Citat:
Ursprungligen postat av
E.Merckx
Dom flesta som stött Joe Biden kommer troligtvis att gå över till Hillary Clinton = att Bernie Sanders är helt borta.

Hon är helt klart en lågoddsare, men så där sa "alla" även förra gången hon försökte och vi vet ju hur det gick. Hon har vissa egenheter som kan bli ett problem för henne, hon framstår för många amerikaner som falsk enligt polls de gjort, både vad gäller minspel, kroppsspråk, hur hon pratar och skrattar, det i kombination med email och annat gör att det finns en viss risk att hennes extremt inövade repliker som hon inte lyckas få att låta naturliga nog kan skrämma bort en hel del väljare. Jag menar inte att hon inte är storfavorit, jag menar bara att det kanske inte är 100% säkert att hon vinner. Jag tror att demokraterna kan drabbas av det som sker i det republikanska partiet, att väljarbasen är väldigt trött på de som de uppfattar som representanter för etablissemanget, och kan de som är det få en eller flera kandidater som de uppfattar som ärlig, genuin och anti-nuvarande etablissemanget så kan nog mycket hända, det är lång tid kvar. Kolla pollsen och på Trump, Fiorina, Carson och jämför de med de som uppfattas som de republikanska etablissemangs-kandidaterna, vem hade trott det före racet? Lätt att säga i efterhand men det var inte många tyckare som förutspådde dagens poll-resultat. Och för att vara klyschig men korrekt, det enda som är konstant är förändringen och det är inte över förrän det är över.