Citat:
Ursprungligen postat av
fitz-hume
Är man kommunist och anser att USA ligger bakom allt ont i världen, så, ja då kan jag hålla med dig. Men nu är jag inte sådan.
Det är inte svårt att se att de militära insatser som görs av USA numera sker mot diktaturer av olika slag, och där folket genom regimen ofta lider stort genom mord, tortyr m.m. Därmed inte sagt att USA inte har stött diktaturer i syfte att hålla dem på rätt sida, detta var särskilt viktigt under kalla kriget. Inte heller sagt att USA inte har begått misstag, det har jag ju redan nämnt.
Ange gärna källor vad gäller Hillary Clinton's "erkännande" att Bernie Sanders utrikespolitiska beslut är överlägsna hennes.
Vilket intelligent och faktabaserat inlägg av dig.

Inte oväntat att se att du inte kan hålla dig till saken utan istället kastar ur dig det ena påståendet efter det andra, givetvis helt utan belägg. Men rätt underhållande i alla fall att se små lågbegåvade nättroll som dig spåra ur gång på gång.

Och mord och tortyr, få se nu, ja det vet man ju i alla fall att inte precis alla sidor håller på med i de nämnda konflikterna.

Och intressant att du tycker att det var "viktigt" att någon störtar ett demokratiskt valt styre och ersätter det med en marionettdiktatur, det säger ju rätt mycket om din syn på demokrati. Du är en vidrig diktaturkramare, det är en sak du just bevisat genom ditt inlägg i alla fall.

För att återgå till de vuxna människornas resonemang, Bernie Sanders har naturligtvis en fördel i att han historiskt stått på rätt sida av en mängd beslut där Hillary stått på fel sida.