2015-10-21, 11:29
Moderator
manamanahs avatar
Trådar sammanfogade.

Mod.
Citera
2015-10-21, 13:20
Medlem
Nytt dagsrekord för asylsökande!

"Antalet asylsökande hittills i år närmar sig 100.000. Under gårdagen sökte fler asyl under en enskild dag än någonsin tidigare. Under tisdagen sökte 1.792 personer asyl i Sverige, enligt Migrationsverkets hemsida. Av dem var 491 ensamkommande barn, främst från Afghanistan. Sammanlagt har nu nästan 99.000 personer sökt asyl under 2015."

Och enligt polisen söker inte hälften av inflödet asyl, alltså snackar vi 200.000 hittills iår. Släng på lite anhöriginvandring och siffrorna går fullständigt bananas. Ett system som kollapsat och människor bara fortsätter att välla in, detta kommer bli en fin framtid.
Citera
2015-10-21, 13:27
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShortLife
"Antalet asylsökande hittills i år närmar sig 100.000. Under gårdagen sökte fler asyl under en enskild dag än någonsin tidigare. Under tisdagen sökte 1.792 personer asyl i Sverige, enligt Migrationsverkets hemsida. Av dem var 491 ensamkommande barn, främst från Afghanistan. Sammanlagt har nu nästan 99.000 personer sökt asyl under 2015."

Och enligt polisen söker inte hälften av inflödet asyl, alltså snackar vi 200.000 hittills iår. Släng på lite anhöriginvandring och siffrorna går fullständigt bananas. Ett system som kollapsat och människor bara fortsätter att välla in, detta kommer bli en fin framtid.
Man kan notera att endast ca: 1/3 av dessa är eller säger sig komma från Syrien.
1792 pers registrerade på en dag, hur många tar sig in under radarn, kan det handla om i faktiska tal runt 3000 pers per dag nu?
"Ensamkommande" från Afghanistan en masse, jo jag tackar jag.
Sverige massimporterar nu det absolut sämsta och mest problematiska folkslagen som står att finna
på jordklotet, en cocktail blandas av aldrig tidigare skådat slag.
Inget land på jorden har tidigare gjort vad svenska politiker nu gör med Sverige, detta kommer att sluta med katastrof.
Det är jag helt övertygad om.
Citera
2015-10-21, 13:30
Moderator
manamanahs avatar
Trådar sammanfogade.

Mod.
Citera
2015-10-21, 13:32
Bannlyst
Sverige är som alla andra länder, det är ett bra land så länge man kan betala för sig.

Ni fattar poängen va?
Citera
2015-10-21, 13:35
Medlem
Det har nu gått så långt att ordet REKORD helt tappat sin mening och devalverats till samma meningslösa ord som rasist och kränkt. Det ligger lite i ord av den typens natur att varje dag inte kan vara ett nytt rekord - ungefär som att beskriva universum i termer av att idag slår universum nytt rekord - nu äldre än någonsin. Men nu är vi där och jag saknar ord för att beskriva känslorna. Samtidigt som man vill sätta sig i ett hörn och gråta vill man gå ut och slå ihjäl ett par tusen politiker och godhetsknarkare.

Citat:
Ursprungligen postat av Darsan
http://www.affarsvarlden.se/tidningen/article3940142.ece

Vi pratar ju redan systemkollaps, hur ska vi hantera dessa mängder?

Sen har jag alltid haft en föraning om att vi i Sverige när vi säger asylsökande endast räknar med just asylsökande. Utöver denna grupp har vi då ensamkommande och anhöriginvandring, där den senare är en riktig bubblare. Anhöriga kan ju bli hur många som helst.

Spännande tider

Jag har alltid haft på

Det här är dessutom en förbannad lögn...
10.000/vecka ger enligt gängse matematik 520.000/år eftersom ett år sedan länge definierats till 52 veckor. Vad den där efterblivna killen har för miniräknare vet jag inte - men grundskolan kan han då inte ha gått ut. Frågan är om han någonsin börjat.
Senast redigerad av martinator 2015-10-21 kl. 13:37.
Citera
2015-10-21, 13:45
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det har nu gått så långt att ordet REKORD helt tappat sin mening och devalverats till samma meningslösa ord som rasist och kränkt. Det ligger lite i ord av den typens natur att varje dag inte kan vara ett nytt rekord - ungefär som att beskriva universum i termer av att idag slår universum nytt rekord - nu äldre än någonsin. Men nu är vi där och jag saknar ord för att beskriva känslorna. Samtidigt som man vill sätta sig i ett hörn och gråta vill man gå ut och slå ihjäl ett par tusen politiker och godhetsknarkare.

Det här är dessutom en förbannad lögn...
10.000/vecka ger enligt gängse matematik 520.000/år eftersom ett år sedan länge definierats till 52 veckor. Vad den där efterblivna killen har för miniräknare vet jag inte - men grundskolan kan han då inte ha gått ut. Frågan är om han någonsin börjat.
De försöker dessutom att lura oss med att situationen är värre än tidigare i världen, det är den inte.
Det som är nytt är att Europa, i synnerhet Sverige, Tyskland och några övriga länder öppnat dörren på vid gavel, lydiga under EU:s framtidsvision om ett bastardiserat Europa utan nationalstater och egen rätt att bestämma.
Mellanöstern och delar av Afrika plågas av konflikter är inget nytt, det är normaltillståndet i den delen av världen.
Konflikter som nu importeras av aningslösa politiker till Sverige och till Europa.
Citera
2015-10-21, 13:46
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
"Försäkringsbolaget" Sverige AB investerar skatterna i "tillgångar" ser jag. Ekonomin robotiserar och landet har en av de svagaste jobbmixarna i EU, men det struntar regeringen helt och hållet i, de gör sig redo att fylla på med 150.000 människor per år från utvecklingsländer de kommande åren.

Vilka företag ska betala kalaset?

Bahco?

Bollinder-Munktell?

Celsius AB?

Facit?

Fermenta?

Framfab?

Halda Fickurfabrik AB?

SAAB-Scania?

Ska alla Verkstads-, varv- samt TEKO-företag bära detta lass och absorbera tusentals människor in i arbetskraften?

Eller ska förmögenhetsskatten upp till 100% för att finansiera offentliga jobb?
Senast redigerad av BjornHsonLarsson 2015-10-21 kl. 13:49.
Citera
2015-10-21, 18:26
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ny prognos: 160 000 asylsökande i år

Antalet asylsökande väntas i år bli 160 000 personer och nästa år 135 000.
Det kan spräcka statens och kommunernas budgetar som bygger på ungefär hälften så många.
Aldrig har intresset varit så stort för Migrationsverkets nya prognos över asylsökande som presenteras på en sällsynt presskonferens på torsdagen. En regeringskälla uppger för TT att i de nya beräkningarna räknar man med att antalet asylsökande i år väntas bli 160 000 personer. För 2016 är prognosen 135 000 personer.

Jag tycker alltid att det är lite roligt när Migrationsverket spekulerar med siffrorna och alltid tar i underkant. Man räknar med att det kommer runt 160 000 personer i år vilket jag nog kan ställa mig bakom sett till hur många som kommer in per dag. Det roliga är däremot att man förväntar sig att trycket kommer minska 2016. Vad har man baserat det på?
Att Östeuropa stänger sina gränser? Att Grekland och Turkiet samarbetar för att hålla flyktingarna borta från Europa? Det gigantiska tältlägret i Turkiet som snart blir verklighet?

Jag är mer pessimistisk och tror förvisso att vi inte kommer sitta med 400 000 asylsökande per år som vissa skribenter här förväntar sig, men däremot så vågar jag satsa ganska stora summor på att vi kan förvänta oss antingen en större mängd asylsökande eller en lika stor andel även 2016.
Vi ska också tänka på att anhöriginvandringen kommer explodera om några år när flyktingarna som har sökt sig hit i år har rätt att ta hit sina anhöriga. Bli inte förvånad om anhöriginvandringen kommer ligga på över 200 000 per år snart.
Undrar om Migrationsverkets prognos har räknat på den biten.
Citera
2015-10-21, 18:39
Medlem
I och med att Sverige vägrar sätta något tak på antalet invandrare som får komma hit , så kommer invandringstakten säkert att accelerera. Ju mer som kommer hit , desto fler lockas att komma hit. När väl brofästet finns , så finns det inte längre något som bromsar tillflödet.
Det tycks inte göra något att räddningsflotten Sverige sjunker , bara tillräckligt många kommer ombord innan.
Citera
2015-10-21, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Jag tycker alltid att det är lite roligt när Migrationsverket spekulerar med siffrorna och alltid tar i underkant. Man räknar med att det kommer runt 160 000 personer i år vilket jag nog kan ställa mig bakom sett till hur många som kommer in per dag. Det roliga är däremot att man förväntar sig att trycket kommer minska 2016. Vad har man baserat det på?
Att Östeuropa stänger sina gränser? Att Grekland och Turkiet samarbetar för att hålla flyktingarna borta från Europa? Det gigantiska tältlägret i Turkiet som snart blir verklighet?

Jag är mer pessimistisk och tror förvisso att vi inte kommer sitta med 400 000 asylsökande per år som vissa skribenter här förväntar sig, men däremot så vågar jag satsa ganska stora summor på att vi kan förvänta oss antingen en större mängd asylsökande eller en lika stor andel även 2016.
Vi ska också tänka på att anhöriginvandringen kommer explodera om några år när flyktingarna som har sökt sig hit i år har rätt att ta hit sina anhöriga. Bli inte förvånad om anhöriginvandringen kommer ligga på över 200 000 per år snart.
Undrar om Migrationsverkets prognos har räknat på den biten.
Verkar vara en sedvanlig glädjeprognos. Det har ju redan kommit nästan100 000 asylsökande i år och nu är väl veckotakten ca 12000, och ökande, med drygt 10 veckor kvar på 2015. Någonstans 210 - 250 000 asylsökande borde det bli med nuvarande inflöde.
Citera
2015-10-21, 19:50
Medlem
Ny prognos: 160000 asylsökande i år

Kod:
106 SVT Text         Onsdag 21 okt 2015
   INRIKES PUBLICERAD  21 OKTOBER       

160.000 asylsökande väntas i år       

Antalet asylsökande väntas i år bli   
  160.000 personer, enligt en           
  regeringskälla som TT talat med. För  
  2016 är prognosen 135.000 personer.   

I somras planerade Migrationsverket   
  för 74.000 asylsökande och det är de  
  siffrorna som kostnaderna för         
  migrations- och integrationspolitiken 
  baseras på. Men stämmer prognosen     
  innebär det flera miljarder kronor i  
  ökade kostnader bara för staten.      

I dag sökte 1.792 personer asyl, av   
  dem 491 ensamkommande flyktingbarn.   
  Hittills i år har nästan 99.000       
  personer sökt asyl i Sverige.         
   Inrikes 101 Utrikes 104 Innehåll 700 

I linje med övriga myndigheter så presenterar även Migrationsverket en ljus prognos då asyltrycket påstås minska nästa år. Men på vilka grunder hävdar man det? 135 tusen innebär ett inflöde om 370 personer varje dag - en minskning med 80% från dagens nivå på 1792 personer per dag.

Naturligtvis kan ingen vettig människa tro på den här lyckoprognosen men det vore intressant att höra Migrationsverket förklara hur de har kommit fram till den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in