Citat:
Ursprungligen postat av
Herr Guldstjärn
Ja, varför har inte SF eller någon styrt upp en riktig IMAX-biograf i Sverige? Var och varannan spelfilm från Hollywood skeppas ju direkt in på alla IMAX-biografer i världen, men ändå har inte Sverige någon (folk ser ju bio som galna i Stockholm, I know!).
Jag har mailat till SF och inte fått någon svar. Är det någon som har snackat med SF om det här, eller som möjligtvis kan tänka ha en rimlig förklaring? Det måste ju finnas extremt mycket pengar i att dra upp en IMAX-biograf i Stockholm? I London, Bangkok och Kuala Lumpur var det i princip ALLTID fullt på alla föreställningar jag var på, och då kunde jag se filmer mitt på dagen eller filmer som funnits ett längre tag.
Jag hade själv tveklöst åkt till Stockholm för att få uppleva t.ex Avatar 3d på IMAX (vilket jag gjorde i Bangkok. Vilken jävla skillnad.) Har SF inte begripit att IMAX är här för att stanna eller varför har vi inte en i Stockholm och en i Göteborg already!?
Edit: Cosmonova är great, men den är kupolformad och skiljer sig allmänt från en spelfilms-IMAX.
London: 8,63 miljoner invånare
Bangkok: 6,36 miljoner invånare
Kuala Lumpur: 1,6 miljoner invånare
Stockholm: 900 000 invånare
Göteborg: 550 000 invånare
Där har du svaret.