Citat:
Ursprungligen postat av
LordRymd
https://www.youtube.com/watch?v=pys_ux8Ltz4 Intervju med Tore (VD) i next. 40 minuter in i klipper svarar han exakt på frågan angående hur scannern fungerar i högre temperaturer.
Angående omsättningen så bryr jag mig ärligt talat inte, kommer bli samma sak som för fingerprint cards, att när väl orders börjar komma in så kommer det gå fort. Omsättningen kommer inte öka sakta men säkert, omsättningen kommer explodera. Och när den väl har gjort det och du kan räkna på vad bolaget "borde" vara värt eller inte så kommer dessa kurser vi ser idag redan vara long gone och du kommer ha missat tåget... Jag handlar iaf aktier baserat på framtida potential och inte på vad de "borde" vara värda med dagens siffror.

Tack för länk ang temperaturer, då vet man det!
Likt dig handlar jag självklart aktier på framtida potential. Jag har varit med i Fingerprint sedan 6kr och har inte sålt en enda aktie under färden, utan bara fyllt på. Idag är man tätare än de flesta 23-åringar kan man ju säga
Men jag menar inte att Next kommer att misslyckas och aldrig tjäna pengar i framtiden. Det jag menar är att den rusat alldeles för mycket på den info som finns, enligt mig. Under de 3 åren i Fingerprint så har man lärt sig en hel del om kursrörelser och aktiehandel.
Jag är bara rädd att folk som hoppar på nu kommer bränna sig när den dippar ner och flocken får panik.
Dock kan det mycket väl vara en bra investering i längden, dvs ett par år! Vill bara att folk ska överväga risk/reward lite!
Jag önskar dig all lycka!