2015-10-20, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Varför häckla någon offentligt som inte kan stava helt hundra, vad är det för jävla beteende? Och varför anklagar hon honom för att vara rasist?

Ja, här verkar det faktiskt som att hon blivit en mobbare. Mycket fult gjort av henne.
Citera
2015-10-20, 12:17
Medlem
Citat:
Varför häckla någon offentligt som inte kan stava helt hundra, vad är det för jävla beteende? Och varför anklagar hon honom för att vara rasist?

Enligt ditt resonemang är det helt ok att skrika fetto åt överviktiga barn. Idiot.

Så här skriver Jonas Gardell på twitter:
"Sandelin är en kompis. Det gör ont när kompisar gör dumheter. Men basera gärna era skämt på annat än att han är dyslektisk."
Länk till artikel gp.se:
http://www.gp.se/kulturnoje/1.2869546-sa-mycket-battre-stjarnan-hyllar-sverigedemokraterna#sthash.tUBkzyjh.dpuf

Personligen har jag svårt för folk som kör sin ångestterapi offentligt. Dessutom har jag aldrig upptäckt att Adelsköld är rolig, ever. Men det är en annan femma, och inget personligt i övrigt mot henne.
Citera
2015-10-20, 12:30
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar

Personligen har jag svårt för folk som kör sin ångestterapi offentligt. Dessutom har jag aldrig upptäckt att Adelsköld är rolig, ever. Men det är en annan femma, och inget personligt i övrigt mot henne.

Huvudet på spiken. Fast lite humor kanske hon faktiskt kommer att kunna bidra med, för första gången i så fall, om det nu visar sig att Sandelin blivit facerapead (heter det så?) eller gör en trovärdig pudel.
Kul för henne att ha visat sina kort.
Citera
2015-10-20, 12:34
Medlem
Citat:

Enligt ditt resonemang är det helt ok att skrika fetto åt överviktiga barn. Idiot.

Fast saken är den att folk tar illa upp för precis allt. Fetma är ju ett medvetet val i 99 % av fallen.
Att en gång påpeka att någon är fet när det stämmer, det är väl inte mobbning? Att återkommande dagligen systematiskt göra det, det är mobbning.

Om jag börjar klä mig i enbart vitt och sminkar mig "blek", och folk kallar mig för spöke, kan jag då påstå att jag blir mobbad? Helt ärligt så får man skylla sig själv ifall man är fet, klär sig konstigt osv, det är medvetna val.

Fast vad har Sandelin skrivit? Om han enbart påstått att han är SD:are då är han givetvis inte rasist, men jag fick intrycket av att han uttryckt rasistiska kommentarer?
Citera
2015-10-20, 12:49
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Fetma är ju ett medvetet val i 99 % av fallen.
Att en gång påpeka att någon är fet när det stämmer, det är väl inte mobbning? Att återkommande dagligen systematiskt göra det, det är mobbning.
Ok, du hakade upp dig på mitt exempel. Oväntat. Låt mig göra ett nytt försök! Om lilla sjuåriga Ella är groteskt ful och lägger upp en selfie på sig själv så är det alltså helt ok att Karin Adelsköld m.fl. påpekar detta på ett raljerande sätt? Det är inte mobbning eftersom de bara påpekar det en gång var?

Så här skrev han:
Citat:
Sverge behöver Jimmy Åkesson som statsminister nu, och dom som sitter i regeringen och opposition bör flytta ditt till dom samhällen där inget fungera längre finns det någon som tror att vi kan hjälpa 2000 flyktingar som dagligen in i vårt land.....(men inte i Norge inte Dammark inte i Finland inte) Vad är det som händer ???
Citera
2015-10-20, 12:56
Medlem
Citat:
Ok, du hakade upp dig på mitt exempel. Oväntat. Låt mig göra ett nytt försök! Om lilla sjuåriga Ella är groteskt ful och lägger upp en selfie på sig själv så är det alltså helt ok att Karin Adelsköld påpekar detta på ett raljerande sätt? Det är inte mobbning eftersom de bara påpekar det en gång?

Det är skillnad mellan att påpeka att någon är ful och att någon är fet. Fetma är ett medvetet val, utseendet är medfött, dessutom varierar människors smak vad gäller utseende. Att kalla någon för ful är mobbning, att kalla någon för fet är det inte! Fast när det kommer till fetma så är det olämpligt att påpeka sanningen för småbarn, de begriper inte bättre, dessutom är de mentalt mer sårbara, så där ser jag ett problem med att använda ordet fet. Men att däremot påpeka för en vuxen person att denne är fet, det anser inte jag är mobbning.

Citat:
Så här skrev han:

Okej Karin Adelsköld är helt ute och cyklar i det fallet, och det hon säger är direkt fel. Jag gick visst händelsen där lite i förväg. Att hon däremot påpekade att Sandelin inte kan stava, det ser jag inga problem med.
Citera
2015-10-20, 13:18
Medlem
Månsans avatar
Karin Adlersköld är själva prototypen för en mobbare.

Slår obarmhärtigt till på motpartens svaga punkter, typ felstavningar och utseende. Mobbare som Adlersköld vågar sällan ta fajter intellektuellt, det är ju så mycket enklare att trycka till människor där de saknar försvar.

En allt igenom vämjelig person.
Citera
2015-10-20, 14:44
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Att hon däremot påpekade att Sandelin inte kan stava, det ser jag inga problem med.
För att han har själv valt att vara dyslektiker eller? Därför är det ok att hacka på honom?

Karin Adelsköld är en jävla hycklare.
Citera
2015-10-20, 15:01
Medlem
Citat:
För att han har själv valt att vara dyslektiker eller? Därför är det ok att hacka på honom?

Karin Adelsköld är en jävla hycklare.

Skillnad mellan att nämna det en gång, och att gång på gång hacka på någon för dennes språkbruk och stavfel.
Citera
2015-10-20, 15:05
Bannlyst
Vem fan är Karin Adelsköld?

Oavsett vilket så visar detta för oss vanliga svenskar att eliten med vita aristokrater som Karin Adlersköld, boende i kritvita områden runt hufvudstaden, hyser stort hat mot vanliga fattiga svenskar och stort rasistiskt hat mot svartingar.

Karin bor inte med svartingar. Hon har aldrig dejtat svarta män eller haft med muslimer och zigenare att göra till vardags. Hon bor bara med vita rika och undgår alla andra som hon anser vara mindre värda.

Där har vi den riktiga rasisten, chauvinisten och borgarbrackan, sådana adelspersoner som Karin.
Senast redigerad av kostarskjortan 2015-10-20 kl. 15:30.
Citera
2015-10-20, 15:29
Medlem
Mosbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostarskjortan
Vem fan är Karin Adelsköld?

Oavsett vilket så visar detta för er vanliga svenskar att eliten med vita aristokrater som Karin Adlersköld, boende i kritvita områden runt hufvudstaden, hyser stort hat mot vanliga fattiga svenskar och stort rasistiskt hat mot svartingar.

Karin bor inte med svartingar. Hon har aldrig dejtat svart män eller haft med muslimer och zigenare att göra till vardags. Hon bor bara med vita rika och undgår alla andra som hon anser vara mindre värda.

Där har vi den riktiga rasisten, chauvinisten och borgarbrackan, sådan adelspersoner som Karin.

Sant!

Svennekäringar som hon anser sig vara sååå goda när de egentligen är riktigt rasistisk och fördömande.
Citera
2015-10-20, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Sant!

Svennekäringar som hon anser sig vara sååå goda när de egentligen är riktigt rasistisk och fördömande.

Sant förvissor, men Karin är ingen Svennekärring, utan snarare Schvennekärring. Hon är inte en del av folket, utan en del av aristokratin, som i århundraden bespottat, förslavat och pissat oss vanligt folk i huvudet gång på gång. Vi Svensson tar bara emot och dyrkar dessa blåblod som inte är en del av oss överhuvudtaget.

Adeln och aristokratin står tillsammans med agendajudarna bakom massinvandringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in