2015-10-19, 06:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag fattar inte hur du kan vara så apologetisk med personer som säger att de skall utplåna, kriga och mörda.
Är det bättre att som du vara apologetisk mot personer som faktiskt utplånar, krigar och mördar, dvs israeliska statsledningen?
Citat:
"Men de är araber, låt de få mörda lite va". Du glömde att säga att byn var ett tillhåll för terrorister.
Källa? Allt jag läst beskriver det som en ren hämndaktion där Israel valde mål mer för att det var bekvämt än för att där fanns några "terrorister". Det går att läsa lite här.

Citat:
Källa?
Du kan t ex prova wikipedia:
"While this was taking place, U Thant suggested that UNEF be redeployed to the Israeli side of the border, but Israel refused, arguing that UNEF contingents from countries hostile to Israel would be more likely to impede an Israeli response to Egyptian aggression than to stop that aggression in the first place"
(Den givna anledningen var en uppenbar undanflykt)
Citera
2015-10-19, 08:11
Medlem
Swan65s avatar
Fruktansvärt att följa den eskalerande terrorn som nu sköljer som en våg över Israel. Palestinska ungdomar går bärsärk med knivar och pistoler och attackerar urskillningslöst bland israeliska civilbefolkningen. Detta uppmuntras personligen av den palestinska presidenten Abbas genom falska påståenden och grundlösa anklagelser. Hoppas verkligen israelerna beväpnar sig till sista man och avlivar alla dessa terrorister innan det spårar ur helt i en ny intifada.
Citera
2015-10-19, 08:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Fruktansvärt att följa den eskalerande terrorn som nu sköljer som en våg över Israel.
Ja, den är hemsk, men varför blir det inga rubriker över den ständiga terror som drabbar Västbanken? Varför är det först när israeler drabbas det kallas terrorism och eskalering och ses som ett problem?
Citat:
Hoppas verkligen israelerna beväpnar sig till sista man och avlivar alla dessa terrorister innan det spårar ur helt i en ny intifada.
Det är bara titta på proportionerna döda och dina våldsfantasier stämmer rätt väl med verkligheten.
Citera
2015-10-19, 12:30
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Är det bättre att som du vara apologetisk mot personer som faktiskt utplånar, krigar och mördar, dvs israeliska statsledningen?

Israel kan utplåna alla sina grannländer om de vill, men de gör inte det och de säger inte att de vill göra det heller. Hamas och Hizbollah säger hela tiden att de vill och skall göra det och du menar att trots det så "ska menar de inget illa". Jag fattar inte att du sover på natten.

Citat:
While this was taking place, U Thant suggested that UNEF be redeployed to the Israeli side of the border, but Israel refused, arguing that UNEF contingents from countries hostile to Israel would be more likely to impede an Israeli response to Egyptian aggression than to stop that aggression in the first place"
(Den givna anledningen var en uppenbar undanflykt)

Det var inte alls uppenbart, det var den specifika FN-styrkan bestående av Indien och Jugoslavien som vägrades, inte en FN-styrka i sig.
Citera
2015-10-19, 13:24
Bannlyst
Citat:
Israel kan utplåna alla sina grannländer om de vill, men de gör inte det

Haha, helt fel. Med detta påstående menar du att omvärlden hade låtsats som att det regnar om Israel attackerat Egypten, Jordanien, Libanon och Syrien och utplånat dem.
Citera
2015-10-19, 13:33
Bannlyst
Att rödingar är kräk visste man, men hur en västerlänning kan ta sida för islam i en konflikt är för mig svårt att förstå, det är samma jävla människor som våldtar vår kontintent som går berserk i israel.

I samtliga konflikter islam är inblandat kommer jag ALLTID sida up med den icke muslimska kombatanten oavsett andra omständigheter ISLAM ÄR ONDSKA oavsett om den är pakistansk eller palestinsk.
Citera
2015-10-19, 13:46
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColinCherry
men hur en västerlänning kan ta sida för islam i en konflikt är för mig svårt att förstå, det är samma jävla människor som våldtar vår kontintent som går berserk i israel.
Och det är samma människor som gått bärsärk mot palestinierna vilka vi har att tacka för att "muslimer som våldtar vår kontinent" finns här. Logik?
Citera
2015-10-19, 13:48
Avstängd
Citat:
Israel kan utplåna alla sina grannländer om de vill, men de gör inte det och de säger inte att de vill göra det heller. Hamas och Hizbollah säger hela tiden att de vill och skall göra det och du menar att trots det så "ska menar de inget illa".
Nu är det ju dock så att både Hizbollah och Hamas bildades som svar på israelisk ockupation. Folk där nere än inte födda till att vara israelfientliga, de blir det efter ett tag när de fått prova på sionisternas järnnäve. Ingen av organisationerna är på något sätt trevlig, men det förändrar inte orsaken till att de uppkom. Hamas har dessutom ända från starten haft en icke-våldsfalang, men den har försvagats allteftersom Israel fortsatt med sin ockupation och sitt våld. Det hade funnits en god chans efter Hamas valseger, men vare sig Israel eller västvärlden visade minsta intresse för fredsinviterna från Hamas.

Dessutom är din ursäkt att Israel skulle, rent militärt, om de ignorerade inhemska och internationella reaktioner, kunna göra än mer skada än de gjort renons på moral. Det är som att försvara USA:s angrepp på Irak med att de istället kunnat kärnvapenbomba landet. Bedöm folk och länder efter vad de gör, inte efter vad de i något hypotetiskt scenario skulle kunna göra.

Citat:
Det var inte alls uppenbart, det var den specifika FN-styrkan bestående av Indien och Jugoslavien som vägrades, inte en FN-styrka i sig.
Visst, och Jugoslavien och Indien är ju kända som specifikt israelfientliga länder... I vilket fall som helst frågade du efter källa till att Israel vägrade ta emot FN-styrkor och du fick det. Nu skulle jag gärna vilja ha en källa till din anklagelse om att Samu var tillhåll för terrorister och därför förtjänade att utplånas.
Citera
2015-10-19, 14:07
Medlem
WarlockGeorges avatar
Vilken utomordentligt sorglig och anstötlig tråd detta är. En moderator borde ge den dödsstöten av ren barmhärtighet mot alla tänkande människor.

Jag fäller en tår, ja många tårar, för det Sverige som var och nu försvinner tack vare TS och vederbörandes entourage. Det är ju så ni vill ha det.

Israel - vi som utgör den enda demokratin i Mellanöstern - kommer däremot inte att försvinna.
Citera
2015-10-19, 14:30
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det hade funnits en god chans efter Hamas valseger, men vare sig Israel eller västvärlden visade minsta intresse för fredsinviterna från Hamas.

Fredsinviter från en organisation som har som mål att döda alla Israeler? Wow.

Citat:
Bedöm folk och länder efter vad de gör, inte efter vad de i något hypotetiskt scenario skulle kunna göra.

Det verkar ju inte du göra då du verkar tycka att en palestinier ska få skjuta missiler från en skola och "inte vilja göra någon illa" men Israel får inte skjuta tillbaka. I det här fallet måste man dock utgå från att Hamas och Hizbollah vill Israel illa. De säger det själva, så mer komplicerat än så behöver man inte göra det. Du vill tolka allt enligt din sjuka världsföreställning istället för att lyssna på vad de faktiskt säger.

Citat:
Visst, och Jugoslavien och Indien är ju kända som specifikt israelfientliga länder...

1967 ja. Du kanske inte känner till det men både Jugoslavien och Indien stöttade arabsidan i kriget. Det är ungefär som att Nordvietnam skulle accepterat en FN-styrka i Vietnam bestående av Storbritannien och Frankrike.

Citat:
I vilket fall som helst frågade du efter källa till att Israel vägrade ta emot FN-styrkor och du fick det. Nu skulle jag gärna vilja ha en källa till din anklagelse om att Samu var tillhåll för terrorister och därför förtjänade att utplånas.

Jag säger inte att de förtjänade att utplånas, jag hävdar att det fanns en enkel anledning till att de slog till och även om jag inte tycker att det var rätt så hade antiisraelisk terrorism utförts i området och Jordan hade slagit på krigstrumman, officiellt hävdat att Israel snart skulle utplånas. Även om Jordan inofficiellt hade fredsplaner med Israel var det inte så det lät i officiella sammanhang. Det finns en grundläggande premiss inom diplomati som du inte verkar greppa: om motståndarsidan mobiliserar en armé så kräver försynen att man själv mobiliserar. Det har alltid varit så. Man säger inte att man ska utplåna ett annat land om man inte menar det och det spelar i slutändan inte någon roll om det "bara var snack" eller inte. Försynen kräver att man förutsätter att folk menar det man säger. Om du inte förstår det är du inte tillräckligt mogen/ vuxen för att göra saker som bilköp, markköp, företagande etc.
Citera
2015-10-19, 14:42
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Haha, helt fel. Med detta påstående menar du att omvärlden hade låtsats som att det regnar om Israel attackerat Egypten, Jordanien, Libanon och Syrien och utplånat dem.

Nej men för vissa spelar det ingen roll. Israel har visat att de kan leva i fred med sina grannar, det är bara vissa som inte accepterar det som faktum utan måste dra på hypotetiska växlar.
Citera
2015-10-19, 14:51
Avstängd
Citat:
Fredsinviter från en organisation som har som mål att döda alla Israeler? Wow.
Alternativt kan man uttrycka det som fredsinviter från en organisation Israel hjälpt till att grunda (i syfte att splittra palestinierna). Hamas har som mål att döda alla palestinier på samma sätt som socialdemokraterna har som mål att avskaffa monarkin, dvs letar man i gamla formella dokument hittar man någon sådan text, men däremot inte sagt att de i praktiken skulle genomföra det. Det finns som sagt olika fraktioner inom Hamas.
Citat:
1967 ja. Du kanske inte känner till det men både Jugoslavien och Indien stöttade arabsidan i kriget.
Nej, det kände jag inte till, få se om du har bättre lycka med att hitta en källa denna gång.

Citat:
Jag säger inte att de förtjänade att utplånas, jag hävdar att det fanns en enkel anledning till att de slog till och även om jag inte tycker att det var rätt så hade antiisraelisk terrorism utförts i området och Jordan hade slagit på krigstrumman,
Du hade alltså inte någon källa. Varför inte bara säga det då? Ta och läs wikipedia för aningen mer allsidig information.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in