koll på hjärtat genom hälsoundersökningar, EKG, blodtryck och ultraljud så kommer du till att märka om förändringar sker. Men de flesta studier pekar på att steroider försämrar hjärtats funktion, och förstås är detta någonting som är subjektivt till individen och även beror på preparat men varför skulle testosteron vara ett undantag om än, mindre påverkan än t.ex dbol och trenbolone?
Det är inte vanligt att någon enbart håller sig i det låga intervallet 250mg i veckan, 500-750mg är vanligare. Detta är en mycket stor fysiologisk skillnad jämfört med ens endogena testosteron, att ha mer än tio gånger så mycket exogent tillsatt testosteron är allt annat än hälsosamt. Hur mycket det påverkar hjärtat? Omöjligt att svara på och vi kommer aldrig att ha någon fastställd vetenskaplig studie som presenterar empirisk fakta i detta fall under en bra tid framöver. Det är helt enkelt en chansning, det finns ingenting som man kan använda för att snacka sig ur det - man vet inte hur mycket det kommer till att påverka.
I mitt fall har jag använt dbol ett par gånger, trenbolone ett par gånger men mest testosteron då jag svarat mycket bra på detta jämfört med andra jag diskuterat ämnet med och hjärtat har tagit skapligt med stryk. Försök aldrig att intala dig en förskönad version av någonting utan var beredd på att testosteronet kommer till att förändra din hjärtfunktion, hur mycket, när, hur allvarligt och så vidare är omöjligt att svara på.
Tackar så hemskt mycket för ett utmärkt svar!
Kan du utveckla på hur du menar med skapligt med stryk, på vilka sätt har du märkt det? Vilka doser pratar vi om då, och hur länge? Blandade du med andra preparat?
Jag vill absolut inte försköna det, men I get your point. Det är bara det att innan jag ev ger mig in på detta så vill jag kolla upp med fler folk, få ihop alla historier och studier och sen slutligen bestämma mig.
Som det känns just nu, så är 250mg inte något "farligt" per se, det är dåligt men inget som kommer döda en. Men, man öppnar pandoras box och kommer inte bara köra en 8-12v kur på 250mg utna kommer sedan öka till 500, 1000, dbol whatever, kanske aldrig ens gå av. Det är det som jag fattat är det stora problemet med det hela.
Jag vet ju själv att jag är en sån som har svårt att sluta med saker och känner att jag egentligen inte borde kura. Men samtidigt är jag otroligt nyfiken på hur min kropp skulle responda till en testo kur, och om man verklige, verkligen skulle klara av att köra en 8-12v kur och sen aldrig mer göra det.