Citat:
Ursprungligen postat av
GIILAB
SD:s politik är oerhört populistisk man vädjar till folks rädsla och osäkerhet. Man vill visa kraft på politikområden där man saknar inflytande.
Exempel
- Två helt meningslösa och omotiverade misstroendevotum mot regeringen (januari/oktober 2015)
- Utspel om folkomröstning som aldrig kommer att bli av.
- Utspel om flygblad i flyktinglägret
- Pajaseriet runt talmansvalet
- Pajaseriet kring budgetomröstningen som tvingade fram DÖ.
- Helt överdrivet prat om systemkollaps, välfärdskollaps mm
mm mm mm
Jag menade i och för sig att deras senaste utspel inte var populistiskt, inte all politik i sig.
Folkomröstning är inte populism, det kallas demokrati. 7K vägrar lyssna till folket, så då för SD uppmuntra folket att kräva en folkomröstning.
Utspelet om flygblad är för att inte fler ska komma till Sverige, det är ju det SD vill, så hur fan är det populism?
De varnar också för att Sverige kommer vara ett mycket kallt land på vintern och då kanske det inte är så skönt att bo i tält.
Om jag inte missminner mig så var det VPK som ville ha en sluten omröstning vid talmansvalet, vilket drog ut på tiden i flera timmar när det bara fanns en vinnare på förhand (Björn Söder).
Hur är detta populism från SD:s sida?
Hur är SD ett pajasparti när sju partier i riksdagen vägrar prata med dem,
trots de tycker likadant i vissa sakfrågor? Är det då konstigt om SD säger ifrån och fäller budgeten?