2013-06-20, 18:03
Medlem
Och som tidigare nämnt så beror det nog på att SF har så gått som monopol på biograferna i Stockholm och det skulle förmodligen så till hårt på dem andra biograferna om en IMAX biograf byggdes, då efterfrågan på just IMAX skulle bli s[ stor att den n'stan direkt skulle konkurera ut dem andra biograferna. Vem skulle vilja liksom g[ p[ en vanlig bio om IMAX finns.

Detta 'r ifa min teori men SF har faktiskt lite information om IMAX formatet p[ deras sida> http://www.sf.se/biografer/?P=om-ljud-och-bild
Citera
2013-06-22, 11:48
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonelssmannen
Och som tidigare nämnt så beror det nog på att SF har så gått som monopol på biograferna i Stockholm och det skulle förmodligen så till hårt på dem andra biograferna om en IMAX biograf byggdes, då efterfrågan på just IMAX skulle bli s[ stor att den n'stan direkt skulle konkurera ut dem andra biograferna. Vem skulle vilja liksom g[ p[ en vanlig bio om IMAX finns.

Detta 'r ifa min teori men SF har faktiskt lite information om IMAX formatet p[ deras sida> http://www.sf.se/biografer/?P=om-ljud-och-bild
Föregående felpost. Nej, har inte men det att göra. Hur många filmer släpps i IMAX-formatet per år? Kanske två-tre, högst fyra. Således hade det nog inte lönat sig i Sverige att investera/driva en IMAX-biograf när utdelningen blir så liten.
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2013-06-22 kl. 11:59.
Citera
2013-06-22, 15:45
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Hur många filmer släpps i IMAX-formatet per år? Kanske två-tre, högst fyra.

Min närmsta visar just nu despicable me, man of steele, star trek, iron man, oblivion, jurassic park, gi joe och jach the giant slayer, nog finns det filmer i Imax-formatet.
Citera
2014-05-15, 16:36
Medlem
Rokushikis avatar
SF skaffar en IMAX-bio: http://www.sf.se/nyheter/2014/05/Sverige-far-IMAX-biograf/

Dock så står det inte i vilken stad, antar Stockholm dock.. Vill inte tänka på biljettpriserna.
Citera
2014-05-15, 18:52
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
SF skaffar en IMAX-bio: http://www.sf.se/nyheter/2014/05/Sverige-far-IMAX-biograf/

Dock så står det inte i vilken stad, antar Stockholm dock.. Vill inte tänka på biljettpriserna.

Jag lyssnade om detta på P3 idag, och den nya biografen skulle vara i Solna tydligen
Citera
2014-05-15, 20:41
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jag lyssnade om detta på P3 idag, och den nya biografen skulle vara i Solna tydligen

Precis. Kommer öppnas en ny biograf i Mall of Scandinavia som kommer ligga vid Friends Arena. Äntligen IMAX!!! Kommer säkert kosta röven dock. Minst 200kr är min gissning.
Citera
2014-05-15, 21:16
Medlem
Freeze89s avatar
Varför bara en? Sverige är mer än Stockholm. Jag ska alltså behöva åka 90-95 mil för att få se på IMAX

Hoppas dom öppnar fler med tiden.
Citera
2014-05-15, 21:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freeze89
Varför bara en? Sverige är mer än Stockholm. Jag ska alltså behöva åka 90-95 mil för att få se på IMAX

Hoppas dom öppnar fler med tiden.

Stockholm är ju trots allt huvudstaden.
Citera
2014-05-15, 22:59
Medlem
Jonas182s avatar
När dom öppnar denna det kommer bli så himla coolt o se dom senaste filmerna i IMAX format Tänk er då The Hobbit i 3D o HFR (High frame rate) Man kommer sitta o dregla ..
Citera
2014-05-15, 23:11
Medlem
Big Bosss avatar
Med tanke på att IMAX visningar i USA går på runt 13-15 dollar så skulle det inte förvåna mig om priserna i Sverige blir 200kr+. Vanliga biobiljetter är dubbelt så dyra redan.
Citera
2014-05-15, 23:29
Medlem
vad är det som gör att det blir så dyrt? Kommer priset sänkas när de har tjänat in allt som gick till bygget?
Citera
2014-05-15, 23:36
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas182
När dom öppnar denna det kommer bli så himla coolt o se dom senaste filmerna i IMAX format Tänk er då The Hobbit i 3D o HFR (High frame rate) Man kommer sitta o dregla ..

Få ont i ögonen och huvudvärk menar du
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in