2015-10-22, 01:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Journalisterna har ju redan fått FUP:en och ingenting nytt om sperma eller annat har kommit ut så jag tror alla ni är ute på hal is.

Den här tråden har verkligen spårat ur där trådsanning på trådsanning spinns om och om igen, utan någon som helst verklighetsuppfattning.

men snälla det har dom inte alls fått.....
2015-10-22, 01:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QLMNOP
Inte info, (snälla). Börjar ångra detta.
Men mumla ur skägget om du ska ha nåt sagt. Du beter dig precis som då du skulle skriva om fynden - 70 följdfrågor för ingen fattade vad du menade.
2015-10-22, 01:49
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Inte info, (snälla). Börjar ångra detta.

Ja, det förstår jag. Infot verkar inte vara hållbart precis som jag misstänkte, utan det du skriver är alltså vad du själv lagt ihop 1+1+1+1+1+1 av vad tidningarna skrivit.
Inget fel i att spekulera, men ett tips är att gör inte dina teorier som fakta, det kan förvilla många i onödan.

Citat:
"inside" !!!?????????

Jag pekade på ledtrådarna, (några) ... detta tyckte jag blev "svaret".

Senast redigerad av PhDSalander 2015-10-22 kl. 01:54.
2015-10-22, 01:50
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det kan ju vara så att polisen har säkrat de spår man anser sig vilja ha, i övrigt består avspärrningen för att minimera risken för att nyfikna flashbackare fotograferar i mjölkrummet och sprider sina alster här, allt för att minska de stundtals makabra spekulationerna, kan det vara så enkelt?
Eller att man vill respektera den plats där en oskyldig ung människa mötte döden?
2015-10-22, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Tack för info. Bara för att klargöra, säkrades spermaDNA.t på hennes kläder - plagg - ?
som du skriver här:#78822, s.6569

Är det 1+1 spermafynd - ett på hennes plagg och ett i mjölkrummet - på golvet ? - som säkrats?

När topsades NB ?

Han topsades troligtvis på måndag morgon när handsken dök upp.
Sen kanske inte sperma DNA är det troligaste. Det kanske är mer banalt än så.
2015-10-22, 02:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Eller att man vill respektera den plats där en oskyldig ung människa mötte döden?

troligen, och ev spår från mordet eftersom det är avspärrat än
2015-10-22, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel

Kan vara så för det verkar vara samma punkt där hennes mobil tystnade för gott.
Hoppas bara att utredarna fått ta del av att det inte var bara hennes mobil som färdades samma sträcka.
2015-10-22, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ja, det förstår jag. Infot verkar inte vara hållbart precis som jag misstänkte, utan det du skriver är alltså vad du själv lagt ihop 1+1+1+1+1+1 av vad tidningarna skrivit.
Inget fel i att spekulera, men ett tips är att gör inte dina teorier som fakta, det kan förvilla många i onödan.

Eftersom jag pekar på indiciekedjan så borde ingen missförstå. Jag har aldrig läst någons text o trott de 'vetat'. (Veta! På FB!!)

Ny signatur!!!
2015-10-22, 02:09
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
"enda", ehh, ... ja, bara NBs DNA, iaf. Annat, (blod, ...) ... kanske??

i "Mjölkrummet"

Men NB är inte GM? Menar du så?

Tillägg: ser att du inte menar så! Trodde MP betydde misstänkt person.
Senast redigerad av hasselmuz 2015-10-22 kl. 02:19. Anledning: Tillägg
2015-10-22, 02:29
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Jo - o inget "konstigt" hände.

MP sas ju, av polisen, ha rapporterat 'underligt uppträdande' av NB/IB/AB.

Polisen ville mörka DNA-träffen

MP orsakade aldrig polisens intresse för NB

Nu fattar jag, och det förklarar det jag har funderat på. Varför mötet mellan litauerna och MP först betraktades som " misstänkt" och sedan dementerades från båda håll.

Dom hade redan DNA-träff men ville inte att media skulle veta det vid presskonferensen, utan det gavs en annan förklaring till varför de greps.

Äntligen är detta utrett i min hjärna!
Senast redigerad av hasselmuz 2015-10-22 kl. 02:41. Anledning: Tillägg
2015-10-22, 02:33
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Vilken DNA träff ville polisen mörka? (polisen hade ju inga tekniska bevis förren den 21 Juni)

Och varför skulle polisen vilja mörka DNA träff ?

Och HUR vet du detta? källa på det ?

Polis hade alltså tekniska bevis före 21 juni men mörkade detta. Varför? För att slippa medias inkvisition kanske.
2015-10-22, 03:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
varför läser du inte tråden innan du frågar något så ovidkommande och uppenbart?
Självklart hoppas vi alla att mgm sitter häktad för sitt stryp/hängmord på Lisa........säkert i g:a mjölkrummet.......att se henne strypas/dö, hängas gav honom sexuell njutning....varför man hittade repstumpar från hängningen i mjölkrummet efter att han skar ner hennes hängning

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in