2015-10-22, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Javisst. Hennes jobb är att försöka så rimligt tvivel mot åtalet.Sen vet både du och jag att i den processen tvingas en advokat ofta kasta fram saker som snarare är att betrakta som orimligt tvivel. Men hittar hon något anmärkningsvärt i slasken ska hon så klart ta upp det. Jag tror dock att hon har uppförsbacke här. Folk har förhörts och topsats och man har inte hittat något som skulle tala för att de har något med saken att göra. Samtidigt som det uppenbarligen finns ett antal saker som talar för att NB har det. Det är klart att hon kan försöka med saker som "Men det borde ha gjorts husrannsakan hos den där sexbrottsdömde NN. Även om han inte avsatt något DNA och har ett hyfsat alibi kan det inte uteslutas att man hade hittat något i hans bostad"

Jag tror dock inte att det kommer att leda till någon framgång. Tror fortfarande på det lilla vi vet att den strategi som skulle kunna bita givet vissa förutsättningar är att lansera lilebrodern som alternativ GM. Vi får se vad som kommer att ske. Jag förväntar mig ett ganska aggressivt försvar faktiskt. Rent av på Thomas Olsson-nivå i VB-fallet kanske? (dock inte nödvändigtvis med samma kvalitet)
ända vändningen i målet skulle vara ifall N.B avslöjade sin lillebror möjligen men ja du, svårt, ser det som ett lustmord, där mordet är själva lusten, ev hängning, och en bit av repet är kvar i slakthuset eftersom han ev då har skurit ner Lisa från snaran
2015-10-22, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QLMNOP
Ett fynd onsdag, svaret klart fre em. 1 GM (=NB)

Ok, så du menar att ett spermafynd har gjorts i ladan? Är det det enda DNA:et?
Ladan mittemot caféet?
2015-10-22, 00:40
Medlem
Citat:
Ett fynd onsdag, svaret klart fre em. 1 GM (=NB)

Tack för svar.

( "MP-->NB", )

MP betyder det mordplats?
2015-10-22, 00:40
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det psykologiska stödet är minst lika viktigt. - MTG är inte dömd än, och indicierna ska fingranskas. - Att sitta här i tråden och spotta ur sig hypoteser och spåna fritt är en sak; att vara nära anhörig till någon som riskerar livstidsstraff och livslång vanära, en annan. - Varken AB eller IB ställer upp för NB, och det är visserligen förståeligt (i AB:s fall för att han har en egen familj att ta hänsyn till och själv varit tvingad att gå till psykolog för att reda ut begreppen, förhörts även på hemmaplan mm) - men om han trott sig veta att såväl han själv som NB är oskyldiga, hade han då inte trotsat pöbeln och rakryggat stegat in i rättegångssalen? - Och tvätterskan; hon som brevväxlar med sin make, ska plötsligt och påpassligt ha insjuknat, i stället för att visa omvärlden att såväl hon som maken inte har någon del i brottet - eller att åtminstone hon själv varit ovetande.

AB/IB lämnar nu två stora frågetecken efter sig - som möjligen kan komma att rätas ut av FUP:et.
Inte med mindre än att de blivit hitförda under tvång hade dessa två satt sin fot i landet
igen.
De kom undan med blotta förskräckelsen.
Misstankarna mot dem har ända fram tills för ett kort tag sedan kvarstått.
De är nu officiellt "avförda" i och för sig men det behöver inte innebära annat än att
det inte fanns tillräckligt med bevis för att bringa åtal till stånd gentemot dem.

Jag vill inte göra gällande att inblandning i någon mån varit förhandenvarande i någotdera
fallet men jag skulle samtidigt inte utesluta det helt som en möjlighet.
2015-10-22, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Ladan mittemot caféet?

Det är inte omöjligt att man gjort spår av sperma från N.B i g:a mjölkrummet, det indikerar ju isåfall på ett sk lustmord, där själva mordet är den sexuella handlingen........
2015-10-22, 00:43
Medlem
Citat:
NFC

Ons 150610, em: fynd ladan ...

To 150611, 07.00: -->NFC

Fre 150612, 15.00 (+/- 3 tim.): NFC: "-->NB!"

("MP-->NB", !!! )

... + #78822, s.6569
("NB"=GM, "NFC"=NFC)

Ett spermafynd tillhörande MGM i ladan, och inga DNA-spår på mordplatsen?
2015-10-22, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballabananen
Det är inte omöjligt att man gjort spår av sperma från N.B i g:a mjölkrummet, det indikerar ju isåfall på ett sk lustmord, där själva mordet är den sexuella handlingen........
OM det nu ens är sant det användaren påstår...
Flickorna hade väl känt sig iakttagna från arbetarna i ladan?
2015-10-22, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Ladan mittemot caféet?

"enda", ehh, ... ja, bara NBs DNA, iaf. Annat, (blod, ...) ... kanske??

i "Mjölkrummet"
Senast redigerad av QLMNOP 2015-10-22 kl. 00:48.
2015-10-22, 00:49
Medlem
Citat:
"enda", ehh, ... ja, bara NBs DNA, iaf. Annat, (blod, ...) ... kanske??

i "Mjölkrummet"

Nej naturligtvis inte "det enda" i den bemärkelsen. Ok, tack för svar.
Medlem
develis avatar
Citat:
Menar du lustmord med sexualsadism?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustMeh
Mycket bra post. Jag tror den jävlen är den mest trovärdig mördare. Även gubben aj är inblandad och skyldig. Ingen annan. Punkt

MYCKET BRA SKRIVET:
vARFÖR HADE HAN SÅ JÄVLA BROTTOM IVÄG TILL DUBAI, SOM INTE HAR NÅGOT UTLÄMNINGSAVTAL MED SVERIGE.

ingo22
2015-10-22, 00:50
Medlem
Citat:

Tror det ...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in