Citat:
Ursprungligen postat av
hoaxgammon
Sa den största besserwissern på FB! Tro du vad du vill, det brukar du ju alltid göra och är det någon som är grandios så är det du. Projektion! Jag skiter i vad du tror.
Vi får se när fup kommer vad de har att komma med. Senast igår blev ett av polisens "bevis" motbevisade av folk på plats. Ser verkligen lysande ut! Personligen får jag åter igen Christer van der Kwast-vibbar. Men ingen blir gladare än jag om jag har fel. (Vilket jag skrivit tidigare också så du skulle sluppit projicera.)
Ja folk som pratar goja som du gör går gärna ner på en infantil nivå och börjar snacka om "besserwisser" och annat när de blir upplysta om att de pratar strunt. Så i den meningen har du helt rätt.
Nej: Senast igår blev INTE ett av "polisens "bevis"" motbevisade av "folk på plats". Påståendet är fel i alla led
1. Man har aldrig gått ut från förundersökningens sida och sagt att den häktade betett sig hotfullt/aggressivt mot någon. Inte vad jag vet i alla fall. Det är rykten och spekulationer här inne på Flashback och i vissa media.
2. Påståendet kan inte anses motbevisat av att en person från Missing People säger att det inte stämmer. Det som gäller är inte hans uttalanden i pressen, utan vad de vittnen som polisen förhört i sammanhanget har sagt i förhör. Och sist och slutligen: Vad de säger om de kallas att vittna.
Vad hände egentligen då? Ja inte vet jag. MP-samordnarens ord väger tyngre än rykten, men det är fullt möjligt att det finns en del annat i det här. Det är i vart fall ganska naivt att utgå från att familjen B. bara var ute på en stilla söndagspromenad/kattletarexpedition och i all vänlighet efter att ha observerat tidigare sök ville hjälpa MP-personalen att inte leta i onödan på ett redan genomsökt ställe (Ingen alternativteoretiker har vad jag sett kommenterat det märkliga faktum att det vänliga påpekandet tycks ha gällt det område där först avgörande fynd av tillhörigheter gjordes och kroppen strax därefter hittades)
Inga personangrepp mot mig kan heller förändra faktum att det är ett patetiskt dravel att sitta i ett forum och påstå att man kan avgöra att en polisman är psykopat på basis av foton och korta intervjuer. Jag tycker personligen att NB har en otäck blick på vissa foton, men jag skulle inte drömma om att påstå att det utgör ett indicium i fallet.