2015-10-22, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
29 miljarder. Och på TV4 pratar man gröt.

TV4 ägs av den judiska familjen Bonnier.
Citera
2015-10-22, 09:51
Medlem
M Nordströms avatar
Katastroffsiffror och ändå kan dom vara tilltagna i underkant med tanke på annhöriga som kommer med också.
Citera
2015-10-22, 09:52
Medlem
jadrapatrissors avatar
Undrar vilka mer statliga bolag som kommer bli antastade nu för att klara av de skyhöga kostnaderna.

Ett tips vore ju som säkert Löfven säkert tillämpar är att plocka mer från ålderdomshemmen! Dom kommer ändå dö i en snar framtid vilket man lika gärna kan skynda på så vi får fler lediga boenden.
Citera
2015-10-22, 09:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Migrationsverkets presskonferens börjar nu:

http://www.svtplay.se/video/4340439/migrationsverkets-flyktingprognos/migrationsverkets-flyktingprognos

Går även att se på Expressen.se

De uppgifter som nu kommer ut från MV talar om ca 190'000 asylsökande i år.
Det är snabba ryck, igår talades det om rekordsiffran 160,000 .
Jag förstår att riksbanken ville invänta denna presskonferens & därför fördröjde sitt kommande räntebesked.
Citera
2015-10-22, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldworldblues01
Vad är det som händer?

Vad är det för tomtar som representerar migrationsverket?
Tja, samma människor som på egen hand beslutar att ge alla från Syrien PUT och sen veckan efter beslutet förvånas över det stora antalet flyktingar som säger sig komma från Syrien.

Det är ungefär den nivån av konsekvenstänk du ska räkna med hos Migrationsverket.
Citera
2015-10-22, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
rätta mig om jag har fel
men dessa 29 miljarder är endast beräknade för boende och mat, sedan tillkommer alla andra "kringkostnader" för stat och kommuner

Migrationsverket har bara ansvar för initialt mottagande och första anhalt för boende. Den stora kostnaden kommer sen, så det här är bara början.
Citera
2015-10-22, 10:00
Medlem
kardashanarsels avatar
Hur dum får en regering vara när Sverige har bostadsbrist .Dålig sjukvård där de ej har råd med städningen så folk dör av resistenta bakterier. Fattig pensionärer arbetslöshet jag fattar inget tur att jag är tysk
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Katastroffsiffror och ändå kan dom vara tilltagna i underkant med tanke på annhöriga som kommer med också.

Folk glömmer ofta bort den där anhörighetsinvandringen ja. Den lär hamna på en del den också med tiden.
Citera
Medlem
29 miljarder är en petitess i vad detta kalas kommer kosta över tid. Nog först 2020 man kommer märka markanta skillnader i våran ekonomi.
Samhällskollapsen kommer ske och det är du svenne med medelinkomst som kommer få det sämre ställt.
Citera
2015-10-22, 10:02
Medlem
Oformads avatar
Det är väl bara att konstatera att vi går mot ett allt mer spännande Sverige?

Frågan är dock om vi inte borde frysa alla pensioner i Sverige, det var trots allt våra pensionärerna som valde att inte evakuera halva Nigeria under Biafra-kriget. Är det verkligen moraliskt försvarbart att låta dessa kosta enorma summor pengar - när deras beslut, eller bristen därav - i högsta grad ligger bakom att drygt en miljon dog under kriget?
Istället borde ju samtliga dessa pengar gå till flyktinginvandring?

Vet att det är OT, men det borde väl ändå vara det enda moraliskt gångbara? Finns trots allt 40 miljoner flyktingar till som vi måste öppna gränsen för. Då kan vi väl ändå inte låta dessa sjuka jävlar kosta en massa pengar?
Citera
Medlem
SmokeOns avatar
Haha, en av Gomorron Sveriges programledare (minns inte vad han heter) lackade ut lite i slutet av sändningen. Charaden börjar bli svårspelad...
Citera
Medlem
När fan ska någon ta och börja organisera protester och dra igång motståndsrörelser mot all den här idiotin, på 10-20 år har vi gått från att vara ett av de "bästa" länderna, om inte det bästa, till ett stort och pinsamt jävla skämt.
Vi, du och jag, den enskilde individen måste göra något. Vi kan inte vänta på eller förvänta oss att SD ska komma inridande och rädda landet. Hög tid att släppa kukarna, sluta snacka skit på flashback och faktiskt försöka GÖRA NÅGOT!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in