Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Så kan det givetvis ha varit - det beror ju lite på hur kläderna och hjälmen låg. Stämmer det att de låg helt öppet så är det lite konstigt att de missat en vitrosa jackan i terrängen när de letade efter en person klädd i just detta.
Precis, vad menar man med "öppet"?
Jag kan ju tänka mig att kläderna och hjälmen inte låg i mitten på en rikt frekventerad grusplan utan kanske man menar med "öppet" att det inte såg ut som om någon gömt persedlarna?
Om objekten låg slängda i högt gräs så är det i mångas ögon fortfarande "öppet".
Utan att blanda in "rakkniven" så tror jag att man i det här fallet skall gå på den enklaste möjligheten.....gärningsmannen hade puls och hivade iväg grejorna åt sidan samtidigt som han bar in kroppen.....vem vet, kanske fortfarande en levande kvinna?
Vid det första söket så handlade det om goda vänner till flickans familj och sedan polisen. Jag tror att den enkla förklaringen till att sakerna missades är att man var få som sökte och fokus var på att hitta en levande flicka.
Att då söka igenom t.ex. högt gräs och buskar hade nog fördröjt söket något oerhört.
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Mer troligt är väl att någon helt enkelt försökt göra sig av med sakerna -- samtidigt är mycket konstigt. Varför sprida i den egna omgivningen om rätt MGM sitter? Varför ta av henne jackan?
Varför sprider man sakerna så ojämnt/olika inriktningar?
Det här med att sprida sakerna har jag, likt alla andra, funderat mycket på.
Igen, fram med rakkniven.....en gärningsman med puls och med en död eller kanske döende ung flicka i bilen....ner med rutan och ut med vad som man kan komma åt under körningen.
Kanske gärningsmannen även var påverkad? Undrar vad eventuell analys kommer att visa?
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Jag har lite svårt att tänka mig att Lisa blev ett offer av en slump också .. Varför går de ut med en sådan uppgift?
Familjens advokat uttalade sig väldigt märkligt.
Det kan ju innebära vad som helst.....flera bra kommentarer om detta tidigare i tråden. Var mannen ute efter vilken ung flicka som helst, försökte gärningsmannen göra inbrott och blev påkommen av flickan, etc.....?
Det här är en mycket intressant fråga- själv så delar jag din uppfattning.