2015-10-21, 22:24
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Märkligt dock att han drog på sig uppmärksamhet genom denna ilfart, han verkar ju jobba helst tyst i det fördolda.

Han var väl tvungen att skynda sig.Hemma stod ju frun och brorsan och väntade på skjuts till handlarn i Källby och det stundande pizzaköpet (läs alibiförsöket).Då kan man inte såsa runt på grusvägarna kring Blomberg med en kropp i bagaget i snigelfart.Då gäller det att bränna på ordentligt för husfridens skull.Skämt åsido så var han nog inte så iskall i detta läge utan en aning stressad av stundens allvar.Säkerligen därav försöket att slå världsrekord i snabbkörning upp till Martorp.
2015-10-21, 22:25
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
SVART SUB = ALF*NSO DELL CORRAL

Är det möjligt?

Har hela tiden haft vibbar om den personen.Åkte inte han och mamman till Spanien på måndagen eller har jag helt fel?
2015-10-21, 22:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tack för ditt inlägg Tissan!

Mycket intressant. Alltså det finns en dörr mellan ladugården och det gamla mjölkrummet. Klart att han kände till detta samt att man kunde köra in med bil från baksidan in i ladugården. Han kunde detta område både innan och utan.

Intressant dessa vittnesuppgifter från boenden i området som har placerat NB på vägen till Martorp. Tydligen inte bara en gång utan två gånger den här ödesdigra kvällen.

Jag var där året innan, gick av bilen för att pissa
vet precis var det är.
Går att köra in två traktorer.
Kände redan då att det var en kuslig plats mitt emot
en stor tom gödsel betong cistern.
Det finns platser som riktigt "skriker" om hotfullhet
som något ligger och gäckar i skuggorna, det
var det redan då och det blev det nog, ondskan
i sin renaste form, förbannat.
2015-10-21, 22:28
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Fast åtminstone en iakttagelse av en bil utanför caféet gjordes kl. 19.30. Detta gjordes av den familjen som bor snett bakom cafébyggnaden när de var på väg hem.

Vid den här tidpunkten fanns varken pappan eller hans kompisar där.
Fast NB borde väl ha föredragit att parkera sin bil bakom ladan. Eller vad tror du?

I en tidningsartikel hade familjen som bor bakom kaféet kommit hem vid 21.30 på kvällen och då sett en bil stå där, samt nån man som talat i mobiltelefonen, vill jag minnas.
2015-10-21, 22:29
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Ursäkta men var det inte vid 19.30 det var pizzaköp? Kan ha fel...
Just det. Kom att tänka på det sen... Det var nog pizzaköpet då...
2015-10-21, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Typ MENED men det gör dom ju hur dom än gör och vet man för mycket är det mest troligt som du säger men de har väl inget samvete de heller i så fall så, äpplet faller inte långt från päronträdet.

nära släktingar vittnar inte under ed, så mened blir det väl inte,
något hållbart alibi verkar väl inte finnas i alla fall,
i ett så fall borde dom väl ställt upp kan man tycka,
eller så har det sakta gått upp för dom hur det egentligen ligger till
2015-10-21, 22:31
Bannlyst
Jag tror att nästa uttalande från Inger Rönnbäck om sin klient kommer lyda; -min klient hävdar att han är oskyldig.......
2015-10-21, 22:31
Medlem
Tror ni att advokaten hittar gärningsmannen i slasken eftersom hon är övertygad om att hennes klient är oskyldig:
Citat:
Advokaten letar andra gärningsmän i slasken

Citat:
Men Inger Rönnbäcks förhoppning är att det visst ska finnas något där av värde – nämligen uppgifter om de okända, alternativa gärningsmän som hon menar ligger bakom mordet.
– Jag ska inte säga en, det kan finnas flera intressanta personer i slasken. Jag skulle kunna tro att det kan vara flera som är inblandade i dådet på något sätt, säger hon.
Slasken fyller åtta pärmar, eller upp mot 5 000 sidor, och är därmed ungefär dubbelt så stor som själva förundersökningen.

Citat:
Han minns speciellt en person som pekades ut som misstänkt mördare, som polisen hämtade in till förhör i ett tidigt skede av utredningen.
– Det skrevs väldigt mycket om honom på internetforumet Flashback där det kom in en hel del uppgifter, men han kunde avföras tidigt.
De andra tipsen i slasken, med utpekade alternativa gärningsmän, har också följts upp och kunnat avföras, enligt Lars Johansson.

http://www.expressen.se/gt/advokaten-letar-andra-garningsman-i-slasken/
2015-10-21, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Fast NB borde väl ha föredragit att parkera sin bil bakom ladan. Eller vad tror du?

I en tidningsartikel hade familjen som bor bakom kaféet kommit hem vid 21.30 på kvällen och då sett en bil stå där, samt nån man som talat i mobiltelefonen, vill jag minnas.

Det var nog pappan.

Intressant tidsangivelse. 21.30 kom dom hem, grannarna bakom cafeet.
2015-10-21, 22:32
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Skriker".

Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Jag var där året innan, gick av bilen för att pissa
vet precis var det är.
Går att köra in två traktorer.
Kände redan då att det var en kuslig plats mitt emot
en stor tom gödsel betong cistern.
Det finns platser som riktigt "skriker" om hotfullhet
som något ligger och gäckar i skuggorna, det
var det redan då och det blev det nog, ondskan
i sin renaste form, förbannat.

Ja jag har aldrig varit inne i ladan vid mina två besök där, så jag har inte sett hur det ser ut därinne med mina egna ögon.

Numera "skriker" hela Blomberg efter modet på LH.
2015-10-21, 22:35
Medlem
Citat:
Fast åtminstone en iakttagelse av en bil utanför caféet gjordes kl. 19.30. Detta gjordes av den familjen som bor snett bakom cafébyggnaden när de var på väg hem.

Vid den här tidpunkten fanns varken pappan eller hans kompisar där.

Och NB o AB var o handlade pizzor just daa saa vems var den bilen?
2015-10-21, 22:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Tror ni att advokaten hittar gärningsmannen i slasken eftersom hon är övertygad om att hennes klient är oskyldig:

http://www.expressen.se/gt/advokaten-letar-andra-garningsman-i-slasken/
Personen som pekades ut på Flashback och som avfördes tidigt var Joh*n V*dman (a,a).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in