Citat:
Ursprungligen postat av
Necris
Detta är ju bara nonsens, eller? Du och ditt parti har upprepade gånger intygat att det finns inget man kan göra för att minska på antalet invandrare. Det finns inget som heter signalpolitik. Det finns flera klipp där samtliga partier, utom SD, intygar detta. Att ändra på trycket kommer kräva olagliga metoder som bryter mot genèvekonventionerna och är helt omöjligt.
Säkra länder kommer heller inte hjälpa, var det inte så? Man kan ju inte minska antelet invandrare genom att påstå att länder är säkre, de flyr ju för sina liv.
Avvisning kommer heller inte hjälpa, de är ju här för att de har flytt för sina liv alltså kan ingen avvisas.
Försöker du säga att samtliga partier har ljugit i nio år? Varför står du plötsligt bakom alla SD:s argument och åsikter? Är det femte tråden jag kommer på dig med att sprida SD propaganda nu?
Politik är färskvara den politik som är relevant idag var det inte för nio år, sedan inte ens för sex eller två år sedan. Vad jag redogjort för i flera trådar är att vi har inte förändrat synen på Sverige som ett öppet och mottagande samhälle.
Men, och detta är viktigt, vi kan idag inte erbjuda de som kommer eller har kommit ett värdigt mottagande. Vi har heller inte en administrativ eller organisatorisk möjlighet att behandla de asyltryck vi har. Det dröjer för länge till asyl, utbildning, arbete och boende. Flyktingmottagandet är inte humant.
Därav föreslår vi vissa justeringar för att minska asyltrycket. Inte av ekonomiska skäl, inte av etniska, inte av religiösa utan endast för att mottagandet inte är värdigt.
När Migrationsverket och kommunerna kommit ikapp med prövningar,boenden,utbildning mm ser jag inget skäl till att inte se över politiken igen.
Vi arbetar med sakpolitiken, SD har kört fast i sina spår utan att värdera politiken. Man kommer längre och längre från väljarna och verkligheten.