2015-10-20, 14:42
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Regeringen och Alliansen tar ett kraftfullt ansvar i migrations och invandringspolitiken

Det spekuleras i följande viktiga åtgärder för att minska asyltrycket och ge Migrationsverket och kommunerna ett bättre läge utifrån organisation,logistik och administration.

- Sannolikt TUT vilket är signalpolitik för att minska asyltrycket
- Tvingande för kommunerna att ta emot
- Diskussion om säkra länder
- Skärpta krav för anhöriginvandring och försörjning
- Stärkta gränskontroller och hårdare kontroll gällande avvisning.
- Diskussioner om fördelning i EU
- Ökat stöd i närområdet
- Humana viseringar

Vad gör då SD

- Omotiverad och meningslös misstroendevotum mot regeringen
- Kampanj istället för riksdagsarbete
- Meningslöst och populistiskt utspel om folkomröstning ( som JÅ vet aldrig blir av)
- Flygblad i flyktingläger

Ett pajasparti med pajaspolitik som kommer att sjunka som en sten i opinionen.
Utöver tvång mot kommuner, finns det någon punkt i din lista av vad den ädla 7-klövern kanske kan komma ädelt införa som inte är exakt vad SD har förespråkat under lång tid?
Pajaspolitik?
Citera
2015-10-20, 14:42
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Snarare hyr man ut sommarstugan för ett rejält överpris och låter pengarna rulla in, sedan ser man sig om efter ett nytt härligt läge utomlands. Så kan man sitta där medan försurnade pengar från svenska folket hamnar hos ens egna bankkonto. Profit as usual.

Just precis. Jag har redan ringt Migrationsverket och erbjudit dem att hyra min stuga, men i dagsläget var de inte intresserade, men det kommer säkert att ändras snabbt.

Däremot, om staten skulle få för sig att expropriera min fastighet, så åker jag dit och tänder på.

Men hur som helst, dags att se över sin situation i Sverige och smartast är nog att casha in nu och föra kapitalet utomlands. Så det lutar åt att jag säljer.
Senast redigerad av berenpxx 2015-10-20 kl. 14:46.
Citera
2015-10-20, 14:48
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Just precis. Jag har redan ringt Migrationsverket och erbjudit dem att hyra min stuga, men i dagsläget var de inte intresserade, men det kommer säkert att ändras snabbt.

Jag ser över min situation i Sverige och smartast är nog att casha in nu och föra kapitalet utomlands. Så det lutar åt att jag säljer.

Däremot, om staten skulle få för sig att expropriera min fastighet, så åker jag dit och tänder på.

Bra och human intiativ at hjælpe de nødlidende, oven i kjøpet kan du får betalt av staten. Men der er ingen grund til att flytte pengar ut af Sverige, Sverige er betydelig stabiliere samhälle end mange andre länder Sverige normalt sammenlignes med, som f.eks. USA eller resten av EU länder.
Senast redigerad av Balkan-King 2015-10-20 kl. 14:50.
Citera
2015-10-20, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Jo, det förstår nog han också, men han måste väl göra nånting?
Så länge 7K ignorerar honom och vägrar ge honom något ansvar i flyktingfrågan så måste JÅ göra nånting, då valde han att vända sig till folket.

Om fler visar sitt missnöje så kanske inte riksdagen längre kan ignorera folkviljan, det kanske kommer en tid då regeringen inser att en folkomröstning måste genomföras så att man inte tappar väljarnas förtroende helt och hållet.
Förstår inte varför du tror att SD är populistiska, de är de mest hatade i hela Sverige. SD vill bara göra Sverige mer sammanhållet och bevara välfärdsstaten, därför vill de ha folkomröstning.

SD:s politik är oerhört populistisk man vädjar till folks rädsla och osäkerhet. Man vill visa kraft på politikområden där man saknar inflytande.

Exempel
- Två helt meningslösa och omotiverade misstroendevotum mot regeringen (januari/oktober 2015)
- Utspel om folkomröstning som aldrig kommer att bli av.
- Utspel om flygblad i flyktinglägret
- Pajaseriet runt talmansvalet
- Pajaseriet kring budgetomröstningen som tvingade fram DÖ.
- Helt överdrivet prat om systemkollaps, välfärdskollaps mm
mm mm mm
Citera
2015-10-20, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Utöver tvång mot kommuner, finns det någon punkt i din lista av vad den ädla 7-klövern kanske kan komma ädelt införa som inte är exakt vad SD har förespråkat under lång tid?
Pajaspolitik?

Skillnaden är att SD har en helt annan agenda för att införa detta, man har helt omotiverat pratat om massinvandring och systemkollaps så länge partiet varit riksdagsparti, endast av skälet att skrämma svaga grupper och få ned invandringen till noll.
Citera
2015-10-20, 15:00
Medlem
Finns det ingen gräns på idiotin i detta land. Hela Sverige går åt helvete och allt är invandringens fel exakt allt. Skönt att det snart är över då vintern kommer och då kommer sommarhus och villor bli övertagna av alla papperslösa flyktingar, Medans polisen inget kan göra då det är för många..
Citera
2015-10-20, 15:00
Medlem
Knapptryckarns avatar
Citat:
Skillnaden är att SD har en helt annan agenda för att införa detta, man har helt omotiverat pratat om massinvandring och systemkollaps så länge partiet varit riksdagsparti, endast av skälet att skrämma svaga grupper och få ned invandringen till noll.

Och hur menar du att de har haft fel i sak?

Om [insert hemsk person] sagt att himlen är blå, hade då de övriga att se till att himlen inte är blå, endast på grund av att [insert hemsk person] hade en hemsk människosyn? Det finns ingen sanning i uttalandet i sig?
Senast redigerad av Knapptryckarn 2015-10-20 kl. 15:09.
Citera
2015-10-20, 15:02
Medlem
El Capitanos avatar
Tror folk att det kommer hända någonting vettigt i en uppgörelse som Miljöpartiet är med på? Det kommer förstås fortsätta strömma in människor i tusental, som vi aldrig kommer bli av med oavsett om de får asyl eller ej eftersom utvisningssystemet inte fungerar och länderna inte ens tar emot dem.
Citera
2015-10-20, 15:04
Medlem
Lydans avatar
Citat:
SD:s politik är oerhört populistisk man vädjar till folks rädsla och osäkerhet. Man vill visa kraft på politikområden där man saknar inflytande.

Exempel
- Två helt meningslösa och omotiverade misstroendevotum mot regeringen (januari/oktober 2015)
- Utspel om folkomröstning som aldrig kommer att bli av.
- Utspel om flygblad i flyktinglägret
- Pajaseriet runt talmansvalet
- Pajaseriet kring budgetomröstningen som tvingade fram DÖ.
- Helt överdrivet prat om systemkollaps, välfärdskollaps mm
mm mm mm

Det du beskriver verkar vara några som faktiskt vågar bedriva politik, och inte bara stoppar huvudet i sanden.
Citera
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Det allra viktigaste är att stoppa anhörighetsinvandring helt och hållet. Så länge man inte gör detta så kommer eländet att fortsätta.

Alla andra "ändringar" är helt värdelösa så länge anhörighetsinvandringen får fortsätta.

Sedan så måste det ske en regeländring kring medborgarskap. Alldeles för många har fått sina medborgarskap i flingpaketet.

Dessa måste rivas och personerna utvisas med omedelbar verkan.
Citera
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laetus
Fast nu är det ju så att både S och M vill att alla kommuner ska ta emot invandrare. Så att säga att S fick igenom något men inte M stämmer inte. De sa detta på den senaste partiledardebatten.

Nej, (M) är stora motståndare till att alla kommuner ska ta emot invandrare. Det skulle ju betyda att även (M) kommuner drabbas.

Titta på hennes andra intervjuer och vilka beslut (M) fattar.

Men nej, det hela är ändå bara ett spel för gallerierna. (M) var emot TUT med, med många argument, men nu är det plötsligt något man vill ha trotts att det nyss var rasistiskt?
Citera
2015-10-20, 15:05
Medlem
Vore mycket intressant att se Battra vid bordet framlägga sina krav. Rösten, minspelet, kroppsspråket. Låga odds på att svetsaren inte förskräckes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in