2014-05-24, 20:58
Medlem
Mogrens avatar
Svenne och Lotta? Menar ni ryggsäcken och kolsäcken?
Citera
2014-05-25, 09:58
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Det där kommer jag ihåg. Kändes lite tragiskt att han blivit alkis (eller om han varit det länge).

Är det inte dags att han pensionerar sej nu, hans publik sjunger väl också på sista versen.......

Publiken är så gammal idag att den inte längre hör vad Svenne sjunger....

Av naturliga skäl har jag inga som helst egna minnen av denna illustra musikgrupp. Det känns dock som att Svenne och Lotta var ett riktigt WT-par (white och white...). Hep Stars hade tur eftersom dom övriga banden på den tiden också var rätt kassa.

När det gäller drog- och alkoholberoende så är artistsvängen oerhört slitsam, det är lätt att halka in på något som sen blir en vana.
Senast redigerad av Moltas666 2014-05-25 kl. 10:26.
Citera
2014-05-25, 10:04
Medlem
Mikojans avatar
Lite sorgligt att det gamla strävsamma paret går skilda vägar. Dom känns på nåt vis evigt förbundna. Skilsmässan borde dom väl ha kunnat komma på när dom var yngre. Nu blir nästan lite patetiskt.
Citera
2015-02-04, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Det där kommer jag ihåg. Kändes lite tragiskt att han blivit alkis (eller om han varit det länge).

Är det inte dags att han pensionerar sej nu, hans publik sjunger väl också på sista versen.......

Hoppas du skämtar. Du vetinte vad du talar om. Jag var 9-10 år och älskade Hepstars! Och Svenne som var så underbart söt. Puckelrygg eller ej, han var så otroligt vänlig mot sina fans. Konserterna var underbara - fast då hette det popgala. Hans fans var småflickor mellan 8 och 15 år framförallt.

Jag är 57. Och jag sjunger verkligen inte på sista versen.
Citera
2015-02-04, 12:37
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Vem är Kevins far?

Är Kevin helneger?
Citera
2015-10-21, 12:17
Medlem
Knullkungens avatar
Lotta tagen för snatteri

Var torr i munnen och tog ett tuggummi ur ett tuggummipaket innan hon betalat för det.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article21611956.ab
Citera
2015-10-21, 15:55
Medlem
0wes avatar
Polisanmäler man för sånt?
Citera
2015-10-21, 20:26
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Lotta tagen för snatteri

Var torr i munnen och tog ett tuggummi ur ett tuggummipaket innan hon betalat för det.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article21611956.ab
Hon har ju en gedigen historik av psykvård, det känns som om det fattas nga pusselbitar i storyn, vem anmäler för det?
Citera
2015-10-22, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Publiken är så gammal idag att den inte längre hör vad Svenne sjunger....

Av naturliga skäl har jag inga som helst egna minnen av denna illustra musikgrupp. Det känns dock som att Svenne och Lotta var ett riktigt WT-par (white och white...). Hep Stars hade tur eftersom dom övriga banden på den tiden också var rätt kassa.

När det gäller drog- och alkoholberoende så är artistsvängen oerhört slitsam, det är lätt att halka in på något som sen blir en vana.

Eftersom jag tyvärr inte var född under deras storhetstid så har jag ingen aning om skalleraspekten av Svenne och Lotta som kändisar, med jag har faktiskt en gammal LP-skiva med Hep Stars som jag i princip har spelat sönder. De var snarare geniala än kassa i min mening, men smaken är som baken. Musik är i sig tidlöst och den finns en ny publik, även om den nog är väldigt mycket mindre förmodar jag. Jag fattar inte varför reklam- och tv-producenter inte gräver lite längre ned i samlingarna när de ska musik-sätta. Det finns mycket bra som är bortglömt.
Citera
2015-10-22, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Eftersom jag tyvärr inte var född under deras storhetstid så har jag ingen aning om skalleraspekten av Svenne och Lotta som kändisar, med jag har faktiskt en gammal LP-skiva med Hep Stars som jag i princip har spelat sönder. De var snarare geniala än kassa i min mening, men smaken är som baken. Musik är i sig tidlöst och den finns en ny publik, även om den nog är väldigt mycket mindre förmodar jag. Jag fattar inte varför reklam- och tv-producenter inte gräver lite längre ned i samlingarna när de ska musik-sätta. Det finns mycket bra som är bortglömt.
Hep Stars var geniala..Bandet sprack när Svenne träffade Lotta...
Citera
2015-10-22, 09:09
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah

Är det så? Har för mig att dem ett tag turnerade som Hepstars med Svenne & Lotta.
Citera
2015-10-22, 12:47
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah

Var det inte också så att Benny Andersson fick lite andra intressen..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in