2015-10-20, 19:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej "konfrontationen" med MP vid Martorp var tidigare ca 18/19-tiden och jo jag tror den var avsiktligt vald.
Ok, då är jag med på vad du menar.
Avgörande fyndet var strax före kl 19 och dess innan pratade de med MP menar du?
Ringde sen morsan 19.30, NB hemma och den andra fiskade - för att gripas i bostaden vid 20-tiden. Men vad menar du med avsiktligt vald konfrontation? För att försöka hindra dem via den ställda frågan - alltså upplysa att gården redan är kollad? Det är väl vad jag tror iaf..
NB hade säkerligen koll på sökområdena/MPS/hur folk rört sig och samtalet lär ha varit i ett visst syfte.
2015-10-20, 19:12
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Finner det märkligt att bitar av snöret återfunnits på olika ställen i närområdet. Går kakelsnöre av?

Tänk om det ligger nåt i letsdoits inlägg :-()
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Senast redigerad av T34Panzer 2015-10-20 kl. 19:51.
2015-10-20, 19:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Det kan ju vara balsnören av den typ som används på rundbalar.Eftersom godägaren har köttdjur så borde ju dessa finnas åtkomliga lite varstans på egendomen.Det blir en massa snören liggande överallt efter man har skurit upp balarna vid utfodring av djuren.
Ja, det är ju ett alternativ.
Stämmer uppgiften låter det konstigt att flera bitar hittats i närområdet av just det där snöret.
Det är väl iaf samma snöre som hon mördats med som de skriver om antar jag.
Eller kanske inte. Menar de samma sorts snöre blir det ju mer rimligt att liknande återfunnits?

Citat:
Men runt halsen satt en snara, tillverkad av ett snöre, lindad – det är den snaran som orsakat flickans död, enligt uppgifter. Delar av snöret ska sedan ha återfunnits på olika platser i närområdet.
Senast redigerad av develi 2015-10-20 kl. 19:22.
2015-10-20, 19:18
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Ok. Läser man inläggen innan kring detta, namnges en annan postare nämligen.

Förstår inte vad menar du?
2015-10-20, 19:20
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
EN GW som var mer intressant via saklighet (även om han inte orkade ge en släng av sleven på slutet..)
Självklart säger ett DNA inte mer än att det har avsatts. Dock är inledande exemplet irrelevant då GM inte träffat L enligt NB. Däremot är det avgörande om det givetvis finns flertal DNA, av olika typ och VART det då sitter. Det blir besvärande med andra ord och vart och ett ska ha en förklaring.

Det hon säger är intressant då vi hade den diskussionen i tråden igår:
" Ja, för vi frågade ju åklagaren här för Veckans Brott och då säger han ju att den misstänktes DNA finns på ett sånt sätt och ett sånt ställe så att det går att knyta honom till Lisa Holms kropp."

Haha , ja det var en lite minder kaxig GW än som är vanligt , han vill nog vara lite mera ödmjuk nu när FUP är på G .

Funderar över informationen som läcker till media , det kan vara polisen som vill lugna ned ryktesspridningen lite .
Om det är så tycker jag det bara är bra .
2015-10-20, 19:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ok, då är jag med på vad du menar.
Avgörande fyndet var strax före kl 19 och dess innan pratade de med MP menar du?
Ringde sen morsan 19.30, NB hemma och den andra fiskade - för att gripas i bostaden vid 20-tiden. Men vad menar du med avsiktligt vald konfrontation? För att försöka hindra dem via den ställda frågan - alltså upplysa att gården redan är kollad? Det är väl vad jag tror iaf..
NB hade säkerligen koll på sökområdena/MPS/hur folk rört sig och samtalet lär ha varit i ett visst syfte.

2015-10-20, 19:22
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Haha , ja det var en lite minder kaxig GW än som är vanligt , han vill nog vara lite mera ödmjuk nu när FUP är på G .

Funderar över informationen som läcker till media , det kan vara polisen som vill lugna ned ryktesspridningen lite .

Man kan ju även tycka att GW och Veckans Brott åtminstone kunde invänta FUP innan det ska göras uttalanden i SVT men det är väl för mycket begärt förstås.
2015-10-20, 19:25
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino

Jag tippar på målsägandebiträdet. Sprider lite godis till nackdel för NB före rättegång. Han är nog ganska lurig.
2015-10-20, 19:27
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Ok. Läser man inläggen innan kring detta, namnges en annan postare nämligen.

Den "novell" jag talar om har ingenting med "Kakburk's" novell att göra.
2015-10-20, 19:32
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Man kan ju även tycka att GW och Veckans Brott åtminstone kunde invänta FUP innan det ska göras uttalanden i SVT men det är väl för mycket begärt förstås.

Det har blivit så många kriminal program på TV nu så dom måste nog ligga i hårt för att få tittare .
Jag ser hellre dom andra nya än GWs , tycker det här blev segt under förra säsongen .
2015-10-20, 19:38
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tänk om det ligger nåt i letsdoits innehåll :-()
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Fast snarjakt är väl förbjudet i Sverige och lärs inte ut på några kurser - så kopplingen till kursen?
2015-10-20, 19:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
CarlosRex skrev i följe PM till mig att han skrivit novellen på de 7 kapitel med denna unga psykopat, som han beskrev i ett inlägg här i tråden, som GM.
Ett PM från en som fått ett PM och det tros vara en fiktiv person?
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Jag fick ett PM då jag skriver en novell. Eftersom avsändaren säger att hen är en mycket känd deckarförfattare, vilket också framgår av dennes inlägg, så utgår jag ifrån att det är en fiktiv person. Men jag vet inte med säkerhet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in