2015-10-20, 16:07
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDec
Krackelerar, du vet ingenting om vare sig gärningsmannen, motivet eller mordsättet - därför kan du inte heller slänga ur dig förolämpningar om att andra här som inte håller med dig om dina åsikter eller teorier är "idioter".

Du förtjänar en varning från moderatorn nu.
I det fall du tror att BO, LH sett något som varit i görningen och för den sakens skull blir mördad med en
snara så vidhåller jag att du är korkad.
Dödar man en oskyldig människa, en ung flicka med en snara är det något mer, GM finner nöje att döda på detta sätt. Perversion, sadism, sjuka fantasier> gästarbetarenmed sina stardolls fantiserande på sin kammare med intresse för tonårstjejer. Lustmord.
2015-10-20, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Vi har en litauer med en sjuk hjärna, detta drabbade LH.
Lägg ner tramset om att LH sett något och blivit dödad med en snara för den saken.
Idioter går det 13 på dussinet i den här tråden.
En snara indikerar lustmord, sadism, någon som dödar med en snara vill inte bara tysta någon, det är något mer.
Den personen finner spänning eller njutning av att döda på detta sätt, det finns folk som binder, som gillar att dominera, BDSM eller vad fan som helst.
Hängning är inte säkert men sannolikt, snaran har förstärkts och sedan sannolikt skurits av för att ta ner den.
Visst man kan använda en snara på en människa som ligger ner också, sitter eller vad som helst.
Har man sjuka fantasier bör en upphängning ligga närmast till hands och ge störts "effekt" för en störd jävel.
Lägg ner ditt trams om ett vittne, LH som blivit tystad och mördad med snara, det finns inte på kartan att man mördar någon som har sett något på ett sådant sätt.
Lustmord, perversion, sadism > gästarbetaren från Litauen.

Lite som jag skrev tidigare, när det inte framkom att det var sex etc.
2015-10-20, 16:19
Medlem
Bröderna arbetade ju med att lägga på nytt tak på ladan som ju var relativ hög mao hyfasad fallhöjd. Var dom "säkrade" på något sätt? Rep, sele eller dylikt?

Någon som vet?
2015-10-20, 16:22
Medlem
Jag sörjer faktiskt med LH släkt vänner etc och damens frånfälle. Verkligen tragiskt. Jag tycker det påminner lite om våldet mot EK i Göteborg. "Våldsamheten mot någon person etc."
2015-10-20, 16:22
Medlem
Theforeigners avatar
Har andra än jag, i PM, mottagit en "novell" i 7 kapitel som i detalj beskriver mordet på Lisa Holm, från hon bortrövas till bröderna grips?

"Novellen's" författare är flashback medlem "CarlosRex"
(blev FB medlem den 21 Maj, 2015, dvs 17 dagar innan Lisa försvann och har postat sitt sista inlägg den 24 Juli, 2015.)

Jag mottog "novellen" den 21 Juli, 2015 efter att jag, den 19 Juli, läst ett inlägg* av "CarlosRex" och frågat hen om den person hen beskrev var fiktiv eller fins i verkligheten.

"Novellen's" huvudperson och mördare är den busschaufför som "CarlosRex" beskriver i sitt inlägg den 19 Juli.

Jag har helt nyligen förstått att "Novellen" innehåller detaljerad information om mordfallet som inte var offentligt känt på den tidpunkten jag mottog "novellen", några av dessa detaljer har först kommit ut senaste dagarna i media.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
*
inlägg* av "CarlosRex" 19 Juli, 2015:
Detta hade varit en solklar GM för LGWP men MGM stämmer mycket dåligt eller egentligen inte alls.

Det är en psykopat, man något år äldre än L*sa, busschaufför, god ekonomi, han bor i trakten och brukar ofta fika på kafféet där han blivit förtjust i L*sa sedan ett par helger. Han har växlat några artighetsfraser med henne och hon berättade på söndagen den 7/6 att hon skulle åka moped hem. Han är tidigare straffad för småbrott och en gång för misshandel på sin fd flickvän. Motorintresserad och jagar en del tillsammans med sin äldre bror men har ingen egen vapenlicens. Som gäst på kafféet söndagen den 7/6 har polisen hållit ett kort förhör med honom och han har trovärdigt berättat att han växlade några ord med L*sa och hon berättade att hon skulle åka moped hem när hon slutat för dagen.
Senast redigerad av Theforeigner 2015-10-20 kl. 16:27.
2015-10-20, 16:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Jackan och hjälmen är avtagna, eller flyttade från byssjan, vid ett senare tillfälle än när kroppen placerades där.
Troligen i närtid innan MP träffar på bröderna. När GM inser att han aldrig kommer ha möjlighet att flytta kroppen.
Detta för att försöka undanröja kläder och tillhörigheter som GM vet att han besudlat med DNA, därför hittas dom i terrängen innan GM har hunnit bränna/ gräva ner dem.
Detta är min teori runt fynden av jack och hjälm+ något vi inte fått veta ännu, ehuru det har beskrivits tre fynd i samband med detta
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Angående fetat: Varför är den av är min fråga gällande jackan. Ställer mig även frågande till att snöre hittats på olika platser i närområdet. Har det gått av?

Att hon placerats i boden har jag trott sen uppgifterna kom ut, likaså att det är en tillfällig dumpningplats. Sen är det möjligt att de skulle dit och rensa sitt hafsande gällande hjälm/jacka när det hettade till och MP var där igen.
På onsdag var MP där och genomsökte området vid skogsdungen om jag inte missminner mig area:
Däremot var de inte inne på själva gården har en som gick med i MP uppgett i tråden.
Tidigare har Söderlund uppgett ett fynd i en lada och igår citerade jag in att han nu nämner totalt tre fynd.
2015-10-20, 16:25
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
En sak som det dock verkar vara många här som inte greppat (alternativt jag som fattat om foten helt bakom), det är att hjälm och Jacka hittades ca 500m från Martorp och Byssjan, det skulle alltså kunna vara i ett område som inte är genomsökt tidigare, kanske tom troligt.
Inte för att det spelar så stor roll, men det mesta pekar på att fynden gjordes alldeles vid, eller t.o.m på själva Martorp. (Bl.a har Rohna sagt att de gjordes nära kroppens position.)

Citat:
Ursprungligen postat av develi
På onsdag var MP där och genomsökte området vid skogsdungen om jag inte missminner mig
Jag tror inte de var där så pass tidigt, utan det var nog först på fredagen. Men polisen kan ju ha varit där innan.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-10-20 kl. 16:30.
2015-10-20, 16:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Inte för att det spelar så stor roll, men det mesta pekar på att fynden gjordes alldeles vid, eller t.o.m på själva Martorp. (Bl.a har Rhona sagt att de gjordes nära kroppens position.)
Uppgiften om 500 m är väl snarare där patrullen kom ikapp dem för identifiering - uppgift om fynd där har iaf jag inte sett?
2015-10-20, 16:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDec
Källa om repet:
Det pratas om repstumpar därför att repet är unikt! Det kommer inte från en rulle. Snaran (Repet som ströp henne) var tillverkad av ett kraftigare snöre. Det hade alltså lindats tillräckligt dubbelt och flera gånger för att bli starkare.

"Runt halsen satt en snara hårt lindad, tillverkad av ett kraftigare snöre, erfar GT.

Enligt nya uppgifter var kroppen hel och fullt påklädd – men på kläderna fanns spår av blod från den misstänkte 35-åringen på flera ställen.

Tror faktiskt att du har rätt här!
Snöre och lindad. DVS ETT UNIKT REP. Kanske något som NB tillverkat förr.

Jag tolkar inte som om snaran var lindad flera varv runt BOs hals utan att repet/snaran var tillverkad av lindade snören.
De skriver:
"Men runt halsen satt en snara, tillverkad av ett snöre, lindad – det är den snaran som orsakat flickans död."
2015-10-20, 16:32
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Uppgiften om 500 m är väl snarare där patrullen kom ikapp dem för identifiering - uppgift om fynd där har iaf jag inte sett?
Vilket är Fredmans olyckliga misstolkning av bostadens position, enligt mig.
Men det får vi väl veta tids nog...
2015-10-20, 16:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Vilket är Fredmans olyckliga misstolkning av bostadens position, enligt mig.
Men det får vi väl veta tids nog...
Oavsett så sa han att fynden var inom avspärrningarna där Lisa hittades.
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/81295
2015-10-20, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
¨
Typ såna?
http://migrated.ifokus.se/uploads/69a/69a88df90fc02c54cab1ccb6f890a025/hagen-ombyggd-21-sep-2009.jpg

Ingen som vet vad som ligger till vänster i bilden?
http://w.cdn-expressen.se/images/f8/98/f89836b321534ad886224bf23a58918a/16x9/1400@80.jpg
Det bilderna visar är "band" och inte snören.
Man använder "garn" för att göra snören, garn och snören kan göras till rep. När snöre övergår till att bli ett rep/tågvirke kan man fråga sig men oftast ger det sig själv. Klart det finns rullar med snöre på en bondgård, det finns alltid ett behov att knyta ihop något.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sn%C3%B6re
https://sv.wikipedia.org/wiki/Band_(textil)
Senast redigerad av softboll 2015-10-20 kl. 16:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in