2015-10-20, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Ullenhag:
det viktigaste är att vi sänker trösklarna för att de lättare ska komma in på arbetsmarknaden

HAr han gått och blivit lönesänkningsmoderat på gamla dar?
Citera
2015-10-20, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Det var inte mycket till konkreta svar man får från de som har intervjuas när det gäller hurvida man ska begränsa volymerna, standardsvaret är istället ingen kommentar och att samtalen har varit bra / konstruktiva m.m.

Skulle inte förvåna mig om man inte kommer omnämna volymerna när man väl enas då det verkar vara en allt för het potatis att ta i.

De ska minska söktrycket men inte volymerna.....det låter väldigt trovärdigt.
Citera
2015-10-20, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Dvs lönedumping.., som Svensken kommer att få ta efter för att konkurrera om arbetsplatserna.., sen lägger man till de höjda skatterna.. = En vinnande formel !

Vilken spännande framtid som väntar..(o nej, är inte Reinfeldt)

Det finns tokliberaler även i Fp....tydligen är Ullenhag av den Ullen.
Citera
2015-10-20, 16:00
Medlem
elinoelins avatar
Det finns inga hyreslägenheter.
Kommunerna går redan på knäna.
Sjukvården är den värsta man kan tänka sig idag.
De vet att de behöver stänga gränserna men de kommer inte göra det för det finns en bakomliggande agenda.
Citera
2015-10-20, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Tänk om SD hade kommit på detta! Då hade de kanske kunnat bli populära... Men vår kraftfulla regering med hjälp av de trogna alliansarna kommer alltid på allting först. Varför inte bara erkänna att alla nu till stor del plötsligt förespråkar "pajaspartiet" SDs politik?

Det är väldigt kul att de vågar tala om asyltryck......men inte vill ta ordet volym i sina munnar.
Citera
2015-10-20, 16:01
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Det var inte mycket till konkreta svar man får från de som har intervjuas när det gäller hurvida man ska begränsa volymerna, standardsvaret är istället ingen kommentar och att samtalen har varit bra / konstruktiva m.m.

Skulle inte förvåna mig om man inte kommer omnämna volymerna när man väl enas då det verkar vara en allt för het potatis att ta i.

Mennesker kan ikke tælles i volymner, det er et fremmedsfjendligt och populistisk begreb opfundet af den tidligere migrationsminister for att gøre sig mere populær blandt SD sympatisører.
Citera
2015-10-20, 16:02
Avslutad
Tillfälligt uppehållstillstånd ändrar inget.
Citera
2015-10-20, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Detta är ju bara nonsens, eller? Du och ditt parti har upprepade gånger intygat att det finns inget man kan göra för att minska på antalet invandrare. Det finns inget som heter signalpolitik. Det finns flera klipp där samtliga partier, utom SD, intygar detta. Att ändra på trycket kommer kräva olagliga metoder som bryter mot genèvekonventionerna och är helt omöjligt.

Säkra länder kommer heller inte hjälpa, var det inte så? Man kan ju inte minska antelet invandrare genom att påstå att länder är säkre, de flyr ju för sina liv.

Avvisning kommer heller inte hjälpa, de är ju här för att de har flytt för sina liv alltså kan ingen avvisas.

Försöker du säga att samtliga partier har ljugit i nio år? Varför står du plötsligt bakom alla SD:s argument och åsikter? Är det femte tråden jag kommer på dig med att sprida SD propaganda nu?

Politik är färskvara den politik som är relevant idag var det inte för nio år, sedan inte ens för sex eller två år sedan. Vad jag redogjort för i flera trådar är att vi har inte förändrat synen på Sverige som ett öppet och mottagande samhälle.

Men, och detta är viktigt, vi kan idag inte erbjuda de som kommer eller har kommit ett värdigt mottagande. Vi har heller inte en administrativ eller organisatorisk möjlighet att behandla de asyltryck vi har. Det dröjer för länge till asyl, utbildning, arbete och boende. Flyktingmottagandet är inte humant.

Därav föreslår vi vissa justeringar för att minska asyltrycket. Inte av ekonomiska skäl, inte av etniska, inte av religiösa utan endast för att mottagandet inte är värdigt.

När Migrationsverket och kommunerna kommit ikapp med prövningar,boenden,utbildning mm ser jag inget skäl till att inte se över politiken igen.

Vi arbetar med sakpolitiken, SD har kört fast i sina spår utan att värdera politiken. Man kommer längre och längre från väljarna och verkligheten.
Citera
2015-10-20, 16:04
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Tillfälligt uppehållstillstånd ändrar inget.
Verkligen inte. Man behöver inga officiella handlingar för att uppehålla sig i Sverige, det är bara att gå rakt in och sen göra precis vad fan man vill. Det finns bara en lösning på det problemet.
Citera
2015-10-20, 16:04
Medlem
Bo-Charlies avatar
Ytterligare en munter tråd....

Jag tror, som många här, inte ett skvatt på någon förändring.

Och som någon skrev, PUT eller TUT gör ingen skillnad i praktiken, det vet vi alla. Utvisningar har ingen verkan... Ett nej betyder ingenting i laglösa Sverige längre.

Och jag blir så trött på att man kallar dessa människor för "flyktingar."
Det borde vara straffbart att missbruka orden ensamkommande barn och flyktingar på det vis som görs. Önskar att politiker och media åtminstone vågade använda korrekt vokabulär.
Citera
2015-10-20, 16:05
Medlem
Man kan undra hur det låter i deras sammanträdesrum egentligen. Jag tror vi skulle få panik över kompetensbristen de äger om vi hörde dem.

Betänk det här.

Hur mycket kostar det staten att skapa ett jobb och att bygga en bostad?

För det är vad det handlar om ifall man fortfarande pratar om integration.
Citera
2015-10-20, 16:06
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Baserat på den utveckling vi sett i svensk politik de senaste 10-15 åren; nej, det blir mest prat.
Tyvärr så är väl risken att det blir så.

Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Mötet återupptas på torsdag, inget nytt verkar ha kommit fram.
Och detta gjorde mig inte mer hoppfull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in