2015-10-20, 22:33
Medlem
Så vår feministiska regering har kommit fram till en lösning på hur vi skall lösa vår tids största hot mot ett framtida Sverige, tillåt mig le.
Deras uppgörelse kommer aldrig att få stopp på den boll som satts i rullning om de inte använder tyvärr hårdare metoder och det gör inte en feministisk regering.
Citera
2015-10-20, 22:37
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Nu är det ren populism att påstå att situationen var likadan för två år sedan. Varken FN, EU, regeringen eller Migrationsverket har kunnat förutse detta asyltryck på Europa. Därför skulle det vara förmätet av mig att påstå att jag tagit höjd för detta i mina tidigare analyser.

Jag har fortfarande exakt samma syn som jag haft hela tiden, Sverige mår bra av mångkultur, Sverige mår bra av invandring, Sverige bör vara ett öppet mottagande samhälle.

Nu är dock asyltrycket sådant att vår organisation och administration inte klarar att hantera situationen på ett för flyktingarna humant och människovärdigt sagt, då får vi backa i våra ambitioner. Vi tog fram ett antal skarpa förslag på stämman vars avsikt är att minska trycket ocvh för att ge de flyktingar vi tagit emot, Migrationsverket och kommunerna en lugnare arena att agera på.

Kan vi få merparten av våra förslag genom riksdagen är känns det som att kommunerna och Migrationsverket får det utrymme och den tid de behöver för att hantera detta på ett för alla gynnsamt sätt.

Nej. Låt oss avliva denna myt en gång för alla. Sverige mår inte bra av mångkultur. Sverige är folket. Du pratar om Sverige som en död organism som får näring av mångkultur men riktigt så fungerar det inte. I dagens Sverige så har vi aldrig sett ett så splittrat och segregerat samhälle som nu. Det beror på att människor INTE vill ha mångkultur. Hade människor, som du påstår, mått bra och tyckt om mångkultur, så hade vi helt enkelt inte haft ett segregerat samhället. Du ljuger både för dig själv och andra med din tes. Den stämmer helt enkelt inte. Sanningen är den att svenskar gillar inte invandring. Hade svenskar gjort det, på riktigt, så hade inte utanförskap existerat. Då hade Stefan Löfven bott i Fittja. Mona Sahlin i Rinkeby och Jonas Sjöstedt i Bergsjön. Men konstigt nog bosätter sig alla politiker i områden med en överrepresentation av höginkomsttagande svenskar. Märkligt. Måste bara vara slumpen.
Citera
2015-10-20, 22:46
Medlem
Ifall folket faller för alliansens fläsk är det över.
Vi vet alla att de inte tänker minska invandringen, de är bara desperata efter röster.

Vi har max två val kvar innan det är för sent. Om inte folket vaknar så blir inbördeskrig den enda lösningen. Förhoppningsvis blir det ett som Sverige vinner stort, men det är inget vi vill ha!

"Åh vad skönt att moderaterna vill minska invandringen, nu behöver jag inte känna mig hemsk för jag röstar på dödsknarkarnazisterna" - Svensson
Citera
2015-10-20, 22:46
Medlem
Vore det upp till mig hade jag rensat riksdagen.

Kan dessa inget om företagsamhet ska de inte besluta om
Något som har med Sverige att göra.
Hur är man funtad när det är bostadsbrist,
hög arbetslöshet, miljonprogram som är åt helvete, integration och segregation som är åt helvete sen dagen då miljonprogramen blev fylld med
Invandrare. Utanförskap och kriminalitet, no Go zoner där polisen själva måste ha eskort av en annan polisbil.

Dessa problem är inte lösta och riksdag och politikerna beter sig som förskolebarn, helt vilsna och tafatta.

Nästan som jag vill binda Löfven och ge han en omgång i stjärten, horungen.
Citera
2015-10-20, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
Det som förvånar mig mest är hur man kan låta MP sitta med i en regering. Ungefär som att sätta en räv som vakt till en hönsgård... Jamen fan, det är väl vad som hänt!

Även för mig är det helt ofattbart. Tills jag kommer ihåg alla dom vars största intresse är senaste avsnittet av Paradise Hotel, trendigaste höstmodet eller vilka som ska till Sturecompagniet på lördag.

Sveriges intellektuella har svikit resten av befolkningen.. eller är det kanske tvärtom?
Citera
2015-10-20, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Återigen visar sjuklövern sitt demokratiförakt genom att inte bjuda in SD till denna uppgörelse.
Samarbete över blockgränserna, 7 av 8 partier delaktiga... helt fantastiskt ju! Hur många länder levererar det!?

Sen visade SDs partiledare bristande karaktär när han menade att det inte var SDs uppgift att lösa ett "problem" som han inte varit med och skapat. Han brände sina broar helt enkelt. Varför skulle någon diskutera med honom efter ett sådant uttalande!? Hans och partiets uppgift är att hitta broar och samarbetsparterns (i synnerhet som tredje största parti), något de misslyckats brutalt med... inte på grund av något påstått demokratiförakt utan på grund av ovilja .
Citera
2015-10-20, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thekingofjunkfood
Samarbete över blockgränserna, 7 av 8 partier delaktiga... helt fantastiskt ju! Hur många länder levererar det!?

Sen visade SDs partiledare bristande karaktär när han menade att det inte var SDs uppgift att lösa ett "problem" som han inte varit med och skapat. Han brände sina broar helt enkelt. Varför skulle någon diskutera med honom efter ett sådant uttalande!? Hans och partiets uppgift är att hitta broar och samarbetsparterns (i synnerhet som tredje största parti), något de misslyckats brutalt med... inte på grund av något påstått demokratiförakt utan på grund av ovilja .

Vad har de att diskutera om när de har helt olika åsikter och en 7klöver som idag är större än sd inte har den minsta lust att samarbeta oavsett vad sd kommer med?
Citera
2015-10-20, 23:07
Medlem
De tar varje tillfälle att smutskasta och förtala SD och vägrar konsekvent att ens samtala med SD. Samtidigt sitter de gärna och samtalar och har trevligt med representanter från andra nordiska länder och andra europeiska länder, representanter som är betydligt restriktivare till invandring än vad SD är = stort hyckleri.
Citera
2015-10-20, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thekingofjunkfood

Sd är inte ens med i matchen, dom delar ut flygblad, eldar flyktingförläggningar och misshandlar folk.
Sd fungerar inte i ett parlament så varför sysslar dom med politik överhuvudtaget.
Vore bättre om dom startade en ny dansk kriminell organisation om dom inte är en från början.
De är ju kriminella snapphanar.
Citera
2015-10-20, 23:09
Medlem
swedenfloodeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Sverige mår bra av mångkultur,
Det påståendet kan verkligen diskuteras, eftersom man måste precisera vilken omfattning man då förespråkar: om det är dagens (antag att vi kan ta emot dagens antal o ge tak över huvudena) eller de antal vi tog emot under 90-talet o början på 2000? Vidare, varför mår Sverige bra av att "avsvenskas?"
Sverige mår bra av invandring, Sverige bör vara ett öppet mottagande samhälle.
Vi har alltid haft invandring så den dörren behöver inte slås in. Nu handlar det i st om den exploderade omfattningen.

Nu är dock asyltrycket sådant att vår organisation och administration inte klarar att hantera situationen på ett för flyktingarna humant och människovärdigt sagt, då får vi backa i våra ambitioner. Vi tog fram ett antal skarpa förslag på stämman vars avsikt är att minska trycket ocvh för att ge de flyktingar vi tagit emot, Migrationsverket och kommunerna en lugnare arena att agera på.
Där har vi det igen: allt fokus på de s.k. flyktingarna . Noll fokus på den egna befolkningen o dess behov, nu eller i den nära framtiden. Regeringens kontrakt är i första hand med svenska folket, i andra hand med alla världens flyktingar, men där bara i den mån resurserna räcker. Alltså inte det omvända!!! ..

Kan vi få merparten av våra förslag genom riksdagen är känns det som att kommunerna och Migrationsverket får det utrymme och den tid de behöver för att hantera detta på ett för alla gynnsamt sätt.
Trams. Det är en grov, grav underskattning av krisläget. En yrvaken 7klöver är varvad tre ggr av verkligheten.
.
Citera
2015-10-20, 23:10
Medlem
Sperssons avatar
.
Den som är läskunnig kan själv läsa statsbudgeten där det klart och tydligt står hur många miljarder av våra skattepengar som går till asylmottagande.
När sedan Staten vill LÅNA ännu mer pengar för att kunna ta emot ännu fler asylsökande, så förstår en idiot varför det brinner asylboenden till höger och vänster.

Det kanske är dags att stänga gränsen nu?
Citera
2015-10-20, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Sd är inte ens med i matchen, dom delar ut flygblad, eldar flyktingförläggningar och misshandlar folk.
Sd fungerar inte i ett parlament så varför sysslar dom med politik överhuvudtaget.
Vore bättre om dom startade en ny dansk kriminell organisation om dom inte är en från början.
De är ju kriminella snapphanar.

Man hör nästan bara kvinnor i radio och tv kämpa med näbbar och klor för den stora skara flyktingar som kommer.
De absolut flesta som kommer är män från mellanöstern där man har en helt annan kvinnosyn och vad använder kvinnan till sina behov och nytta
De svenska kvinnor som hjälper idag kommer bli hårt kuvade imorgon.
Senast redigerad av anteW 2015-10-20 kl. 23:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in