2015-10-20, 19:39
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast snarjakt är väl förbjudet i Sverige och lärs inte ut på några kurser - så kopplingen till kursen?

Det skulle i så fall vara i det kära hemlandet Litauen han gått den kursen.
2015-10-20, 19:39
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag tippar på målsägandebiträdet. Sprider lite godis till nackdel för NB före rättegång. Han är nog ganska lurig.

Det kan det mycket väl vara (ev med tillåtelse från Åklagaren !!! ) , har läst lite om Målsägarbiträdet på nätet där det verkar som han är jäkligt duktig .
Skaraborgarna vet nog mera om honom .
2015-10-20, 19:43
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Fast snarjakt är väl förbjudet i Sverige och lärs inte ut på några kurser - så kopplingen till kursen?

Dom levde ju rätt isolerat och var kanske inte insatta i, eller intresserade av, svensk lagstiftning avseende jakt. Snarjakt är kanske tillåtet i Litauen? Nån som vet?
2015-10-20, 19:46
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja. Men jag undrar fortfarande över dessa bitar som nämndes i media.

Kan vara från husrannsakningarna, i hemmet, mjölkrummet, nyrenoverade villan, diverse verktygslådor och byggavfall. Alltså, behöver inte ligga utströdda i naturen, utan förekomsten av samma snöre i Blomberg. Snörena kan vara en koppling till MGM och hans arbete.
2015-10-20, 19:47
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Det kan det mycket väl vara (ev med tillåtelse från Åklagaren !!! ) , har läst lite om Målsägarbiträdet på nätet där det verkar som han är jäkligt duktig .
Skaraborgarna vet nog mera om honom .

Målsägarbiträdet är tveklöst Skövdes bäste advokat. I och för sig kanske inte så imponerande i mångas ögon, men att han kan läsa FUP och dra slutsatser, är jag övertygad om.
Men man måste komma ihåg att vad han säger är det som gynnar hans uppdragsgivare.
2015-10-20, 19:47
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Vill man snöra ripor så lär man sig; behöver inte vara en koppling till någon kurs; kopplingen är snarare skogens mat. - Kurser i strypning växer heller inte på träd.
2015-10-20, 19:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Hållbar betyder att TB anser att det håller. Jämför med Morot. Vad fanns det där då?
Varför ska detta i media påvisa total skuld alternativt total oskuld gällande mord? Begriper inte vitsen med ditt tjatande om advokatens ord öht eftersom domen inte avgörs i media.
Om målsägandebiträdet är osäker på fällande dom så kan vi också vara det.
2015-10-20, 19:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja, det är ju ett alternativ.
Stämmer uppgiften låter det konstigt att flera bitar hittats i närområdet av just det där snöret.
Det är väl iaf samma snöre som hon mördats med som de skriver om antar jag.
Eller kanske inte. Menar de samma sorts snöre blir det ju mer rimligt att liknande återfunnits?

Delar av snöret(bestämd form) indikerar att NFC har gjort en matchning, tycker jag.

Det talas inte om liknande, likartat, av samma typ, man säger, delar av snöret.
2015-10-20, 19:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Om målsägandebiträdet är osäker på fällande dom så kan vi också vara det.
Och Tore verkar inte osäker.
2015-10-20, 19:55
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Kan vara från husrannsakningarna, i hemmet, mjölkrummet, nyrenoverade villan, diverse verktygslådor och byggavfall. Alltså, behöver inte ligga utströdda i naturen, utan förekomsten av samma snöre i Blomberg. Snörena kan vara en koppling till MGM och hans arbete.
Ja, det återstår att se var man hittat motsvarande kraftiga snöre som tydligen i tvinnad form använts vid dödandet. Vidare återstår sättet att tvinna (eller använda) detta snöre, inköpsställe mm. - Vi får ju ingenting i sitt sammanhang; bara ett fåtal uppgifter som även de kan komma att modifieras.
2015-10-20, 19:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Delar av snöret(bestämd form) indikerar att NFC har gjort en matchning, tycker jag.

Det talas inte om liknande, likartat, av samma typ, man säger, delar av snöret.

Det var uppmärksamt och uttryckt så skulle jag nog också tolka det precis som du :-)
2015-10-20, 20:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Repslagare.

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det återstår att se var man hittat motsvarande kraftiga snöre som tydligen i tvinnad form använts vid dödandet. Vidare återstår sättet att tvinna (eller använda) detta snöre, inköpsställe mm. - Vi får ju ingenting i sitt sammanhang; bara ett fåtal uppgifter som även de kan komma att modifieras.

Kanske var GM kunnig i repslageri? Att vara repslagare är sedan länge i stort sett ett utdött yrke i Sverige. Kanske lever yrket kvar i Litauen?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Repslageri
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-10-20 kl. 20:05.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in