2014-05-15, 23:54
Medlem
Riktigt kul med nyheten! Hade annars tappat tron eftersom sf för ett tag sedan meddelade att de inte skulle satsa på det.
Citera
2015-10-19, 09:41
Medlem
Pasiphaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Med tanke på att IMAX visningar i USA går på runt 13-15 dollar så skulle det inte förvåna mig om priserna i Sverige blir 200kr+. Vanliga biobiljetter är dubbelt så dyra redan.

233 blev biljetten till Star Wars med 3d-glasögon.

Och vår kära vänsterregering kommer snart höja biografmomsen till 25% från nuvarande 6%. Då kommer en Imaxbiljett kosta 275 kr. Visst är det kul att betala skatt?
Citera
2015-10-19, 10:31
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pasiphae
233 blev biljetten till Star Wars med 3d-glasögon.

Och vår kära vänsterregering kommer snart höja biografmomsen till 25% från nuvarande 6%. Då kommer en Imaxbiljett kosta 275 kr. Visst är det kul att betala skatt?

Det är väl mer att SF inte har någon stark konkurrens, vilket medför att priserna inte pressas. SF lider av ett stort problem, de är ett företag som vill maximera vinst framför att erbjuda trevliga bioupplevelser till rimliga priser. Skulle de sänka priserna tror jag fler skulle gå på bio. Nu känns det inte värt att betala dyrt för att bli störd av ungdomar och förvuxna barn i 30års åldern.
Citera
2015-10-20, 18:00
Medlem
Moltas666s avatar
Det närmar sig...

http://mallofscandinavia.se/

Lista på IMAX-filmer...listan är dock inte helt komplett.

https://sv.wikipedia.org/wiki/IMAX
Citera
2015-10-20, 22:16
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Guldstjärn
Ja, varför har inte SF eller någon styrt upp en riktig IMAX-biograf i Sverige? Var och varannan spelfilm från Hollywood skeppas ju direkt in på alla IMAX-biografer i världen, men ändå har inte Sverige någon (folk ser ju bio som galna i Stockholm, I know!).

Jag har mailat till SF och inte fått någon svar. Är det någon som har snackat med SF om det här, eller som möjligtvis kan tänka ha en rimlig förklaring? Det måste ju finnas extremt mycket pengar i att dra upp en IMAX-biograf i Stockholm? I London, Bangkok och Kuala Lumpur var det i princip ALLTID fullt på alla föreställningar jag var på, och då kunde jag se filmer mitt på dagen eller filmer som funnits ett längre tag.

Jag hade själv tveklöst åkt till Stockholm för att få uppleva t.ex Avatar 3d på IMAX (vilket jag gjorde i Bangkok. Vilken jävla skillnad.) Har SF inte begripit att IMAX är här för att stanna eller varför har vi inte en i Stockholm och en i Göteborg already!?

Edit: Cosmonova är great, men den är kupolformad och skiljer sig allmänt från en spelfilms-IMAX.
London: 8,63 miljoner invånare
Bangkok: 6,36 miljoner invånare
Kuala Lumpur: 1,6 miljoner invånare
Stockholm: 900 000 invånare
Göteborg: 550 000 invånare

Där har du svaret.
Citera
2015-10-28, 21:33
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Det närmar sig...

http://mallofscandinavia.se/

Lista på IMAX-filmer...listan är dock inte helt komplett.

https://sv.wikipedia.org/wiki/IMAX

Det ser kanske lite mörkt ut när det gäller öppningsdatumet...

(FB) Stora tråden om Mall of Scandinavia
Citera
2015-10-30, 21:33
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
London: 8,63 miljoner invånare
Bangkok: 6,36 miljoner invånare
Kuala Lumpur: 1,6 miljoner invånare
Stockholm: 900 000 invånare
Göteborg: 550 000 invånare

Där har du svaret.
Nja, Stockholm har 1,4 miljoner och Stor-Stockholm har 2,2 miljoner. Så nog finns det människor men frågan är om vi är intresserade av att betala premium för filmer folk ändå laddar ner gratis.
Citera
2015-10-30, 21:56
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Det ser kanske lite mörkt ut när det gäller öppningsdatumet...

Bara dom är klara till December 16
Citera
2015-11-09, 22:21
Medlem
Moltas666s avatar
Läsvärt för den som inte är så insatt...

Citera
2015-11-09, 22:53
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Nja, Stockholm har 1,4 miljoner och Stor-Stockholm har 2,2 miljoner. Så nog finns det människor men frågan är om vi är intresserade av att betala premium för filmer folk ändå laddar ner gratis.
Fast att se filmer på TV kan inte ens mäta sig med vanlig bio så nedladdning kan knappast ersätta bio. Inte för den som inte har en hembio iallafall men då blir det ju inte gratis ändå.
Citera
2015-11-12, 17:51
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Fast att se filmer på TV kan inte ens mäta sig med vanlig bio så nedladdning kan knappast ersätta bio. Inte för den som inte har en hembio iallafall men då blir det ju inte gratis ändå.
Klart det gör skillnad - många filmer finns ju på nätet innan de ens haft premiär här.
Men en upplevelse utöver det vanliga på en imax kan kanske locka betalande tittare tillbaka.
Citera
2015-11-12, 18:06
Medlem
Finns än så länge inte en enda film som är filmad helt med IMAX-kameror, de är omgjorda i efterproduktion för att passa formatet (precis som många 3D-filmer) eller har vissa nyckelsekvenser filmade i IMAX. 2017 kommer första filmen som filmad helt i IMAX.

http://qz.com/401187/avengers-infinity-war-will-be-the-first-movie-shot-entirely-with-imax-cameras/

hade en gång i tiden en lista där det listades hur filmen blivit filmad, vad det blivit omgjord till osv. T.ex. Filmad i 2D men omgjord i efterhand till 3D.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in