Har andra än jag, i PM, mottagit en "novell" i 7 kapitel som i detalj beskriver mordet på Lisa Holm, från hon bortrövas till bröderna grips?
"Novellen's" författare är flashback medlem "CarlosRex"
(blev FB medlem den 21 Maj, 2015, dvs 17 dagar innan Lisa försvann och har postat sitt sista inlägg den 24 Juli, 2015.)
Jag mottog "novellen" den 21 Juli, 2015 efter att jag, den 19 Juli, läst ett inlägg* av "CarlosRex" och frågat hen om den person hen beskrev var fiktiv eller fins i verkligheten.
"Novellen's" huvudperson och mördare är den busschaufför som "CarlosRex" beskriver i sitt inlägg den 19 Juli.
Jag har helt nyligen förstått att "Novellen" innehåller detaljerad information om mordfallet som inte var offentligt känt på den tidpunkten jag mottog "novellen", några av dessa detaljer har först kommit ut senaste dagarna i media.
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
*
inlägg* av "CarlosRex" 19 Juli, 2015:
Detta hade varit en solklar GM för LGWP men MGM stämmer mycket dåligt eller egentligen inte alls.
Det är en psykopat, man något år äldre än L*sa, busschaufför, god ekonomi, han bor i trakten och brukar ofta fika på kafféet där han blivit förtjust i L*sa sedan ett par helger. Han har växlat några artighetsfraser med henne och hon berättade på söndagen den 7/6 att hon skulle åka moped hem. Han är tidigare straffad för småbrott och en gång för misshandel på sin fd flickvän. Motorintresserad och jagar en del tillsammans med sin äldre bror men har ingen egen vapenlicens. Som gäst på kafféet söndagen den 7/6 har polisen hållit ett kort förhör med honom och han har trovärdigt berättat att han växlade några ord med L*sa och hon berättade att hon skulle åka moped hem när hon slutat för dagen.