Citat:
Ursprungligen postat av
CenturyVoltaire
Tja, vad du eller jag tycker är väl egentligen oväsentligt, men här har vi ett stort antal domstolsbedömningar (både lägre och högre instans) som inte funnit att
hållbart alibi föreligger. Detta kan vi konstatera eftersom MGM blivit häktad och omhäktad ett stort antal gånger nu. Visst har vårt rättssystem sina brister men inte tror du väl att domstolarna hade häktat honom om de samtidigt funnit att han helt klart befann sig på annan plats då brottet begicks?
Nej, åtalad är han inte formellt sett än. Men vad bedömer du troligt utifrån den långa häktningstiden samt att åklagaren satt ett datum för när åtal ska väckas? Visst lutar det mot åtal......

I slutänden blir det domare som avgör om alibit är hållbart.
Vad jag bedömer som troligt är väl egentligen oväsentligt, men i onsdags tyckte advokaten att bevisningen är svag, i fredags påstod hon att NB är oskyldig
till detta brott. Jag tycker det låter som om att hon i torsdags fick veta något väsentligt som avslöjar att NB har begått annat brott än det han är häktad för, och någon vidare reaktion på detta har vi ännu inte hunnit höra. Jag hyser tvivel om att åtal väcks på fredag.