2015-10-21, 19:59
  #12997
Medlem
FruLibertass avatar
Det finns dock många anledningar till att det går dåligt för MSM.

Ett exempel idag är:

"Telia Sonera slutar att annonsera i Svenska Dagbladet på grund av att tidningens börskrönikör Patricia Hedelius nyligen släppt en bok om bolagets kontroversiella affärer i bland annat Uzbekistan och Vitryssland"

Patricia har som heltidssysselsättning och hobby att prata skit om bolag. Hon tycker och vinklar en massa utan att låta bolagen komma till tals. Jag vet detta eftersom jag är ganska insatt i en del av hennes case i Telia via vänner. Hon är en besatt person som inte tvekar en sekund att förvränga och skapa rubriker. Naturligtvis skall företag granskas men det som Patricia ägnar sig åt är förtal.

Hon verkar ju dessutom även ha en sjuklig aggression mot banker och revisionsbolag. Men kanske är det så enkelt att hon bara är avundsjuk på Neurath som blev utnämnd till årets ekonomijournalist efter att ha skrivit en bok om HQ?

Gissa vad SvD förlorar på att Telia säger upp sin annonsering? En journalist tjänar c:a 300 000 per år. Vi pratar om betydligt större belopp som man förlorar på att Telia och andra företag undviker SvD. Hennes sjukliga företagshat kostar många kollegor jobbet...
Citera
2015-10-21, 20:38
  #12998
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Det finns dock många anledningar till att det går dåligt för MSM.

Ett exempel idag är:

"Telia Sonera slutar att annonsera i Svenska Dagbladet på grund av att tidningens börskrönikör Patricia Hedelius nyligen släppt en bok om bolagets kontroversiella affärer i bland annat Uzbekistan och Vitryssland"

Patricia har som heltidssysselsättning och hobby att prata skit om bolag. Hon tycker och vinklar en massa utan att låta bolagen komma till tals. Jag vet detta eftersom jag är ganska insatt i en del av hennes case i Telia via vänner. Hon är en besatt person som inte tvekar en sekund att förvränga och skapa rubriker. Naturligtvis skall företag granskas men det som Patricia ägnar sig åt är förtal.

Hon verkar ju dessutom även ha en sjuklig aggression mot banker och revisionsbolag. Men kanske är det så enkelt att hon bara är avundsjuk på Neurath som blev utnämnd till årets ekonomijournalist efter att ha skrivit en bok om HQ?

Gissa vad SvD förlorar på att Telia säger upp sin annonsering? En journalist tjänar c:a 300 000 per år. Vi pratar om betydligt större belopp som man förlorar på att Telia och andra företag undviker SvD. Hennes sjukliga företagshat kostar många kollegor jobbet...
Det här inlägget är så jävla efterblivet att det förtjänar en .

Som om MSM inte redan har problem med sjunkande förtroende pga sitt servila förhållande till staten. Nu ska tydligen företag också undkomma granskning. Skitsmart. Enastående!
Citera
2015-10-21, 21:03
  #12999
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Det här inlägget är så jävla efterblivet att det förtjänar en .

Som om MSM inte redan har problem med sjunkande förtroende pga sitt servila förhållande till staten. Nu ska tydligen företag också undkomma granskning. Skitsmart. Enastående!


Tjyvas, du utgår ifrån att när MSM skriver om företag så är media plötsligt alltid goda, har aldrig en agenda och vinklar aldrig. Tyvärr har du fel. Jag har rätt.

Sen tycker jag din ton är mycket otrevlig.
Citera
2015-10-21, 21:58
  #13000
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Tjyvas, du utgår ifrån att när MSM skriver om företag så är media plötsligt alltid goda, har aldrig en agenda och vinklar aldrig.
Jag gissar på att hennes arbete, det som publiceras i/på SvD är granskat och godkänt innan. Särskilt som det handlar om ett företag som köper annonsplats av SvD. Bara det torde vara ett säkert tecken på att det inte förekommer några osanningar i journalistens alster.

I många andra fall hade förmodligen en tidning, eller annat MSM-företag gett blanka fan i att gräva i ett "scoop" bara just för att det handlar om en annonsköpare. Just därför ska de tamigfan ha en eloge.

Man kan inte både ha kakan och äta den. MSM måste bestämma sig för vilken kund de sätter i första rummet. Tidningsköparen eller annonsköparen.

Citat:
Tyvärr har du fel. Jag har rätt.
Oj aj. Hur ska jag någonsin kunna återhämta mig efter det där?

Citat:
Sen tycker jag din ton är mycket otrevlig
Men lilla du, blev du så förorättad.
Citera
2015-10-21, 22:23
  #13001
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Jag gissar på att hennes arbete, det som publiceras i/på SvD är granskat och godkänt innan.(

Gissa du...din tilltro till de ansvariga utgivarnas heder och samvete är rörande.
Citera
2015-10-21, 23:03
  #13002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Rykten om att Expressen ska sparka 25 journalister.

http://www.resume.se/nyheter/artiklar/2015/10/20/expressen-anstallda-hotas-av-neddragningar/

"Resumé erfar att Expressen står inför en omorganisation som kan innebära att cirka 25 tjänster försvinner. Chefredaktör Thomas Mattsson säger att inget är beslutat."

--

Blir spännande att följa.
Expressen TV som de satsar på enligt artikeln, är det bara denna? http://www.expressen.se/tv/nyheter/
Eller ska de ha en riktigt tv-kanal, finnas på Youtube eller liknande? Ovan länk är ju rent skräp.
Citera
2015-10-22, 08:22
  #13003
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Det finns dock många anledningar till att det går dåligt för MSM.

Ett exempel idag är:

"Telia Sonera slutar att annonsera i Svenska Dagbladet på grund av att tidningens börskrönikör Patricia Hedelius nyligen släppt en bok om bolagets kontroversiella affärer i bland annat Uzbekistan och Vitryssland"

Patricia har som heltidssysselsättning och hobby att prata skit om bolag. Hon tycker och vinklar en massa utan att låta bolagen komma till tals. Jag vet detta eftersom jag är ganska insatt i en del av hennes case i Telia via vänner. Hon är en besatt person som inte tvekar en sekund att förvränga och skapa rubriker. Naturligtvis skall företag granskas men det som Patricia ägnar sig åt är förtal.

Hon verkar ju dessutom även ha en sjuklig aggression mot banker och revisionsbolag. Men kanske är det så enkelt att hon bara är avundsjuk på Neurath som blev utnämnd till årets ekonomijournalist efter att ha skrivit en bok om HQ?

Gissa vad SvD förlorar på att Telia säger upp sin annonsering? En journalist tjänar c:a 300 000 per år. Vi pratar om betydligt större belopp som man förlorar på att Telia och andra företag undviker SvD. Hennes sjukliga företagshat kostar många kollegor jobbet...

SvDs garnskaning och rapportering av diverse oegentligheter inom näringslivet ät strålande exempel på styrkan i det många kallar för "gammelmedie eller msm. Ett gediget journalistiskt arbete som klädde av ett gäng pajasar i några företagsledningar och visade att deras så kallade framgångar visade sig bestå av fusk, ruffel och båg. När pajasarna avslöjades så förutom ploisutredningar så sjönk börskurserna och ägarnas pengar försvann. Anledningen var naturligtvis klåparan i ledningen inte att man berättade vad klåparna gjort. Ett arbet som revisorn borde gjort på samma sätt som SvD visat på lata och enfaldiga revisorer i andra fall

Om det nu är sant ( vilket jag tvivlar på) att telia hämnas genom att inte annonsera i SvD så är det naturligtvis ett genuint svaghetstecken från den nya ledningen som sitter på sina positioner enbart på grund av SvDs avslöjande.

Men skulle inte du kunna förtydliga vem eller vilka Patricia förtalat och gärna berätta om det finns någon polisanmälan mot henne för förtal eller är det din bedömning hemma i pojkrummet.
Citera
2015-10-22, 12:50
  #13004
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora

Men skulle inte du kunna förtydliga vem eller vilka Patricia förtalat och gärna berätta om det finns någon polisanmälan mot henne för förtal eller är det din bedömning hemma i pojkrummet.

Jag är väl insatt i alla de lögner och vinklingar som Patricia ägnar sig åt. Finns det något mer tacksamt än att skriva illa om företag med stora vinster och rikt avlönade företagsledare? Vem tycker synd om en direktör?

Jag kan även konstatera att hon inte är speciellt kompetent heller trots att hon utger sig för att vara expert på allt ifrån revision och bankverksamhet till teleoperatörer för att välja några av hennes alla expertområden. Och hennes stavning är sämre än min trots att hon är jounalist till skillnad från mig.

Jag tänker inte utelämna information för då kommer det att drabba människor jag känner. Ingen vinner mot media oavsett om du är privatperson, politiker eller företagsledare. Uppsidan för ett företag att stämma en tidning står inte i proprtion mot nedsidan att ha alla journalister emot sig.

Trevlig kommentar angående pojkrummet. Kul.
Citera
2015-10-22, 15:03
  #13005
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Jag är väl insatt i alla de lögner och vinklingar som Patricia ägnar sig åt. Finns det något mer tacksamt än att skriva illa om företag med stora vinster och rikt avlönade företagsledare? Vem tycker synd om en direktör?

Jag kan även konstatera att hon inte är speciellt kompetent heller trots att hon utger sig för att vara expert på allt ifrån revision och bankverksamhet till teleoperatörer för att välja några av hennes alla expertområden. Och hennes stavning är sämre än min trots att hon är jounalist till skillnad från mig.

Jag tänker inte utelämna information för då kommer det att drabba människor jag känner. Ingen vinner mot media oavsett om du är privatperson, politiker eller företagsledare. Uppsidan för ett företag att stämma en tidning står inte i proprtion mot nedsidan att ha alla journalister emot sig.

Trevlig kommentar angående pojkrummet. Kul.

Det finns massor av Direktörer, företagsledare och entreprenörer som inte avslöjas som korrupta mutkolvar och indolenta pajasar. men i Telias fall visade det sig att dom av dig så beundrade direktörerna inte var annat än bluffar. Detta resulterade i att aktieägarna blev av med tiotals miljarder. Inte på grund av att dom avslöjades utan på grund av direktörernas skojerier.

Du får gärna visa var hon påstått sig vara expert på revison, bekverksamhet och teleopertörer. Du vet, en journalist behöver inte var expert på dom områden dom skriver om. I Telia fallet räckte det med att visa att Telia inte följde sitt egna regelverk och att dom eventuellt bröt mot lagstiftning i diverse länder. I HQ fallet räckte det med att visa att Qviberg inte hade en anning ommvad han sysslade med. Samt i båda fallen att revisorerna inte gjort sitt jobb tillräckligt grundligt.

Du verkar ha någor personligt mot henne har du fått nobben av henne, har hon snott din pojkvän, eller fick hon ett jobb som du skulle haft

Att svinga som du med anklagelser från högt till lågt han kan inte skriva, stavar dåligt inte behärskar områden som hon skriver om lida av en sjuklig aggression mot banker och revisionsbolag gör dig i och för sig underhållande men kanske i ännu större utsträckning patetisk.

Till sist bara två ytterligare kommentarer om du har någon koll överhuvudtaget så borde du veta att företag inte kan förtalas enligt svensk lag. Det är fullt legitim att påstå att telia är ett ruffel och bågföretag som har nära samarbete med diktaturer och maffia och att man använt detta för att öka vinsten. För det andra så vet du likaväl som jag att det inte finns någon som helst bojkott mot SvD det är en ren och skär lögn ( eller så är du lurad) som står helt i överenstämmelse med dina obalanserade inlägg i övrigt.

Dom påminner om Qvibergs attacker på Carolina Neurath fast ännu mer enfaldiga
Citera
2015-10-22, 16:40
  #13006
Medlem
Vossevangens avatar
(dobbel)
__________________
Senast redigerad av Vossevangen 2015-10-22 kl. 16:44.
Citera
2015-10-22, 16:44
  #13007
Medlem
Vossevangens avatar
Norges parallell til AB heter VG (Verdens gang) og eies også av Schibsted-konsernet.
VG har i årevis vært Norges største og mest leste tidning.
I dag har sjefsredaktøren Torry Pedersen offentliggjort at VGs organisasjon skal gjennomgås og slankes betydelig:

http://www.nrk.no/kultur/bekrefter-nedbemanning-i-vg-1.12616506

"De ansatte i VG har fått beskjed om at mediehuset må nedbemanne.
Søknadsfristen for sluttpakker og andre frivillige ordninger blir satt til etter nyttår, skriver DN.no.
( ...)
– VG er Norges mest leste avis, likevel må dere kutte. Hva sier det om mediehverdagen i 2015?

– Det viser at vi er inne i en fundamental endring av medielandskapet i forhold til sånn det har vært. (...) Norske journalister og redaktører burde tenke mer på hvordan vi skal møte fremtidens utfordringer."
Citera
2015-10-22, 17:00
  #13008
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
För det andra så vet du likaväl som jag att det inte finns någon som helst bojkott mot SvD det är en ren och skär lögn ( eller så är du lurad) som står helt i överenstämmelse med dina obalanserade inlägg i övrigt.

Det måste vara underbart att tro att man vet allt och vara så säker som du. Men det är kanske för att du är så balanserad jämfört med mig. Lycka till i livet.

Här är en av mina lögner i Resume


http://www.resume.se/nyheter/artiklar/2015/10/21/efter-granskningen-telia-sonera-bryter-med-svd/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in