2015-10-22, 10:48
Medlem
oldworldblues01s avatar
Helt jävla oacceptabelt.

Magda ser rädd ut.
Citera
2015-10-22, 10:50
Medlem
bär_min_gitarrs avatar
I första hand ska det sparas och lånas för att finansiera detta, men skattehöjningarna kommer ju med tiden. Då kommer vi ha sämre välfärd, sämre offentliga finanser och högre skatter.

Jag tyckte det lät som en dansk journalist i slutet av presskonferensen Magda och Morgan höll nu, någon som hörde det? Hade varit intressant att veta vad han frågade.
Citera
2015-10-22, 10:51
Medlem
SeverianTheLames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newone
Varför inte räkna på 1000år när du är igång? Du fattar väl att detta inte kommer vara i 10 år. Jag är inte politiskt aktiv men jag tror att idag var den dagen socialdemokraterna blev ett mittenparti på 15%.

Den finns en massa religöst troende som tror att sossarna kan hämta hem en "pie in the sky" genom att höja skatterna för överklassen, samtidigt så har sossarna importerat valboskap som är helt beroende av att det statliga transferreringssystemt för sin försörjning.

Jag gissar att det är borgarna som kommer ta den stora smällen, sossarna har väl idag en minimumniå på strax över 20%. Det är väl de borgerligt sinnade väljarna som får inse att Reinfeldt egentligen ville att de skulle öppna sina stjärtar.
Citera
2015-10-22, 10:51
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Kanske för att ni SD'are är på god väg att bli det största partiet och få inflytande?
Efter dagens prognos så lär ju halva befolkningen rösta på SD också... Så nej, detta kommer inte vara i 10 år.
Det är tre år till valet. Det skulle behövas en revolution med hjälp av våld för att vända detta, och svensken kommer aldrig att genomföra något sådant i tillräcklig skala.

Det är smått osannolikt att det skulle pågå i tio år, men allt annat än omöjligt.
Citera
2015-10-22, 10:52
Medlem
Morgan Johansson erkänner att det inte är hållbart i längden om inte andra länder i EU tar sitt ansvar.
Det han inte inser är att det är ju just det de gör mot sina egna medborgare.
Citera
2015-10-22, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyffe
EU ja, undrar hur länge till vi kvalificerar oss för ett medlemskap?

Att Sverige är medlem i EU står numera i grundlagen, och de andra medlemsländerna vill nog inte bli av med "die dummen Schweden" i första taget.
Citera
2015-10-22, 10:53
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldworldblues01
Helt jävla oacceptabelt.

Magda ser rädd ut.
Att de inte fattat att detta skulle hända, visar vilka inkompetenta idioter som styr landet. Jag tror allvarligt att de inte förstått detta. Inga konspirationsteorier i världen kan förklara detta agerande. Bara ren och skär dumhet.
Citera
2015-10-22, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Morgan Johansson erkänner att det inte är hållbart i längden om inte andra länder i EU tar sitt ansvar.
Det han inte inser är att det är ju just det de gör mot sina egna medborgare.
Inget land i Europa ska behöva ta emot ekonomiska lycksökare, det får helt enkelt stanna hemma.!
Citera
2015-10-22, 10:56
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldworldblues01
Helt jävla oacceptabelt.

Magda ser rädd ut.
De verkar inte ha någon beredskap för det här. Vi lär få några trista överaskningar i vår och nästa höst när budgetar ska läggas.

Morgan Johansson rabblade punkter ur budgeten som var inaktuell redan när den lades den 21 september. Han pratade även om en anvisningslag, där alla kommuner ska ta emot flyktingar. Men det innebär ju ingen besparing för Sverige om kostnad förs över från Migrationsverket till kommunerna.

Magdalena hoppas på övriga EU ska lösa det här. På kort sikt sa hon konkret att man ska ta pengar från biståndet, skära på kostnader för sjukskrivningar och assistansersättning. Men det räcker ju inte på långa vägar. Dessutom kommer budgetunderskottet att öka.
Citera
2015-10-22, 10:57
Medlem
Citat:
Varför inte räkna på 1000år när du är igång? Du fattar väl att detta inte kommer vara i 10 år. Jag är inte politiskt aktiv men jag tror att idag var den dagen socialdemokraterna blev ett mittenparti på 15%.

De är ju inte så att alla har lämnat om tio år utan de är kvar om tio år. Dessutom har vi haft massinvandring som peakat mot 90000 exklusive anhöriginvandring i mer än 10år redan.
Citera
2015-10-22, 10:58
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Att de inte fattat att detta skulle hända, visar vilka inkompetenta idioter som styr landet. Jag tror allvarligt att de inte förstått detta. Inga konspirationsteorier i världen kan förklara detta agerande. Bara ren och skär dumhet.

Planerat och klart in i minsta detalj.

(FB) FN:s Agenda 2030. Vad har nu regeringen (och förra) ingått i för avtal?
Citera
2015-10-22, 10:59
Medlem
Knapptryckarns avatar
Om EUs yttre gränser inte fungerar och migranter kan "vandra rakt genom hela Europa utan människosmugglare" så förstår man väl att en konsekvens måste vara att stärka de inre gränserna.

MV pratar om att inhysa migranter i skyddsrum. Är det förvaring av människor som gäller nu? Att erbjuda ett värdigt liv enligt den svenska modellen finns inte på kartan längre.

Skola, bostad, sjukvård, arbetsliv, fritid. Detta går inte att erbjuda om vi ska ta emot migranter motsvarande mer än hela Blekinge län varje år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in