2015-10-20, 20:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Hur mycket kommer högskoleprovet att skilja sig från år till år?
Tänk om alla normeringstabeller fanns på en och samma hemsida så att man själv kunde kolla upp hur de skiljer sig från år till år...
Citera
2015-10-20, 20:31
Medlem
TorrFlamingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Om du är så desperat, blir det inte lättare att anlita spökskrivare?

Jävligt omoraliskt att fuska. Dessutom är det ju dyrt.
Citera
2015-10-20, 20:33
Medlem
RomanesEuntDomuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrFlamingo
Betala dem med crack.
Citera
2015-10-20, 20:35
Bannlyst
Citat:
Du fuskar ju.
Citat:
Ursprungligen postat av RomanesEuntDomus
Betala dem med crack.
Citera
2015-10-20, 20:39
Medlem
TorrFlamingos avatar
Lol.
Citera
2015-10-20, 20:54
Medlem
EvilGs avatar
Kan säga att detta med att enbart plugga Ma1b/c eller MaA är skitsnack. Printade ett prov på biblioteket idag och gick igenom den. Jag fann att den bland annat innehåller andragradsekvationer och Ma2 gör det MYCKET enklare att finna den efterfrågade informationen. Därav kan jag varmt rekommendera att plugga Ma2b/c eller MaB. Om man nu inte kan eller inte hinner göra det inför den här lördagen så gör det inför nästa prov. My 2 cents.
Citera
2015-10-20, 21:00
Medlem
Eminent.Javissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Kan säga att detta med att enbart plugga Ma1b/c eller MaA är skitsnack. Printade ett prov på biblioteket idag och gick igenom den. Jag fann att den bland annat innehåller andragradsekvationer och Ma2 gör det MYCKET enklare att finna den efterfrågade informationen. Därav kan jag varmt rekommendera att plugga Ma2b/c eller MaB. Om man nu inte kan eller inte hinner göra det inför den här lördagen så gör det inför nästa prov. My 2 cents.
Ett enkelt potentiellt poäng man kan säkra är att kulla upp positionen för andragradsekvationer i förhållande till X och Y linjerna, beroende på vilka värden konstanterna framför X-värdena har. Dvs hur ser grafen ut om funktionen är f(x)=2x^2+1x jämför med f(x)=2x^2-1x.
Citera
2015-10-20, 22:54
Bannlyst
Citat:
Kan du ge ett exempel?
Citera
2015-10-20, 22:56
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxhen
Vad jag har problem med är potensregler, de långa texterna på LÄS och slarvfel. Förstår inte vad problemet är med de långa texterna. Får alltid alla rätt på de korta men de långa ska alltid vara så jävla krångliga.

Vad siktar du på för resultat?

Träna då på det du är svag på. Ganska enkelt.

Siktar på 1.8. Stor risk att det blir mellan 1.6-1.7 dock.
Citera
2015-10-20, 23:02
Avslutad
Citat:
Att ha en kandidatexamen i litteraturvetenskap underlättar förmodligen på den verbala delen men är knappast ett krav för att man ska kunna få högsta möjliga resultat på nämnda del av provet.
Citera
2015-10-20, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Att ha en kandidatexamen i litteraturvetenskap underlättar förmodligen på den verbala delen men är knappast ett krav för att man ska kunna få högsta möjliga resultat på nämnda del av provet.
Han säger nog inte att det är ett krav, utan att det "gör det MYCKET enklare att finna den efterfrågade informationen". Men det stämmer inte heller.
Citera
2015-10-20, 23:47
Medlem
Gnuees avatar
Citat:
Har införskaffat lite adrafinil och crack som jag tänkt använda för att behålla skärpan och fokuset under provet. Har ni någon erfarenhet av vad som kan hända ifall man beter sig lite konstigt/drogpåverkat? Kan man rentav bli avvisad och få provet ogiltigförklarat?

Tänkte ha adrafinilet som grund över dagen och inför de sista provpassen så smyger jag in på toaletten och plockar fram crackpipan för att kräma ut den djupaste mentala kapaciteten.

Jag skrev påverkad och det var inga problem alls. Så länge som du inte beter dig som att du är full (vilket du inte lär på de substanserna) kommer ingen att misstänka något. Någon kanske tycker att du ser trött eller virrig ut men de har ju aldrig sett dig förut så ingen lär tänka något på det. Gick bra för mig iallafall.

Skulle dock avråda från cracket och köra stenhårt på adrafilinet eller kokain

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in